Framdrev R6 - Hur få loss?

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Kom precis från garaget och har just fått ordning på föregående problem, att växlarna hoppade ur. Men i samma veva byter jag också drivpaket, vilket uppenbarligen inte är det lättaste.

Först böjde jag ner kanterna på den där brickan bakom och dränkte in skitet med 5-56 i omgångar och gick på muttern med hylsnyckel modell stor.

Nästa steg var att plugga in varmluftpistolen och värmde upp muttern tills man i stort sett brände sig på den. Det vita fettet från nya kedjan började anta flytande form, så då vågade jag inte ösa på mer med tanke på o-ringarna. fram med hylsnyckeln igen och marklyfte i stort sett hojen från depåstödet. Vad är nästa steg?

För att köra med 532-drev och 530-kedja är väl ingen höjdare gissar jag..?

Jag föreslår mutterknack,har iaf alltid funkat för mig.

En billig eldriven löser ofta problemet,dessutom så låter det proffsigt om den :näsblod

Värm med värmepicka tills lite saliv på muttern bubblar. Sedan på med mutterknack som LF skrev! Då ska du förhoppningsvis bara behöva göra ett försök, tom om det sitter med loctite.

ahaa.. mutterknakkare verkar vara den magiska ingrediensen. Billigaste på biltema går loss på 570 spänn. Inga roliga pengar att dega upp direkt. Clas Ohlson ligger nere just nu, men de kanske har nån billigare variant. Får kolla på det.. Tack för svaren.

Kvaliteten är säkert inget vidare

Mja, för det priset är den helt ok faktiskt. Har börnat loss en massa utmaningar på min gamla Trajja med den.

Extra kol följer med också, dom kan man ju alltid kroma och ha som hängsmycke om man tröttnar på knackaren. :tummenupp

Svetsa fast muttern i något fast, sen lägger du i backen och bööörnar järnet:yoparty

Kom över och låna min feta ETC Tools dragare om du vill

Jaha, där tror jag problemet fann sin lösning. :tummenupp Jag tycker det luktar kaffe och vetebröd lång väg :)

Mutterknackare var svaret. Eldade på friskt med värmepikkan först och "brapap" så var drevet loss. Tackar och bugar till Långa farbrorn.

Synd bara att det ska regna i en vecka nu..

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back