Fredagsfrågan

Not pr0n levererar vad dom säger är den svåraste på internet. Klarade runt 20-25 st rum när jag körde den. Finns runt 100 rum om de inte byggt ut.

Internetkunskaper/datakunslaper är ytterst fördelaktigt.

http://www.deathball.net/notpron/

Amnesya är rätt bra också om jag minns rätt. Lite enklare.

http://www.amnesya.com/riddles/howtoplay.htm

Satan, det var ju svårt ju!

Hur fördelaktigt är det med datakunskap? För om vi säger såhär, jag hade tur som såg kopplingen "turn on" och false på en väldigt tidigt nivå... Kommer jag klara resten med min nivå av kunnande eller bör jag ge upp? Är just nu på nivå 6:D

Satan, det var ju svårt ju!

Hur fördelaktigt är det med datakunskap? För om vi säger såhär, jag hade tur som såg kopplingen "turn on" och false på en väldigt tidigt nivå... Kommer jag klara resten med min nivå av kunnande eller bör jag ge upp? Är just nu på nivå 6:D

Jag klarar inte ens trean :banana

edit: trean klaraD

Last edited:
Jag klarar inte ens trean :banana

edit: trean klaraD

4:an är väl bara morsekod. Bara att översätta.
Sen kommer det ofta om källkoder, att de måste läsas för att kunna göra något.
Den är väldigt rolig och utmanade. Enklast om man är två, satt med bror min på telefon och körde på.

Är oftast väldigt logiskt (som vanligt i alla frågor när man ser svaret).
Oftast tänker man alldeles för avancerat.

Att ett gäng personer har tråkigt på en fredag.

Själv har jag så trist att jag överväger att dra ut på krogen ensam:3freak

Är det höjden av sorglighet?

Jag satte mig just och började plugga! Läser om skogsmaskinernas utveckling från 80-talet fram tills nu! :tummenupp Tar helg mitt i veckan istället tänkte jag, mkt bättre :)
Cyklade just genom stan också, att gå ut idag såg inte så jävla kul ut tycker jag!

Den är väldigt rolig och utmanade. Enklast om man är två, satt med bror min på telefon och körde på.

Aa fyran gick plättlätt, men sen sket jag i't, fann det inte så roande :gnissla

Läser om skogsmaskinernas utveckling från 80-talet fram tills nu! :tummenupp

Vad pluggar man till för nånting när man för läsa om sånt?
Ha ni något spännande kursmaterial?
:felämne

Nu vet jag inte ifall du bad mig dra åt helvete eller om du faktiskt funderade på vad jag studerar :va

Jag funderade på vad du studerar, men tyckte att det var rätt OT, (därav smilien)
Fast nu kom jag på att det var en fråga (dock lördagsmodellen) så då är det ju inte lika OT längre :tummenupp

Läsa källkod, hur menar du då? Läsa uppe i adressfönstret eller?
Jag sitter fast på sexan... Är det något jag missar för att jag är så kass på det här med det datortekniska?

Last edited:
Jag satte mig just och började plugga! Läser om skogsmaskinernas utveckling från 80-talet fram tills nu! :tummenupp Tar helg mitt i veckan istället tänkte jag, mkt bättre :)
Cyklade just genom stan också, att gå ut idag såg inte så jävla kul ut tycker jag!
Nej insåg också att det inte va nån ide, får inte ut något annat än pissigt konto utdrag och förstörd morgondag.

Vad pluggar du till så du får läsa sånt manligt?

Nån som vet hur man vet hur långa skidor man ska ha?

Jag funderade på vad du studerar, men tyckte att det var rätt OT, (därav smilien)
Fast nu kom jag på att det var en fråga (dock lördagsmodellen) så då är det ju inte lika OT längre :tummenupp
Läser skog o träteknik, är ute i naturen och mäter täden och kollar hur skogen mår. Nu har vi kommit en bit då måste man ta på sig "grovhandskarna" och veta vad gubbarna kör för maskiner! Annars är jag den som säger åt dem vilka träd som ska vara kvar och hur många de får ta bort! :)

PS. Jag ser nu i efterhand att jag läste topicen som "FredagsTRÅDEN" men tyckte att ämnerna var på tok för avancerade för att vara en fredagstråd och ville liva upp stämningen lite. "FredagsFRÅGAN" gör ju det hela lite klarare :D :D DS.

Last edited:
Läser skog o träteknik, är ute i naturen och mäter täden och kollar hur skogen mår. Nu har vi kommit en bit då måste man ta på sig "grovhandskarna" och veta vad gubbarna kör för maskiner! Annars är jag den som säger åt dem vilka träd som ska vara kvar och hur många de får ta bort! :)

Låter intressant!

Jag ska ut i skogen imorn och härja, lite vindfällen o barkborraträn, smidigt när man utan utbildning ser att träden mår dåligt och därför måste tas bort :gnissla
Var pluggar du?

Låter intressant!

Jag ska ut i skogen imorn och härja, lite vindfällen o barkborraträn, smidigt när man utan utbildning ser att träden mår dåligt och därför måste tas bort :gnissla
Var pluggar du?
Hm, tråkigt!
Du kan lämna kvar lite döda trän, det är bra för den biologiska mångfalden! Många djur bygger bon och äter på träden. Ett naturnära skogsbrukande är ett hett ämne i dagens läge!
Läser halvt distans via Växjö Universitet. 120 poäng Skog o träteknik

Hm, tråkigt!
Du kan lämna kvar lite döda trän, det är bra för den biologiska mångfalden! Många djur bygger bon och äter på träden. Ett naturnära skogsbrukande är ett hett ämne i dagens läge!
Läser halvt distans via Växjö Universitet. 120 poäng Skog o träteknik

Det är ett jävla tjat om den där mångfalden! :rolleyes:

Det mest positiva med att lämna kvar vindfällen som inte är helt nere är väl att om man har tur så kommer träden till slut blås ner helt, samtidigt som ett tjugotal vildsvin går därunder och bökar - svinfärs :tummenupp

Jag håller på att ta motorsågskort nu, och då kan man tydligen söka eu-bidrag för att man gör det. Så nästa kurstillfälle ska handla om hur man kan köra motorsåg på ett miljövänligt sätt samt om skogsekonomi och vilket "tänk" man ska ha för att få det som eu-nissarna vill (på ett ungefär)
Får se hur vettigt det är..

Bedriver din familj något skogsbruk, eller hur kommer det sig att du valde att läsa den kursen?

Nu blire sängen, bilen mot skogen går tidigt imorn!

Eyy! Sno inte mina frågor!

Ta reda på hur långa skidor du ska önska dig i julklapp istället :7peta
http://www.freeride.se/content/92/
http://www.google.se/#hl=sv&source=...=&aq=f&oq=längd+på+skidor&fp=b767acff836c098d
Tack då har jag beställt lagg också gött!

Det mest positiva med att lämna kvar vindfällen som inte är helt nere är väl att om man har tur så kommer träden till slut blås ner helt, samtidigt som ett tjugotal vildsvin går därunder och bökar - svinfärs :tummenupp

Jag håller på att ta motorsågskort nu, och då kan man tydligen söka eu-bidrag för att man gör det. Så nästa kurstillfälle ska handla om hur man kan köra motorsåg på ett miljövänligt sätt samt om skogsekonomi och vilket "tänk" man ska ha för att få det som eu-nissarna vill (på ett ungefär)

Bedriver din familj något skogsbruk, eller hur kommer det sig att du valde att läsa den kursen?

Hoho Motorsågskort?

Motorsågskunskap är något som ärvs i generationer, går i arv från far till son.

Skämt åsida kan det nog va vettigt, men är som du lite skeptisk till att eu ska pilla på allt

Last edited:

Är det bra att ta motorsågskort?

Vad får man lära sig? Hur mycket är praktiskt?

Kostar? Hur lång utbildning är det?

Blir mest att man går i skogen hemma på gården, men även lite andra jobb, som iofs har varit röjning så här långt. Har inte riktigt blivit av att ta något kort än.

Haha jag vet! Har några aktiva skogsägare i klassen, de kollar bara på kronor och öre, inget annat :D
Har inte hållt på med skogsbruk innan, är utbildad och verksam möbelsnickare och vill lära mig träets kvalité från grunden! Skulle vilja jobba på någon större träindustri som även har avverkning... typ :D

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025