Framtiden ser ljus ut..

Med tanke på att kulturupplevelser är bra för folkhälsan så är det kanske en investering istället för slöseri. :tummenupp

Vem tror på att de som är utsatta av "folkhälsan" representerar besökarna av symfoniorkestern, går på Dramaten eller whatever?

Lögn, förbannad lögn och statistik! Bevingade ord.

Resultatet av en sådan studie är frukten av nån vänstervriden students D-uppsats på nån NEK-anrättning som inte klarar av att justera för verkligheten att kulturintresset både är en klassfråga och att det finns en (socio)kulturell nödbroms för många att delta i den gruppen.

Ska det bli nån skillnad som är värd något så ska pengarna gå till saker som "gemene man" är intresserad av, inte finkultur!

Vem tror på att de som är utsatta av "folkhälsan" representerar besökarna av symfoniorkestern, går på Dramaten eller whatever?

Lögn, förbannad lögn och statistik! Bevingade ord.

Resultatet av en sådan studie är frukten av nån vänstervriden students D-uppsats på nån NEK-anrättning som inte klarar av att justera för verkligheten att kulturintresset både är en klassfråga och att det finns en (socio)kulturell nödbroms för många att delta i den gruppen.

Ska det bli nån skillnad som är värd något så ska pengarna gå till saker som "gemene man" är intresserad av, inte finkultur!

Nu stod det inte specifikt något om "skräpkultur" i kommunens budget, men det är möjligt pengar går även dit. :tummenupp

Sedan trodde jag inte mitt inlägg skulle läsas speciellt seriöst, men jag hade fel som vanligt. :hihi

Min far fick remiss att gå på Opera, biljetten betald, för att se hur det påverkade hans blodtryck....

När han fick veta vad biljetten hade kostat steg blodtrycket oroväckande.

Umeå var givetvis något slags pilotprojekt för det där...

Min far fick remiss att gå på Opera, biljetten betald, för att se hur det påverkade hans blodtryck....

Ja jävla...only in sweden

Oh yes VLL har varit delaktig i studier kring den välgörande effekten av kulturkonsumtion. Man kan göra allt från att gå på opera till att dreja. Hur dyrt det än verkar vara så skall man tänka på att om det kan minska antalet sjukskrivningsdagar eller förhindra en förtidspensionering så har det betalt sig.

Dessutom skickar man blendrökande WT morsor på mindfullnesskurser för att lindra sina extensiella smärtproblem och annat. Det kan lätt ses som pengar i sjön men Rehabmedicin i umeå visade att de 15 personer som de hjälpte tillbaka till arbete i fjol sparade samhället dubbelt så mycket som deras budget.

Dessutom skickar man blendrökande WT morsor på mindfullnesskurser för att lindra sina extensiella smärtproblem och annat.

Kom inte hit till SH och hävda att det finns en massa flumsjukdomar. Sjuk är man när något gått av, gärna två gånger och behövt spikas och gipsas. Möjligen kan man vara sjuk av något osynligt, typ cancer men då enbart om man strålats som arbetarna vid Tjernobyl så allt hår trillat av... :mad::mad:

Kom inte hit till SH och hävda att det finns en massa flumsjukdomar. Sjuk är man när något gått av, gärna två gånger och behövt spikas och gipsas. Möjligen kan man vara sjuk av något osynligt, typ cancer men då enbart om man strålats som arbetarna vid Tjernobyl så allt hår trillat av... :mad::mad:

När jag ser dina inlägg blir jag faktiskt glad (på riktigt!) att en sån som du inte arbetar som läkare. Jäklar vad folk skulle besöka dig då! "Gå till doktor Flum, han sjukskriver dig direCkt!"

Jag ligger faktiskt hemma sjuk med en sån där inbillningssjukdom just nu, det kan vara lunginflammation, Sorkfeber, Svininfluensa eller något annat kul, men inget är av, inte ens en gång, så flumsjukdom är det!

ÅAS så var jag inte hemma från jobbet en enda dag när jag hade brutit knäet, så jag borde ha dom 6 veckorna tillgodo?

När jag ser dina inlägg blir jag faktiskt glad (på riktigt!) att en sån som du inte arbetar som läkare. Jäklar vad folk skulle besöka dig då! "Gå till doktor Flum, han sjukskriver dig direCkt!"

Hårda män är bara sjuka när något hårt har gått sönder. Hjärnan är mjuk och kan alltså inte bli sjuk.

Sök på "1200 miljarder" och ladda ner den "dokumentärfilmen". Den är underhållande och tänkvärd :tummenupp

Höj pensionsåldern till 75 och skicka alla arbetslösa och ungdomar till saltgruvorna så löser sig det hela. :tummenupp

ha ha kath-tuggare jobba??? finns inte på kartan:rofl

Ja du kan flytta tillbaka och lyfta pension (tror tom att du kan lyfta pension utan att flytta tillbaka i praktiken, många pensionärer skriver ju sig utomlands). Din pension lär inte vara lysande men ändå...

Läs mer på http://www.pensionsmyndigheten.se/Garantipension.html

Ska faktiskt kolla upp garantipension åt svärmor...
Hon får idag 278:-/månad av staten i pension, iofs flyttade hon till USA vid 21års ålder och bor fortfarande där.
(Borde enl. mig inte få nått alls, men man tar ju vad som erbjuds)
Återkommer med resultat.
//
B

Ska faktiskt kolla upp garantipension åt svärmor...
Hon får idag 278:-/månad av staten i pension, iofs flyttade hon till USA vid 21års ålder och bor fortfarande där.
(Borde enl. mig inte få nått alls, men man tar ju vad som erbjuds)
Återkommer med resultat.
//
B

Min faster får 500kr/mån i amerikansk pension :)

I skåne kan man gå kursen (Överleva zombieattack)på abf som till största delen finansieras av skattepengar

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt