Framtidens motorcykel...

"imponerande prestanda och räckvidd. toppfarten är inte mindre än 100 kilometer per timme, 0-100 går på futtiga sju sekunder och räckvidden är hela 11 mil... Det finns med andra ord hopp inför framtiden..."

Blir inte prestandan på "motorcykeln" radikalt mycket bättre så kan dom lägga ner projektet redan nu.

Prestandan blir säkerligen högre än skoterns, designen kanske duger men lerjobbet hoppas jag verkligen inte är klart på bilden, buhuu va dåligt.

Vectrix%203.jpg

Last edited:
OJ! :yoparty

"imponerande prestanda och räckvidd. toppfarten är inte mindre än 100 kilometer per timme, 0-100 går på futtiga sju sekunder och räckvidden är hela 11 mil"

Frågan är ju om man vågar sätta sig på ett sånt monster. :näsblod

Men å andra sidan har jag sett en video på Youtube med en annan eldriven hoj. Den var det helt annan prestanda på kan man säga.
Så visst kommer det att komma riktigt potenta och schyssta hojar som drivs med el i framtiden. :tummenupp

OJ! :yoparty

"imponerande prestanda och räckvidd. toppfarten är inte mindre än 100 kilometer per timme, 0-100 går på futtiga sju sekunder och räckvidden är hela 11 mil"

Frågan är ju om man vågar sätta sig på ett sånt monster. :näsblod

Men å andra sidan har jag sett en video på Youtube med en annan eldriven hoj. Den var det helt annan prestanda på kan man säga.
Så visst kommer det att komma riktigt potenta och schyssta hojar som drivs med el i framtiden. :tummenupp
El är ett sätt att överföra energi.
För att lagra el används akumulatorer/batterier.
Dessa är tunga och ineffektiva.
Elbilar kommer antagligen att fungera.
Elmotorcyklar?
Glöm det.
Varför skall man utveckla elmotorcyklar?
Utsläppen?
Beror väl på hur man producerar elen.
Sätt sedan detta i förhållande till vilka utsläpp man får med en alkoholmotor.

Nja jag tror att jag väntar ett tag till innan jag återvänder till sporthojar, jag mullrar nog vidare med V-tvin ett tag till.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard