Fram & Bakdrev + kedja 2019 zx6r

JMS89

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2019
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki ZX6R
Hej alla underbara motorcyklister,

Jag har hängt på forumet i många och läst, men blev relativt nyligen medlem :)

Till ämnet där jag behöver hjälp. Jag har en Kawasaki zx6r, årsmodell 2019 och är i behov av ny kedja och vill även då passa på
att köpa nytt fram och bakdrev. Jag kan villigt säga att jag är extremt novis när det kommer till just kedjor och drev och skulle behöva lite hjälp.

Det jag vet är att jag har följande spec orginal:
Fram: 15T
Bak: 43T
Kedja: 112 länkar/520

Det verkar svårt att få tag på orginaldelar så kollar efter andra varumärken som JT, Driven, RK etc.

Jag har hittat ett bakdrev från JT i stål och ett framdrev från Driven i stål, vet ni om man kan "blanda" tillverkare av fram och bakdrev så länge
det är samma material eller måste det helst vara av samma tillverkare?

Tack tacksamt emot förslag och tips från er experter där ute :)

Tack på förhand!

Mvh
Joacim
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Borde inte vara några konstigheter för din lokala handlare att ta fram rätt grejer. Din MC och Probike Syd har du väl i krokarna, de är väl både Kawwwwaanslutna.
I princip vilken firma som helst borde kunna knappa fram rätt drivpaket.

Ja blanda på det viset funkar.
 

JMS89

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2019
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki ZX6R
Borde inte vara några konstigheter för din lokala handlare att ta fram rätt grejer. Din MC och Probike Syd har du väl i krokarna, de är väl både Kawwwwaanslutna.
I princip vilken firma som helst borde kunna knappa fram rätt drivpaket.

Ja blanda på det viset funkar.
Tack för svar!

Både Probike Syd och Din MC var de första jag vände mig till och det lustiga var att ProBike kunde inte få fram något åt mig och Din MC kom tillbaka med fel storlekar på drev till mig och gav mig inte känslan av att de tog det seriöst. Så därav att jag vände mig till forumet här :)
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Tack för svar!

Både Probike Syd och Din MC var de första jag vände mig till och det lustiga var att ProBike kunde inte få fram något åt mig och Din MC kom tillbaka med fel storlekar på drev till mig och gav mig inte känslan av att de tog det seriöst. Så därav att jag vände mig till forumet här :)
Här får du adekvat hjälp av en kunnig person!

Han som driver butiken finns dessutom här på SH.com
@VS
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Hur fasen kan det vara svårt att få fram original drev o kedja till en kawasaki zx6r 2019?. O jag som kollar på en gammal zzr1400 tror jag låter bli detta med kawasaki ?
 

JMS89

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2019
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki ZX6R
Hur fasen kan det vara svårt att få fram original drev o kedja till en kawasaki zx6r 2019?. O jag som kollar på en gammal zzr1400 tror jag låter bli detta med kawasaki ?

Det kan man faktiskt undra... Även jag som är novis inom kedja och drev...

Men det är löst nu tack vare schysst tips från @El Presidente och grym service av @VS!
 

JMS89

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2019
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki ZX6R
Jag estimerat att få hem grejerna om några dagar, men är själv utomlands för tillfället.

Till frågan; det är ganska dyrt att låta en firma montera. Är det någon som är kunnig att montera fram, bakdrev samt kedja och gör det för Swish-pengar billigare än en firma på 3K?
Mvh
Jocke
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Jag estimerat att få hem grejerna om några dagar, men är själv utomlands för tillfället.

Till frågan; det är ganska dyrt att låta en firma montera. Är det någon som är kunnig att montera fram, bakdrev samt kedja och gör det för Swish-pengar billigare än en firma på 3K?
Mvh
Jocke
Snåljåp..lär dig själv hur man gör..boostar ditt ego! :krama
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top