Framhjulslåsning på grus = aj aj aj

mycket att hålla reda på bara hoppas att man har turen på sin sida
börjar ångra att jag inte köpte hojen som hade abs :confused:

Nej, håll bara vettig hastighet så att du har tid att reagera på förändringar i väglaget så ska du se att det går alldeles utmärkt att klara sig.
Rent allmänt ska du titta efter två saker, förändrad vägyta och saker på sidan av vägen som ser ut att vara på väg upp på den så klarar du dig nog bra.

Och viktigast av allt: Ha roligt!
 
Nej, håll bara vettig hastighet så att du har tid att reagera på förändringar i väglaget så ska du se att det går alldeles utmärkt att klara sig.
Rent allmänt ska du titta efter två saker, förändrad vägyta och saker på sidan av vägen som ser ut att vara på väg upp på den så klarar du dig nog bra.

Och viktigast av allt: Ha roligt!

jo ha roligt är inga problem har längtat efter mc kort sen jag var typ 13 år , ja hastigheten gör mycket märker det när jag övnings kör ,bättre att köra lugnt och veta att man kan klar av nåt misstag, har gjort ett misstag med körskole hojen skulle åka för en bil såg en lucka glömde helt av att jag stod i en hög med grus drog på fick bakhjuls sladd men kände att jag hade kontrollen fick en tankeställare ,läraren var inte nöjd när vi kom tillbaka sa du får inte släppa lös 90 hk på löst grus,men ändå bra att gjort det nu vet man hur man inte ska göra
 
Tur att det gick så bra som det gjorde, kullerbyttan var det världsklass på. Har en känsla av att jag skulle landat betydligt tyngre!
 
Dickies! :rock

Instruktiv video, tackar för den, och grattis till miss av stolpen, klarade handleder och nyckelben och annat. På't igen! Redde ju ut första låsningen bra i alla fall. :tummenupp
 
innan man ser att du börjar bromsa var min första tanke "vafan gör han i mitten av filen där allt grus är?" aja du är iaf oskadd(utgår jag ifrån) och minst en erfarenhet rikare.
 
innan man ser att du börjar bromsa var min första tanke "vafan gör han i mitten av filen där allt grus är?" aja du är iaf oskadd(utgår jag ifrån) och minst en erfarenhet rikare.

Vad är det som är så konstigt med det? Dels blir det ju mer spänning då plus att det hör det till att man inte ska tänka när man är ute och kör nu för tiden! :D
 
Vad är det som är så konstigt med det? Dels blir det ju mer spänning då plus att det hör det till att man inte ska tänka när man är ute och kör nu för tiden! :D

ja vi kör ju alla som vi själva vill.... men när det ligger en remsa som är typ 2dm bred i mitten som är full av grus men det är tomt på sidorna. varför välja att köra i mitten då? :va
 
ja vi kör ju alla som vi själva vill.... men när det ligger en remsa som är typ 2dm bred i mitten som är full av grus men det är tomt på sidorna. varför välja att köra i mitten då? :va

Han ville väl visa upp sina tuffa skills i att hoppa av en hoj i farten?
 
ja vi kör ju alla som vi själva vill.... men när det ligger en remsa som är typ 2dm bred i mitten som är full av grus men det är tomt på sidorna. varför välja att köra i mitten då? :va

Har en teori.. Min övningskörningslärare skällde på mig
varje gång jag inte stod mitt i körfältet i varje rödljuskorsning..
Ingen ursäkt, men jag va som nämnt inte helt fokuserad
och då högg väl den gamla skitvanan in..

Oh well, nu har jag ju ingen ursäkt till att inte kitta hojen med
miniblinkers runt om, fräscha kåpor och nya backspeglar.. :rolleyes:
 
Har en teori.. Min övningskörningslärare skällde på mig
varje gång jag inte stod mitt i körfältet i varje rödljuskorsning..
Ingen ursäkt, men jag va som nämnt inte helt fokuserad
och då högg väl den gamla skitvanan in..

Oh well, nu har jag ju ingen ursäkt till att inte kitta hojen med
miniblinkers runt om, fräscha kåpor och nya backspeglar.. :rolleyes:

nu när du nämner det så kommer jag ihåg att jag också låg i mitten jämnt under tiden jag tog kortet.

aja hur som haver så var det tråkigt att du gick omkull iaf.
 
Har en teori.. Min övningskörningslärare skällde på mig
varje gång jag inte stod mitt i körfältet i varje rödljuskorsning..
Ingen ursäkt, men jag va som nämnt inte helt fokuserad
och då högg väl den gamla skitvanan in..

Får höra samma sak, vid väjning/stopplikt måste man ställa sig i mitten för att inte riskera bli trängd av annan bilist.. De glömmer ju dessvärre berätta om farorna med att göra just detta.. :rolleyes:
Skönt att det gick bra med dig iaf! Kunde ju slutat riktigt illa med tanke på stolpen/trottoarkanten..
 
Får höra samma sak, vid väjning/stopplikt måste man ställa sig i mitten för att inte riskera bli trängd av annan bilist.. De glömmer ju dessvärre berätta om farorna med att göra just detta.. :rolleyes:
Skönt att det gick bra med dig iaf! Kunde ju slutat riktigt illa med tanke på stolpen/trottoarkanten..

Hmm.. Minns inget om att mina lärare tjatade på mig om att hålla mig i mitten när jag stannade i en korsning men de tjatade om att jag skulle hålla mig på sidorna när jag skulle svänga i en korsning så att ingen ondskefull moppe/cykel försökte smita förbi på innern precis när jag svängde. :)
 
ajajaj

Sjukt tråkigt!

Synd att mc säkerhet / gatsopning / vajerräcken inte prioriteras mer
 
Tråkigt med krachen men tur att du inte träffa stolpen.
 
Hmm.. Minns inget om att mina lärare tjatade på mig om att hålla mig i mitten när jag stannade i en korsning men de tjatade om att jag skulle hålla mig på sidorna när jag skulle svänga i en korsning så att ingen ondskefull moppe/cykel försökte smita förbi på innern precis när jag svängde. :)

Precis, fick också höra det hela tiden. Känns som en större risk att en bil kommer och tränger sig om man står på sidan, så kör aldrig så. På mittlinjen eller en däcksbredd åt någon sida.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top