Tjenare! Lämnade inte hojen hos en verkstad för att byta packboxarna.. De ringde en stund senare och berättade att de hade riktigt svårt att få isär dämparna för att de var skeva och hade en ojämn yta. De ville hemskt gärna att att jag skulle köpa en helt ny framgaffel men utav ekonomiska skäl var jag illa tvungen att tacka nej. De menade på att hojen var livsfarlig att köra pågrund utav det, att den inte skulle dämpa tillbaka efter en inbromsning eller i en kurva och att det var helt meningslöst att byta packboxarna. När jag själv har kört den så har jag inte märkt nåt problem med framgaffeln. Det enda jag kan komma på är att den har stått med lite gaffelolja under vinter om de kan ha kärvat fast eller nåt liknade? Är det så farligt att köra hojen som de på verkstan påstår? För jag skulle gärna vilja testköra den en gång och se hur den känns, men samtidigt vill jag inte riskera livet för att spara ett par kronor 
Sen kan man inte slippa och räta gaffelben som är skeva? Isf kan någon rekommendera nån verkstad i göteborg?
Tack på förhand! Mvh OSkar
Sen kan man inte slippa och räta gaffelben som är skeva? Isf kan någon rekommendera nån verkstad i göteborg?
Tack på förhand! Mvh OSkar
Tack för tipset ska kolla med dem om de har nya gaffelben till min hoj om jag behöver byta dem.