Framgaffel problem

Samma för mig körde av sista bandagen för säsongen tänkte inte mer på de ställde hojen i garaget över vintern. Körde hela förra sommaren plus 5 bandagar tänkte inte mycket på de (Men jag är ju inte rossi)
I år när jag skulle byta packboxar såg jag att gaffelbenet var ordentligt krogit de syntes med blotta ögat.

Mina funkade bra tills de började läcka efter en bandag, då hade jag kört en 7-8 bandagar och lic. kursen med de.

Det var vid bytet av packboxar som det upptäcktes att de var knäckta och rätt mycket, ena benet synligt när man tittade efter det så de kan funka rätt bra utan att vara raka.....

Hade vant mig vid beteendet, kraschen som knäckte benen var det sista jag gjorde säsongen innan så att det kändes annorlunda var inget jag tänkte på efter vintern.
Behöver jag säga att hojen kändes en aning bättre med raka ben efteråt?

Tror tyvärr inte detta stämmer på r1/r6 fått för mig att gaffelbenen blir snea på dem välldigt lätt.
Min K7 är lagd både på bana och gata och gaffelbenen är fortfarande raka, så dom tål rätt mycket innan dom är skrot,
köp inga nya innan du bett nån mäta eller åtminstone kolla på dom.

kenneth`s eller Johans mc??
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top