Framhjulslåsning på grus = aj aj aj

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
mycket att hålla reda på bara hoppas att man har turen på sin sida
börjar ångra att jag inte köpte hojen som hade abs :confused:

Nej, håll bara vettig hastighet så att du har tid att reagera på förändringar i väglaget så ska du se att det går alldeles utmärkt att klara sig.
Rent allmänt ska du titta efter två saker, förändrad vägyta och saker på sidan av vägen som ser ut att vara på väg upp på den så klarar du dig nog bra.

Och viktigast av allt: Ha roligt!
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Nej, håll bara vettig hastighet så att du har tid att reagera på förändringar i väglaget så ska du se att det går alldeles utmärkt att klara sig.
Rent allmänt ska du titta efter två saker, förändrad vägyta och saker på sidan av vägen som ser ut att vara på väg upp på den så klarar du dig nog bra.

Och viktigast av allt: Ha roligt!

jo ha roligt är inga problem har längtat efter mc kort sen jag var typ 13 år , ja hastigheten gör mycket märker det när jag övnings kör ,bättre att köra lugnt och veta att man kan klar av nåt misstag, har gjort ett misstag med körskole hojen skulle åka för en bil såg en lucka glömde helt av att jag stod i en hög med grus drog på fick bakhjuls sladd men kände att jag hade kontrollen fick en tankeställare ,läraren var inte nöjd när vi kom tillbaka sa du får inte släppa lös 90 hk på löst grus,men ändå bra att gjort det nu vet man hur man inte ska göra
 

Kolbert

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
XT660X-04
Tur att det gick så bra som det gjorde, kullerbyttan var det världsklass på. Har en känsla av att jag skulle landat betydligt tyngre!
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Dickies! :rock

Instruktiv video, tackar för den, och grattis till miss av stolpen, klarade handleder och nyckelben och annat. På't igen! Redde ju ut första låsningen bra i alla fall. :tummenupp
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
innan man ser att du börjar bromsa var min första tanke "vafan gör han i mitten av filen där allt grus är?" aja du är iaf oskadd(utgår jag ifrån) och minst en erfarenhet rikare.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
innan man ser att du börjar bromsa var min första tanke "vafan gör han i mitten av filen där allt grus är?" aja du är iaf oskadd(utgår jag ifrån) och minst en erfarenhet rikare.

Vad är det som är så konstigt med det? Dels blir det ju mer spänning då plus att det hör det till att man inte ska tänka när man är ute och kör nu för tiden! :D
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Vad är det som är så konstigt med det? Dels blir det ju mer spänning då plus att det hör det till att man inte ska tänka när man är ute och kör nu för tiden! :D

ja vi kör ju alla som vi själva vill.... men när det ligger en remsa som är typ 2dm bred i mitten som är full av grus men det är tomt på sidorna. varför välja att köra i mitten då? :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
ja vi kör ju alla som vi själva vill.... men när det ligger en remsa som är typ 2dm bred i mitten som är full av grus men det är tomt på sidorna. varför välja att köra i mitten då? :va

Han ville väl visa upp sina tuffa skills i att hoppa av en hoj i farten?
 

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Ort
Malta
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
ja vi kör ju alla som vi själva vill.... men när det ligger en remsa som är typ 2dm bred i mitten som är full av grus men det är tomt på sidorna. varför välja att köra i mitten då? :va

Har en teori.. Min övningskörningslärare skällde på mig
varje gång jag inte stod mitt i körfältet i varje rödljuskorsning..
Ingen ursäkt, men jag va som nämnt inte helt fokuserad
och då högg väl den gamla skitvanan in..

Oh well, nu har jag ju ingen ursäkt till att inte kitta hojen med
miniblinkers runt om, fräscha kåpor och nya backspeglar.. :rolleyes:
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Har en teori.. Min övningskörningslärare skällde på mig
varje gång jag inte stod mitt i körfältet i varje rödljuskorsning..
Ingen ursäkt, men jag va som nämnt inte helt fokuserad
och då högg väl den gamla skitvanan in..

Oh well, nu har jag ju ingen ursäkt till att inte kitta hojen med
miniblinkers runt om, fräscha kåpor och nya backspeglar.. :rolleyes:

nu när du nämner det så kommer jag ihåg att jag också låg i mitten jämnt under tiden jag tog kortet.

aja hur som haver så var det tråkigt att du gick omkull iaf.
 

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Har en teori.. Min övningskörningslärare skällde på mig
varje gång jag inte stod mitt i körfältet i varje rödljuskorsning..
Ingen ursäkt, men jag va som nämnt inte helt fokuserad
och då högg väl den gamla skitvanan in..

Får höra samma sak, vid väjning/stopplikt måste man ställa sig i mitten för att inte riskera bli trängd av annan bilist.. De glömmer ju dessvärre berätta om farorna med att göra just detta.. :rolleyes:
Skönt att det gick bra med dig iaf! Kunde ju slutat riktigt illa med tanke på stolpen/trottoarkanten..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Får höra samma sak, vid väjning/stopplikt måste man ställa sig i mitten för att inte riskera bli trängd av annan bilist.. De glömmer ju dessvärre berätta om farorna med att göra just detta.. :rolleyes:
Skönt att det gick bra med dig iaf! Kunde ju slutat riktigt illa med tanke på stolpen/trottoarkanten..

Hmm.. Minns inget om att mina lärare tjatade på mig om att hålla mig i mitten när jag stannade i en korsning men de tjatade om att jag skulle hålla mig på sidorna när jag skulle svänga i en korsning så att ingen ondskefull moppe/cykel försökte smita förbi på innern precis när jag svängde. :)
 

Balthazar

Balans
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Dalby
Hoj
cr250 + rd350 = meck
ajajaj

Sjukt tråkigt!

Synd att mc säkerhet / gatsopning / vajerräcken inte prioriteras mer
 

Shido

SebbeAnthonHamster
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Vikjö
Hoj
2005,Honda,CBR1000RR
Tråkigt med krachen men tur att du inte träffa stolpen.
 

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR -11
Hmm.. Minns inget om att mina lärare tjatade på mig om att hålla mig i mitten när jag stannade i en korsning men de tjatade om att jag skulle hålla mig på sidorna när jag skulle svänga i en korsning så att ingen ondskefull moppe/cykel försökte smita förbi på innern precis när jag svängde. :)

Precis, fick också höra det hela tiden. Känns som en större risk att en bil kommer och tränger sig om man står på sidan, så kör aldrig så. På mittlinjen eller en däcksbredd åt någon sida.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top