Biltmore
Blood Group: Red
Du kom på mig....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oj! NY är inte bortspolat, Armegeddon inträffade inte den här gången heller...otippat!
Men paraplyerna sålde nog som smör iaf!![]()
Det ska vara som värst kl 02 inatt och för kanske en timme sedan, dvs 7 timmar innan det så var redan 60 personer rapporterade döda. Nej världen går nog inte under inatt heller men nog ser det jävligt illa ut.
Vart har du läst 60 personer döda?
Sitter precis och läser en tråd på flashback.
https://www.flashback.org/t1996203p44
Oavsett hur illa det blir så är det ändå intressant ur ett samhällsperspektiv hur det först kommer lite försiktiga varningar många dagar innan och sedan eskalerar varningarna och allvaret allt eftersom.
Av många anledningar vågar dom inte gå ut och varna långt i förväg och av samma anledningar så kan vi nog räkna med att om det är riktigt illa så kommer varningarna troligen inte förrän ett halvt dygn innan eller ännu mindre.
Allt för att lammen skall hållas lugna.
Undrar om det alla lyckats bunkra upp med mat och förnödenheter nu? Hur länge räcker färskvattnet? Hur mycket plastdunkar för att bunkra upp med en så viktig sak som vatten finns det tillgängligt i en normal amerikansk stad? Hur många sprit-/gas-kök finns det?
Hur ser det ut i era egna hem om vi skulle få ett katastrofscenario? Skulle ni kunna värma er mat? Skulle ni snabbt kunna bunkra mat och vatten för kanske en veckas isolering?
Jag har plastdunkar hemma men knappast tillräckligt för en vecka utan vatten. Jag har ett gasolkök och gas för några dagar, jag har mikrovågsugn i racebussen. Jag har nog torrvaror så jag överlever en vecka men efter några dagar så skulle jag nog få leva på ris utan någonting till osv.
Och jag skulle få kallt så in i helvete hemma för just nu har jag bara el till att värma huset med även om det ska in en vedeldad kamin framöver.
Och då tror jag ändå att jag är aningen bättre rustad än genomsnittssvensken.
Dum fråga, men varför monterar man inte ner en lyftkran när man vet att en storm är påväg?
http://www.cbsnews.com/2718-201_162-1950/cbs-news-live-video/
nedmonteringen sköter sig själv..Dum fråga, men varför monterar man inte ner en lyftkran när man vet att en storm är påväg?![]()
Det ska vara som värst kl 02 inatt och för kanske en timme sedan, dvs 7 timmar innan det så var redan 60 personer rapporterade döda. Nej världen går nog inte under inatt heller men nog ser det jävligt illa ut.
Ja, är det inte Anders fel är det såklart bögarnas! Eller invandrarnas. Det vet man ju hur dom är.
Stormen Katrina, New Orleans etc., orsakade materiella skador för ca 800 miljarder kronor enligt Wikipedia. Undrar vad det kommer att handla om för siffror denna gång..? New Orleans är väl till åtminstone vissa eller stora delar än idag en spökstad/område och det var ju ändå 2005, något som knappast lär bli accepterat i New York.
Vem hostar upp stålarna? Försäkringsbolag brukar väl friskriva sig mot naturkatastrofer, eller?
Stormen Katrina, New Orleans etc., orsakade materiella skador för ca 800 miljarder kronor enligt Wikipedia. Undrar vad det kommer att handla om för siffror denna gång..? New Orleans är väl till åtminstone vissa eller stora delar än idag en spökstad/område och det var ju ändå 2005, något som knappast lär bli accepterat i New York.
Vem hostar upp stålarna? Försäkringsbolag brukar väl friskriva sig mot naturkatastrofer, eller?
Ser ut som att du har rätt. Nu är frågan; när börjar plundringarna och flugornas-herre-beteendet att kicka in? Galna paranoiateorier kommer iaf som ett brev på posten:Det blir lite blött i källarna, sen gör Jerry Bruckheimer en actionfilm av det hela om 6 månader......![]()
Ser ut som att du har rätt. Nu är frågan; när börjar plundringarna och flugornas-herre-beteendet att kicka in? Galna paranoiateorier kommer iaf som ett brev på posten:
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |