Friande våldtäktsdom !!!!

MikkE skrev:
MEN FÖR FAAAAAAAAAAN!!!! JAG SKA FAN INTE BO I SVERIGE LÄNGRE!!!!

Näe, ta och flytta till ett land som inte tar emot invandrare istället! :rolleyes:

......det är så roande när intelligensmaffian slår till igen! :pannkyss

Markus skrev:
Vad fick 13-åringen? 5000 eller? Jaja, man orkar inte ens bli upprörd.
Ni som röstad på något av de sju vise partierna:
Varsågod, här är samhället ni förtjänar. :tummenupp

Att den som frikänns får mer än offret är ett rent hån.. däremot ser jag inget principiellt fel i att en som förklaras som oskyldig får ersättning.... Oavsett hur mycket spott och spe han stått ut med... Inget lär ju vara värre än det flickan utstod så då ska ju självklart ingen heller kompenseras med mer än henne...

korvgubbe skrev:
Näe, ta och flytta till ett land som inte tar emot invandrare istället! :rolleyes:

Vet inte vad du har för problem, men jobbig är du iaf.

korvgubbe skrev:
Att den som frikänns får mer än offret är ett rent hån.. däremot ser jag inget principiellt fel i att en som förklaras som oskyldig får ersättning.... Oavsett hur mycket spott och spe han stått ut med... Inget lär ju vara värre än det flickan utstod så då ska ju självklart ingen heller kompenseras med mer än henne...

Nej, inte jag heller - principiellt sett så ska naturligtvis oskyldiga få ett rejält skadestånd. I detta fall tycker jag dock inte det, hur subjektivt och korkat det än är att tycka så. Jag har bara en magkänsla som säger mig att denna person istället borde hårdgranskas så man kan döma honom för något annat. Jag hatar honom och hans äckliga pizzabagarpolare, man knullar inte en 13-åring när man är vuxen tillsammans med 3st vuxna håriga män, oavsett omständigheter.

Zoidberg skrev:
Nötskalet i en ask där är jag rädd för...
Demokrati = friheten att välja vem som ska skita i vad man tycker ??

Det ligger något i det där. Tyvärr.

Det är revolution vi behöver. :yoparty

korvgubbe skrev:

Man får en känsla av att du är en av dom som sympatiserat med tillvägagångssättet av den mångkulturella idén som lett till eländet. Alternativt en av dom som låtit sig skrämmas till tystnad och nu inte vågar stå för det...?

Nä nu jävlar :kocko ... nästan så jag börjar fundera på att flytta härifrån, hur äre att bo i tyskland? :(

Det som ligger till grund för en stor del av summan till den frikända är ersättning för utebliven arbetsinkomst under tiden han var häktad.

Tänker man på det så är det ju faktiskt ett ganska logiskt och rättvist tankesätt när man nu faktiskt befinns oskyldig.

Mannens skadestånd skall ju inte egentligen sättas i relation till vad flickan får i skadestånd eftersom det är två helt skilda frågor som behandlas.

Om du satt häktad i fyra månader för ett brott du inte begått, eftersom domstolen friat dig, så skulle väl även du vilja ha ersättning för utebliven inkomst?

Detta sagt tycker jag ändå att det låter konstigt att han blev friad öht. Å andra sidan, tänk vilket mörker om du är på en fest, någon våldtar en tjej där och du själv misstänks vara inblandad :3freak

Får väl lita på att domstolen som sitter på all information har fattat det rätta beslutet. 20 rader i aftonblaskan eller dagar i rättssalen ger ju lite olika inblick i vad som (kan ha) hänt.

Zoidberg skrev:
..tillvägagångssättet av den mångkulturella idén som lett till eländet.

Eh?... Du får gärna försöka redogöra för mig vad du menar!?

För vad är det du försöker säga?

Zoidberg skrev:
Tycker mitt inlägg är ganska tydligt jämfört med ditt.

Ska jag vara helt ärlig så fattar jag inte alls.... För den enda tolkning jag kan göra skulle innebära att du är dum så det är synd om dig och så dum hoppas jag inte någon är så därför skulle jag hellre låta dig utveckla ditt resonemang INNAN jag gör en tolkning som baseras på förhastade slutsatser..

korvgubbe skrev:
Ska jag vara helt ärlig så fattar jag inte alls.... För den enda tolkning jag kan göra skulle innebära att du är dum så det är synd om dig och så dum hoppas jag inte någon är så därför skulle jag hellre låta dig utveckla ditt resonemang INNAN jag gör en tolkning som baseras på förhastade slutsatser..
Det är andra gången du kastar skit i den här tråden , ...har du märkt det ??

Zoidberg skrev:
Det är andra gången du kastar skit i den här tråden , ...har du märkt det ??

Det är andra gången som du lägger din energi på att ifrågasätta mig istället för att besvara det jag frågade dig angående de åsiker du så kryptiskt yttrade.. Har du märkt det?

korvgubbe skrev:
Det är andra gången som du lägger din energi på att ifrågasätta mig istället för att besvara det jag frågade dig angående de åsiker du så kryptiskt yttrade.. Har du märkt det?
Med tanke på ditt, som jag uppfattade det, ytterst (onödigt) osympatiska svar på Mikkes inlägg så har jag inte lust att diskutera med dig. Men visst, förklara vad du menar med det, så ska jag gladeligen förtydliga mig för dig, ...här eller via PM.

Zoidberg skrev:
Med tanke på ditt, som jag uppfattade det, ytterst (onödigt) osympatiska svar på Mikkes inlägg så har jag inte lust att diskutera med dig. Men visst, förklara vad du menar med det, så ska jag gladeligen förtydliga mig för dig, ...här eller via PM.

Jag tipsade bara honom då han verkade så oerhört trött på Sverige...

...och min kommentar var en reaktion på att jag börjar bli så vansinnigt djävla less på alla som kläcker ur sig kommentarer i still med:
- Vart är landet på väg?
- Typiskt det där sosse/kommunist/miljö/feminist- packet
- Sverige är på väg utför!
- Nakcskåt!
- Ut med packet!

.....kommentarer i alla tänkbara formuleringar som inte säger något annat än det jag listade.. Brölas och bräks utan att någonsin följas upp med någon vidare argumentation......

...Så, var det svar nog om varför jag för så oförskämd mod din åsiktsfrände...

Last edited:
korvgubbe skrev:
Jag tipsade bara honom då han verkade så oerhört trött på Sverige...

...och min kommentar var en reaktion på att jag börjar bli så vansinnigt djävla less på alla som kläcker ur sig kommentarer i still med:
- Vart är landet på väg?
- Typiskt det där sosse/kommunist/miljö/feminist- packet
- Sverige är på väg utför!
- Nakcskåt!
- Ut med packet!

.....kommentarer i alla tänkbara formuleringar som inte säger något annat än det jag listade.. Brölas och bräks utan att någonsin följas upp med någon vidare argumentation......

...Så, var det svar nog om varför jag för så oförskämd mod din åsiktsfrände...
Vet ej om han är min åsiktsfrände, ...men kommentarerna du hänger upp dig på ser jag som en logisk frustrerad (berättigad) reaktion till följd av den tragiska situationen. Oftast uttryckta i affekt, ...ej att ta lika allvarligt på såsom nämnda tragiska situation.
Vad jag menar är kortfattat (& som jag hoppas många förstått), att det på ca 70-talet kläcktes en idé om kulturell mångfald i Sverige. Borde vara en smaksak tycker man, ...makthavarna valde dock att konsekvent avhysa eventuella opponeter & oförankring hos befolkningen på Goebblesmanér. Denna metod krävde/kräver &så logiskt att negativa konsekvenser av idén ej låtsades/låtsas om. Att inte låtsas om de negativa konsekvenserna har lett till läget vi har idag, ...antar att du hört talas om viss skrämmande statistik, som man (makthavarna & idémakarna) dock fortfarande använder alla tillgängliga maktmedel (läs - bl.a. rasiststämpel) för att "täcka över". Summa sumarum, ett svårmatchat övergrepp på Sverige & dess befolkning från dag ett, ...med katastrofala permanenta skador som följd.

Att, med i detta fall tillgänglig informationan, antyda att någon är så dum så att men tycker synd om dom är ett liknande osympatiskt drag.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN