Framgaffeln gick av...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det verkar ju helt osannolikt, borde krävas ett vildsvin för att knäcka två gaffelrör. Vi får försöka komma ihåg att länka till måndagsupplagan,nyfiken på Hondas utlovade replik.
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Nu vill jag höra alla honda fantaster försvara det här, eftersom honda har så oklanderlig kvalitet
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
nu kommer jag aldrig våga köpa en honda, inte suzuki heller då ramarna går av:rolleyes:

hade jag varit paret och gillat åka hoj så hade jag köpt en ny

edit:honda borde väl skicka gaffeln till ett lab för att kolla vad som är fel
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
nu kommer jag aldrig våga köpa en honda, inte suzuki heller då ramarna går av:rolleyes:

hade jag varit paret och gillat åka hoj så hade jag köpt en ny

Jag vågar nog inte svara på den frågar innan jag själv legat i koma i 17 dagar och sett Jesus komma och gå :gnissla
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det verkar ju helt osannolikt, borde krävas ett vildsvin för att knäcka två gaffelrör. Vi får försöka komma ihåg att länka till måndagsupplagan,nyfiken på Hondas utlovade replik.
De gick troligen av vid kraschen, inte under färd... Och ja, definitivt att gaffelbenen kan gå av vid krasch. Har sett rätt mänga sådana.
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Man ska inte tro på allt man läser. Låter helt osannolikt att dom går av bara sådär. Tror inte att det gick till så enkelt.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
De gick troligen av vid kraschen, inte under färd... Och ja, definitivt att gaffelbenen kan gå av vid krasch. Har sett rätt mänga sådana.

Om ngn skulle tvinga mig att spekulera så skulle jag sätta mina pengar på samma sak. Endera körde de på ngn de inte såg (lätt hänt med motljus och repigt visir), eller också kraschade de av annan orsak och hojen bonkade sönder gaffeln när den tumlade till stopp.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Om ngn skulle tvinga mig att spekulera så skulle jag sätta mina pengar på samma sak. Endera körde de på ngn de inte såg (lätt hänt med motljus och repigt visir), eller också kraschade de av annan orsak och hojen bonkade sönder gaffeln när den tumlade till stopp.
Ja, punka.

Behöver ju inte göra en människa av en bebis... :tungan
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Gaffelbenen gick av under färd. Omöjligt? Man vill gärna tro det, men så var det inte i det här fallet. I Piteåtidningen var det även en bild på vraket och där kunde man se ett Racetech klistermärke på¨ena gaffelbenet, undrar om Honda tar upp det i sin bortförklaring....:va
De gick troligen av vid kraschen, inte under färd... Och ja, definitivt att gaffelbenen kan gå av vid krasch. Har sett rätt mänga sådana.
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Hur stor tror du chansen är att jag råkade sitta vid E4an i Sävar precis när olyckan hände??? Jag har pratat med folk som sett hojen efter olyckan och visst låter det märkligt, men inte helt omöjligt.
Hur vet du det? Var du vittne till olyckan?
 

Kneedrag

Guest
snälla posta den bilden

Kan någon posta en bild på en kille som gör en stoppie med en kawasaki båda gaffelbenen går av och det sprutar olja.
 

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Finns en "efter"-bild också.. men den har jag tappat bort. :D
 

Bifogat

  • jeremiahwreck.jpg
    jeremiahwreck.jpg
    41.7 KB · Visningar: 1,159
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top