Framhjulsdriven BMW?

Där ser man. Kände inte till den tidskriften, men minns alla möjliga hemmabyggen man gjorde med Bubblan som grund. En kompis och hans pappa byggde givetvis en Beach buggy någon gång på 80- talet. Ser inte många sådana idag. Står väl och samlar damm någonstans i en lada antar jag.

Minns när jag satt och läste "Hot VW.s" på lektionstid på 4-årig teknisk i Vasa gymnasium :D

Samma person som jag sa ägde en Rolls Royce köpte förra året en brandgul Super Beatle av en gammal gubbe. Grymt fint skick. Lite mindre kosmetiska saker att åtgärda. Provkörde bilen i höstas och slogs över hur grym den var att köra. Visst var prestandan inte mycket att hurra för, men jag kan förstå varför folk varit så fästa vid dem under alla år. De är oerhört välbyggda i all sin enkelhet. Ingen vattenkylare som kan börja läcka.

Inte bara välbyggda. De har en inneboende körglädje där reglage, motor växellåda och styrning passar ihop och ger en känsla av sportighet. Särskilt buggys och liknande är ett rent nöje att köra - Om det inte sitter stora, breda däck på. Profilutbudet på vinterdäck är ett sorgebarn för mig också. Ssang yongen har 16" och plats i hjulhusen, så där finns det utbud avsett för terräng och transportbilar. Men dessa är sällan särskilt bra som vinterdäck, ety de är konstruerade för lång livslängd. Tacka vet jag faderns Renault 4L med 145 88 15 däck![YOUTUBE-ID]YnEZq_2C51s[/YOUTUBE-ID]

En Saab kommer man alltid fram med. Om man backar.
Jag har fastnat en del ggr med de Saabar jag haft, funkar alltid att backa.
Utanför lägenheten har vi en liten vändplatta med lite lut, eftersom vintern varit ganska snörik har jag massor av gånger fått hjälpa folk som kört fast, mest taxibilar. Då har jag bara vänt arslet till och backat.
Konstigt att inte folk känner till det...

Håller till fullo med om att det ska vara smala däck med dubb, har man en gång testat rallydubb så förstår man varför man inte kör på fläskiga mackor på is.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT