Fragbite med koll på 125:or

Lundgren skrev:
2348440 :va De brukar ju prata om att de är klockade till dryga 200 på de långa rakorna på tävlingarna:va Men fabrikskittad rs250 har väl mer än 62 hk? När 125:orna ligger på knappa 50hk samt att de är lättare dessutom. Iof så är ju lv cyklarna tyngre men ändå.hihi
Jaao, en RR-125:a (Honda RS125, Yamaha TZ125 osv) kan gå över 200, men att jämföra en sån med en gat-Aprilia RS125 är ju inte riktigt rätt.

Och, 62hk är orginal i RS250.
 
KalleNorton skrev:
2348454 Jaao, en RR-125:a (Honda RS125, Yamaha TZ125 osv) kan gå över 200, men att jämföra en sån med en gat-Aprilia RS125 är ju inte riktigt rätt.

Och, 62hk är orginal i RS250.
Förstod att det var org hästar i 250:n sedan :hihi

Nej men jag menade att man använder ju Aprilia i rr klassen med, och fabrikskittad med allt mojs som tillhör så borde den ju närma sig iaf. Dock är den ju ca 30-35 kg tyngre så det är klart.
 
fabrikskittade 250cc har ca 100hk, fabrikskittade rs 125or har ca 55 hk och gör (enligt en som kör 125cc junior) ca 220km/h på slutet av rakorna. såg det på sändningarna från sm i linköping.

och till topik: hahahahahahahhahah, vilka måPpefuCkon. Dom kan absolut ingenting:D
 
Last edited:
NiklasL skrev:
2348509 fabrikskittade 250cc har ca 100hk, fabrikskittade rs 125or har ca 55 hk och gör (enligt en som kör 125cc junior) ca 220km/h på slutet av rakorna. såg det på sändningarna från sm i linköping.

och till topik: hahahahahahahhahah, vilka måPpefuCkon. Dom kan absolut ingenting:D
55hk i en 125cc? I VM kanske. I 125cc junior? Nej, där är hojarna ostrypta orginal.

Edit: 125orna med 55hk är rena rejshojar. I Sverige heter den klassen 125R. I 125 junior är hojarna baserade på gathojar. De två klasserna har, förutom maxgränsen på 125cc, inga likheter.
 
KalleNorton skrev:
2348535 55hk i en 125cc? I VM kanske. I 125cc junior? Nej, där är hojarna ostrypta orginal.
Tror inte han menade att han i Junior kör en sådan hoj alltså utan att han känner en som tävlar eller liknande.

SM hojarna har väl ungefär knappa 50 hk?
 
Lundgren skrev:
2348540 Tror inte han menade att han i Junior kör en sådan hoj alltså utan att han känner en som tävlar eller liknande.

SM hojarna har väl ungefär knappa 50 hk?

ni får ursäkta jag har inte så bra koll på dom klasserna, vet bara att han snackade om 125an som stod bredvid och att den hade 55hk. Men nu fattar jag att han kanske inte körde i junior utan i R klassen :tungan
 
"125 cc får gå i 110 km/h och inte fortare, jag har haft 2 stycken och den ena trimma jag till 200 något och den vara i en vecka! trimma inte 125 cc dom går isönder"

HAHAHAHA:D :D :D
 
Mika Kallios KTM 125 FRR som han kör i VM har ca 55 hästar och 31 Nm vid ungefär 13k rpm, toppar 240 och gör 0-100 på 3,5 sek, 0-200 på 12,5. :näsblod
Den väger förövrigt 136kg, MED MIKA KALLIO PÅ HOJEN!!!1 :tuttar
 
PEPPO! skrev:
2348576 Mika Kallios KTM 125 FRR som han kör i VM har ca 55 hästar och 31 Nm vid ungefär 13k rpm, toppar 240 och gör 0-100 på 3,5 sek, 0-200 på 12,5. :näsblod
Den väger förövrigt 136kg, MED MIKA KALLIO PÅ HOJEN!!!1 :tuttar
en sån vill jag ha :yoparty
 
KalleNorton skrev:
2348580 Fulltankad också! :D
Och det är sjukt:fakta :hihi Det är likadant med några som kör 125 rr sm ligger också på gränsen för vad de måste väga. Det är sjukt.

-Rosen- skrev:
2348588 en sån vill jag ha :yoparty
Jo man får ju säga att det är okej prestanda för en 125:a:D
 
Last edited:
Lundgren skrev:
2346977 Fabrikskittad med race cylinder så gör den nog det. (och allt tillhörande mojs)


Ja, men lycka till att hitta en Aprilia RS med 2006 kåper för X antal år sedan. :7peta


:rofl

-Rosen- skrev:
2348384 nä, en kille här på forumet sålde sin 02a med cross för 25k förra året :gnissla, men som sagt tidigare, om någon vill ha henne nu så ska jag ha minst 35 för henne, nästa år sätter jag ut henne för det och ser vad jag får :)


Sätt 30k så ökar du priserna på beggade KTMer lite.:)
 
Last edited:
har för mig att suzuki hade en racingmoppe som gjorde 210km/h, den hade 17 växlar och 3 cylindrar. det är ganska sjukt med en volym på samman lagt 50cc.
 
NiklasL skrev:
2348661 har för mig att suzuki hade en racingmoppe som gjorde 210km/h, den hade 17 växlar och 3 cylindrar. det är ganska sjukt med en volym på samman lagt 50cc.

Nej det stämmer nog inte..

EDIT: iof så kanske det går om föraren knappt väger nåt, och moppe likaså, då fungerar det ju med en fet utväxling, men samtidigt, 17 växlar, behövs väll en ganska fet växellåda för det, och det gör ju att den blir ganska tung right..

Försök hitta stället du läste det på, så jävla gött om det stämmer :)
 
Last edited:
NiklasL skrev:
2349987 precis där står det, såg iof infon på en annan sida, då stod det om växlar med.. kanske gör det här med, läste inte så långt.



12 speed Suzuki 50cc twin engine

Suzuki_twin.jpg
 
"1. en 125cc får gå i 110km/h inte mer. men eftersom det inte finns högre gränser i sverige så räcker det :)"


HAHAHAHAHAHAHAHAAH:D


Ingen här som är medlem på det forumet som kan skriva att man får köra i 120 km/h mellan halmstad å båstad, högsta tillåtna hastigheten i Sverige...
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top