Friande våldtäktsdom !!!!

Zoidberg skrev:
...
Vad jag menar är kortfattat (& som jag hoppas många förstått), att det på ca 70-talet kläcktes en idé om kulturell mångfald i Sverige.

Arbetskraftsinvandringen började innan dess. Du vet, den där som bla bidrog till att ha snurr på ekonomin under 60-talet. Finfina grejjor för ekonomin, invandrarna. Men det kanske är skillnad på blatte och blatte?

Eller menar du att någon idé om kulturell mångfald skapar flyktingströmmarna i världen? Det kan du få utveckla lite om du vill.

Zoidberg skrev:
Borde vara en smaksak tycker man, ...makthavarna valde dock att konsekvent avhysa eventuella opponeter & oförankring hos befolkningen på Goebblesmanér.

Arbetsläger i norrland för små rakade grisar med bruna skjortor? En icke helt oangenäm idé.

"snyggt" grepp att försöka sammankoppla Goebbles med svenska staten....

Zoidberg skrev:
...antar att du hört talas om viss skrämmande statistik, som man (makthavarna & idémakarna) dock fortfarande använder alla tillgängliga maktmedel (läs - bl.a. rasiststämpel) för att "täcka över". ...

...

Upplys oss okunniga?

t-rex skrev:
Arbetskraftsinvandringen började innan dess. Du vet, den där som bla bidrog till att ha snurr på ekonomin under 60-talet. Finfina grejjor för ekonomin, invandrarna. Men det kanske är skillnad på blatte och blatte?

Eller menar du att någon idé om kulturell mångfald skapar flyktingströmmarna i världen? Det kan du få utveckla lite om du vill.

Arbetsläger i norrland för små rakade grisar med bruna skjortor? En icke helt oangenäm idé.

"snyggt" grepp att försöka sammankoppla Goebbles med svenska staten....

Upplys oss okunniga?
Har varken nämnt eller åsyftat arbetskraftsinvandringen, ...ej heller kopplat ihop andra kulturer med högre kriminalitet, utan enbart SÄTTET MAN GENOMFÖRT POLITIKEN PÅ (läs tydligare !!). Har ej heller påstått att mångkultur är fel, utan en smaksak. Märkligt vad det går att tolka in saker om man anstränger sig.

Vad gäller Goebbles, ...propagandataktiken är sig lik oavsett färg på skjortan.

Och för dom okunniga:
"År 2001 kom en undersökning från Brå om ungdomsrån i Malmö och Stockholm under år 1999. Den visade för Malmös del att:
69 procent av de misstänkta (det fanns inga uppgifter om dem som blivit dömda) gärningsmännen var födda i utlandet.
21 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
10 procent var födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar
När det gäller offren var:
71 procent födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar.
22 procent var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
5 procent var födda utomlands."

Borde ge en viss hint, ...eller ? Och om du sen tar & gör ett studiebesök i ett fängelse för grova våldsbrottlingar & gör en enkel överslagsräkning om antalet misshandlade, mördade & våldtagna genom åren så borde du inse det katastrofala som "tillvägagångssättet av den mångkulturella idén" fört med sig.

Zoidberg skrev:
Har varken nämnt eller åsyftat arbetskraftsinvandringen,

Se det som en upplysning om att det mångkulturella samhället sjösattes innan sjuttiotalet.

Zoidberg skrev:
...ej heller kopplat ihop andra kulturer med högre kriminalitet, utan enbart SÄTTET MAN GENOMFÖRT POLITIKEN PÅ (läs tydligare !!). Har ej heller påstått att mångkultur är fel, utan en smaksak. Märkligt vad det går att tolka in saker om man anstränger sig.

Det var inte speciellt ansträngade faktiskt.

Zoidberg skrev:
Vad gäller Goebbles, ...propagandataktiken är sig lik oavsett färg på skjortan.

? Det faktum att man propagerar för en sak=Goebbels? Överst på sidan ett i vilken retorikbok som helst kan du läsa om företeelsen "guilty by association". Den är aldrig klädsam.

Zoidberg skrev:
Och för dom okunniga:
...

Som du säkert vet är problemet inte så enkelt som du "hintar" om. Det finns drösvis av trådar här som visar att det är en klassfråga, inget "mångkulturellt".

t-rex skrev:
Se det som en upplysning om att det mångkulturella samhället sjösattes innan sjuttiotalet.

Det var inte speciellt ansträngade faktiskt.

? Det faktum att man propagerar för en sak=Goebbels? Överst på sidan ett i vilken retorikbok som helst kan du läsa om företeelsen "guilty by association". Den är aldrig klädsam.

Som du säkert vet är problemet inte så enkelt som du "hintar" om. Det finns drösvis av trådar här som visar att det är en klassfråga, inget "mångkulturellt".
...amen !! Hur läser du egentligen ???
"...ej heller kopplat ihop andra kulturer med högre kriminalitet"
utan med
"tillvägagångssättet av den mångkulturella idén"

Jaja, ...du läser väl som du vill det ska stå. Jobbit att vara så bra på att lura sig själv !

Edit: Och vad/vem tror du har skapat klasskillnaderna ?

Last edited:
Zoidberg skrev:
...
"tillvägagångssättet av den mångkulturella idén"

...

Ju mer du skriver desto obegripligare blir det. Men men. Jag tar mig friheten att klippa in ett annat inlägg;

Zoidberg skrev:
Man får en känsla av att du är en av dom som sympatiserat med tillvägagångssättet av den mångkulturella idén som lett till eländet. Alternativt en av dom som låtit sig skrämmas till tystnad och nu inte vågar stå för det...?

Om du bara förklarar vad "sympatiserat med tillvägagångssättet av den mångkulturella idén" innebär rent konkret, samt utvecklar skrämseltaktiken som tydligen använts så kanske det klarnar.

Zoidberg skrev:
Edit: Och vad/vem tror du har skapat klasskillnaderna ?

Du menar väl ändå inte att klasskillnaderna är en idé som började praktiseras på sjuttiotalet, ihop med den mångkulturella idén?

Markus skrev:
Vad fick 13-åringen? 5000 eller? Jaja, man orkar inte ens bli upprörd.
Ni som röstad på något av de sju vise partierna:
Varsågod, här är samhället ni förtjänar. :tummenupp

Nej,inte 5000 men 95000!!!!en piss i nilen jämfört med vad han som blev friad fick,dom skulle :brinnerup

t-rex skrev:
Ju mer du skriver desto obegripligare blir det. Men men. Jag tar mig friheten att klippa in ett annat inlägg;

Om du bara förklarar vad "sympatiserat med tillvägagångssättet av den mångkulturella idén" innebär rent konkret, samt utvecklar skrämseltaktiken som tydligen använts så kanske det klarnar.

Du menar väl ändå inte att klasskillnaderna är en idé som började praktiseras på sjuttiotalet, ihop med den mångkulturella idén?
Du är ju hopplös, var har jag skrivit att klasskillnaderna är en idé, ...det är en effekt/ett symptom.
...orkar inte mer. Läs vad jag skrivit innan, ...inte lönt att tragga mer med någon som inte vill/försöker förstå vad man menar. Du får tycka vad du vill, jag har förklarat hur jag ser på det. Vad gäller skrämseltaktik, ...märker du inte hur du försöker använda den själv med att försöka idiotförklara och misstolka andra istället för att lyssna & föra resonemang? ...nä just de ja. Åsikts- & yttrandefriheten var ju några av offerlammen.

Zoidberg skrev:
Du är ju hopplös, var har jag skrivit att klasskillnaderna är en idé, ...det är en effekt/ett symptom.
...orkar inte mer. Läs vad jag skrivit innan, ...inte lönt att tragga mer med någon som inte vill/försöker förstå vad man menar. Du får tycka vad du vill, jag har förklarat hur jag ser på det. Vad gäller skrämseltaktik, ...märker du inte hur du försöker använda den själv med att försöka idiotförklara och misstolka andra istället för att lyssna & föra resonemang? ...nä just de ja. Åsikts- & yttrandefriheten var ju några av offerlammen.

håller med dig.. han vill verkligen inte förstå verkar det som..

men de vanligaste försvaret som politiskt korrekta herrar å damer (som jag fått intrycket av att t-rex är)har, är ju att få alla som yttrar sig negativt inom detta tabubelagda område är per automatik dåliga människor som har en total avsaknad av empati och medmänsklighet och är hatiska och egoistiska.
det är inte lätt att stå emot när folk matas med den politiskt korrekta läran redan från barnsben, när förmågan att själv bilda sig en uppfattning om hur sverige och världen fungerar saknas. varför skulle annars tex hitler skapat hitlerjugend? om de inte var för att barn är som ett oskrivet blad, redo att formas efter hans övertygelse. å när man sedan har tvingats till övertygelsen om det goda i mångkulturen osv så är det mkt svårt att inte automatiskt få en känsla av avsky när andra människor uttalar sig negativt om de mångkulturella sverige.

tänk efter själva.. får inte ni en känsla av ogillande nånstans i huvudet när ni läser detta, eller när ni läser/hör liknande saker uttalas.. kommer inte de uttjatade slagorden "rasist" "nazist" "hemska människa" "det är synd om dem" osv fram helt omedvetet?......

Last edited:
t-rex:
Jag tolkar det Zoidberg säger som att svensk migrationspolitik saknar folklig förankring. Menar du annorlunda?

Markus skrev:
t-rex:
Jag tolkar det Zoidberg säger som att svensk migrationspolitik saknar folklig förankring. Menar du annorlunda?

Jo, men det följs upp av nåt resonemang om skrämseltaktik som jag är lite nyfiken på. Även avhysningen hade varit kul att höra mer av.

För att komplettera det hela kommer sedan BRÅsiffrorna, vilka vi ju redan stött och blött ett antal gånger. Sammantaget blir det en rolig soppa som jag bara vill att han skall utveckla lite mer. Men det verkar inte gå.

Att det sedan kommer in lite höns och börjar kackla om huruvida jag är PK eller inte... Tja, det får stå för dem.

Och om politiken har folklig förankring eller inte, det är uppenbart att inte alla gillar den, samtidigt som andra gör det. Det är också uppenbart att vi har fria val i det här landet. Det är väl bara att starta ett parti om man inte är nöjd.

Har funderat lite. Den där Zoidberg har skrämmande mycket vett, vad gäller dessa frågor.
Men tråden handlar om en 13åring.

Jobbigt för 13åringen MEN vi som bara läst skvallerblaskorna har knappt någon aning om vad som hänt och skett. Det är alltid fel med våldtäkt eller man kanske ska uttrycka det så här. När 30åringar och en 13åring börjar ha sex i grupp(för dom va ju flera) så är det något som är knas och inte lite heller.
Ödslar gärna en 100:- på en förhoppningsvis rättvis rättegång bara för att jag tycker att familjen har rätt att få pröva sitt fall vidare oavsett om man har mycket pengar eller ej(kan inte föns jag kommit hem). Sen är det väll självklart att den som nu är helt friad ska ha pröjs för förlorad arbets inkomst och en slant för att han varit utpekad, han är ju friad.

t-rex skrev:
Och om politiken har folklig förankring eller inte, det är uppenbart att inte alla gillar den, samtidigt som andra gör det. Det är också uppenbart att vi har fria val i det här landet. Det är väl bara att starta ett parti om man inte är nöjd.

Njae, så enkelt är det tyvärr inte. Mer än 50% av befolkningen tycker att vi tar emot för många flyktingar t.ex. Borde inte det avspeglas i valresultatet då? De näst mest flyktingfientliga bland de som röstar på riksdagspartier återfinns i sossarnas led, de som leder är moderaterna. Vänsterpartiet är typ fyra förvånande nog. Vad händer med en riksdagspolitiker som vädrar dessa åsikter? Kolla Sten Andersson t.ex... Kolla bara på åsiktsmaffian, hur de agerade när Folkpartiet försökte sjösätta deras integrationspolitiska program.

Vi har inte en fri debatt angående detta, och majoriteten är inte nöjd. Det är tyvärr fakta.

Markus skrev:
Njae, så enkelt är det tyvärr inte. Mer än 50% av befolkningen tycker att vi tar emot för många flyktingar t.ex. Borde inte det avspeglas i valresultatet då? De näst mest flyktingfientliga bland de som röstar på riksdagspartier återfinns i sossarnas led, de som leder är moderaterna. Vänsterpartiet är typ fyra förvånande nog. Vad händer med en riksdagspolitiker som vädrar dessa åsikter? Kolla Sten Andersson t.ex... Kolla bara på åsiktsmaffian, hur de agerade när Folkpartiet försökte sjösätta deras integrationspolitiska program.

Vi har inte en fri debatt angående detta, och majoriteten är inte nöjd. Det är tyvärr fakta.

Jag röstar blått och tycker vi ta in ganska så lagom, dock måste det ske en ökning om vi ska överleva. Det största felet vi gör är att sätta våra "bra" invandrare med fin utbildning i ett led som inte verkar existera, så dom mest får gå och dra benen eftersig hela dagarna. Efter 10år så skiter dom i att arbeta och tycker att deras liv faktist funkar rätt så bra, dom får ju pengar boende och trevliga grannar från samma kultur. Vem vill då arbeta 60h i veckan på ett fint revisor jobb när summa sumarum är lika och i det ena fallet slipper man arbeta. Utnyttja dom resurser vi har i landet innan man fyller på med mera som också kommer gå till spillo.

Fortfarande är detta långt ifrån 13åringen.

Qwerty skrev:
Jag röstar blått och tycker vi ta in ganska så lagom, dock måste det ske en ökning om vi ska överleva. Det största felet vi gör är att sätta våra "bra" invandrare med fin utbildning i ett led som inte verkar existera, så dom mest får gå och dra benen eftersig hela dagarna.

:va de e ju inte bara de som går å drar benen efter sig.. du har inte tänkt på att de kanske inte finns arbeten?? va väl nån som surrade om att de fanns över miljonen arbetsföra utan arbete idag...
så varför ta in mer när de inte finns arbete till oss som redan är här?
så vilket led ska vi ställa våra "bra invandrare" som du uttrycker det? kvittar väl om de står i led här eller där nar de inte finns jobb... och när sedan anhöriga som inte är arbetsföra längre kommer hit så blir det ännu en kostnad

Last edited:
Zoidberg skrev:
Och för dom okunniga:
"År 2001 kom en undersökning från Brå om ungdomsrån i Malmö och Stockholm under år 1999. Den visade för Malmös del att:
69 procent av de misstänkta (det fanns inga uppgifter om dem som blivit dömda) gärningsmännen var födda i utlandet.
21 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
10 procent var födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar
När det gäller offren var:
71 procent födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar.
22 procent var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
5 procent var födda utomlands."

Borde ge en viss hint, ...eller ? Och om du sen tar & gör ett studiebesök i ett fängelse för grova våldsbrottlingar & gör en enkel överslagsräkning om antalet misshandlade, mördade & våldtagna genom åren så borde du inse det katastrofala som "tillvägagångssättet av den mångkulturella idén" fört med sig.
Skall jag var helt ärlig så instämmer jag med t-rex! Det ä rhelt omöjligt att fatta vad det är du menar eftersom du använder svepande generella utsagor och lyckas aldrig konkretisera vad det är du menar. Så om du blir missförstådd beror det kanske delvis på din oförmåga att utrycka dig klart!
Vidare är jag lite nyfiken på vad ovanstående statistik hintar till!!
Å spar mig gnället om att ni som har sett ljuset blir tystade i den allmänna debatten!

bonny skrev:
Vidare är jag lite nyfiken på vad ovanstående statistik hintar till!!

Ditt inlägg är self explaining så att säga, du ifrågasätter statistiken samtidigt som du insinuerar att debatten är fri. Ja, om vi censurerar statistik - då har vi väl inget att debattera?

Markus skrev:
Ditt inlägg är self explaining så att säga, du ifrågasätter statistiken samtidigt som du insinuerar att debatten är fri. Ja, om vi censurerar statistik - då har vi väl inget att debattera?
Ibland är du kul men ofta missar du poängen hos folk! Jag vet inte hur jag skulle ha syftat till att debatten inte skulle få vara fri. Men att debatten är fri betyder inte en rätt att tolka saker fel eller att komma med faktafel. T.ex. om du plockar ut statistik ur sitt sammanhang kan du inte dra generella slutsatser från den. Det absurda hade ju då varit att invadrarnas eventuella brottslighet varierar beroende på vilken stad du väljer, m.a.o. du kan bevisa det du vill genom att selektera i statistiken. Eller så använder du då statistiken till att peka på något som den egentligen inte pekar på, i detta fallet kan det vara segregationen, arbetslöshet, droger eller annat som är en bakomliggande faktor som förklarar utfallet. Sedan finns ju problemet med kasualitet kontra korrelation. Allt detta lär du dig på en grundkurs i statistik! :fakta
Så därför är jag intresserad hur någon tolkar statistiken med ett diffust hint, hint. Kan det vara så att vad han vill ha fram är att invandrare har en genetisk, social, moralisk eller annan typ av defekt som förklarar utfallet.

Sedan som en parantes, och jag erkänner att jag inte letat igenom hela sidan men jag har inte funnit den statisktiken som framförs på BRÅ:s hemsida. Statisktiken där är ju uppdelad i län inte städer. För att vara tydlig säger jag inte att den inte finns, utan att jag inte har hittat den!

Last edited:
bonny skrev:
Ibland är du kul men ofta missar du poängen hos folk!

Har vi debatterat förut eller? :va
Nåväl, jag orkar inte gå igenom steg för steg metoden en gång till. Om du vill veta vad jag tycker så får du leta gamla trådar eller fråga någon av stenkastarna.

Trevlig helg.

Markus skrev:
Har vi debatterat förut eller? :va
Nåväl, jag orkar inte gå igenom steg för steg metoden en gång till. Om du vill veta vad jag tycker så får du leta gamla trådar eller fråga någon av stenkastarna.

Trevlig helg.
Trevlig helg till dig också!
Att jag känner till dig beror på att du ofta är relativt aktiv och med tydliga hållningar! :hej

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN