Framskarm o dackvarmare

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Tja!

Hur gor ni andra med framre dackvarmaren, framskarmen ligger ju snortight nara dacket..? Bara att montera av framskarmen o se glad ut eller? Gar ju inte att flytta upp sa varst langt, aven med "stora" hal i skarmen.

/L

Tja!

Hur gor ni andra med framre dackvarmaren, framskarmen ligger ju snortight nara dacket..? Bara att montera av framskarmen o se glad ut eller? Gar ju inte att flytta upp sa varst langt, aven med "stora" hal i skarmen.

/L
Du bör inte ta bort skärmen.
Kolla dragningen av bromsslangar om du tänker göra det så du inte riskerar att skada dom vid inbromsning!

Tja!

/L

kapa av, flytta isär, plasta ihop, du kommer ut vi fixa sig..

du ska du iväg och träna nått framöver?
samåka??

Alltsa, jag hade inte tankt att KORA hojen utan skarm, men at ev. demontera skarmen under tiden jag har varmaren pa, och sen snabbt satta tebaka den innan jag aker ut, naturligtvis.

Petter: klart jag vill med o trana! Min slapvagns/skapbilssituation ar tyvarr samre an usel, sa jag far isf forlita mej pa din ljuva kommunistTransit att ta oass till banan i :)

/L

Tja!

/L
Man behöver inte flytta upp särskilt mycket. Jag satte hålen ca 1-1,5 cm längre ner än man "borde", vilket räckte bra för däckvärmarna. De bygger inte särskilt mycket på höjden. Normal varsamhet när man trär på värmarna sedan så är problemet löst.

Hur tätt har du egentligen mellan framskärm och däck?

Jag har 13 mm fram och 6 mm bak. Får på mina värmare utan att ta bort någon av skärmarna.

Hur tätt har du egentligen mellan framskärm och däck?

Jag har 13 mm fram och 6 mm bak. Får på mina värmare utan att ta bort någon av skärmarna.

Det är tajt. har inte mätt, men det blir svårt att flytta upp skärmen mera, då hålen är beroende av skärmens utformning s.a.s.

Får prova att smyga på värmaren försiktigt o se om det går bra.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back