Från vilket datum skall vi dödförklara RoH forumet?

Måste vi dödförklara det?

Att en allvarlig sjukdom härjar som heter intresse dip fattar nog alla. :)
Detta verkar gälla hela mc kollektivet. Sjukdomen har varit på G sedan
några år tillbaka då intresset var på sin topp 2009-2010.
Jag tror sjukdomen går att lindra lite med en/flera eldsjälar som har
förmågan att samla en flock. Boten kommer nog inte förräns mc intresset
överlag ökar igen o fan vet när det sker.

Själv vaknade mitt intresse igen just 2009 efter 20 år i ide. Kanon
att jag då hittade SH och sedan RoH forumet med dess TT.
För hur kul var det att köra själv, alla kompisar man hade förr
körde inte längre. Ni andra kanske har andra ingångsvinklar men jag
tror TTn är den viktigaste aktiviteten för att binda ihop gemenskapen
och få underlag till ett levande forum. Sen kan man ha andra
sidoaktiviteter som bankörning, meka, bygga hojar, fika osv.
Men TTn har tyvärr saknat en eldsjäl som samlat ihop flocken i år.

Det var mina 2 öre.

Fast MC intresset finns "här". Dock har väldigt många gått över till att köra enbart bana, undertecknad inkluderad.
Det som har hänt är att själva forumet dött och det kan jag inte förklara. Misstänker dock att det kan vara "death by Facebook" som härjar?

Klart det finns visst intresse, man kan ju se på de få trådar som postas
att någon kikar på dem. Jag gör så också men har nästan aldrig något att tillföra.
Ni som kör bana har ju postat mest denna säsong. Ni har också umgåtts en hel
del ute på banan. Det skapar gemenskap som i sin tur skapar diskussionsunderlag.
Tror fortfarande att TTna spelar stor roll om forumet skall leva vidare med folk
från alla kategorier. För det är något som man gör om man har en hoj, kör den.
Ja undantaget de som bara har den som prydnad och de som har den i molekyler
och de som blivit av med lappen och de som........ :D
Kanske har vi en massa undantag i år?

Fast MC intresset finns "här". Dock har väldigt många gått över till att köra enbart bana, undertecknad inkluderad.
Det som har hänt är att själva forumet dött och det kan jag inte förklara. Misstänker dock att det kan vara "death by Facebook" som härjar?

vet ej men gissar att den klicken med bankörare umgås mer privat pratar mer med varandra privat genom telefon facebook osv. själva forumet funkar väl egentligen bäst för dom som träffas kör lite och så men inte direkt har nån personlig relation privat och som yami skriver så tror jag också att TT skapar just det där och då skriver fler människor här. utan tt har man bara den privata klicken kvar.

folk kör fortfarande hoj det har nog blivit så att utan TT kör folk mer i mindre privata grupper även på vägar och då fyller heller inte forumet nån direkt funktion då dom pratar med varandra mer direkt och privat

Last edited:
Bah... det är upp till oss alla att hålla igång det.

Dels för att få nya på hoj att upptäcka att det finns folk att köra med och att vintrarna inte skall bli så hojfattigt.

Vi får väl ge lite hjärt lungräddning allihopa:)

Bah... det är upp till oss alla att hålla igång det.

Dels för att få nya på hoj att upptäcka att det finns folk att köra med och att vintrarna inte skall bli så hojfattigt.

Vi får väl ge lite hjärt lungräddning allihopa:)

du vbk kör du med samma däck på vintern som sommaren eller svidar du om =) funderar att ut o köra i snön i vinter =)

De é ju det jag sagt hela tiden, Facebook e något skit som katten släpat in.

Jag kör själv dagligen, men har varit lite förbryllad över att TTn verkar ha dött. Försökte ngn gång att fåigång den, men det kändes seeegt.

Förstår inte alla fjollor som inte vågar köra gata längre. Bana är skitkul, men det ena förtar inte det andra.
Få tummarna ur rövarna nu, så drar vi igång både TT och TF i höst och vinter....

Klart det finns visst intresse, man kan ju se på de få trådar som postas
att någon kikar på dem. Jag gör så också men har nästan aldrig något att tillföra.
Va fan. jag är här inne så gott som dagligen
Det är ju inläggen som gör forumet aktivt, inte hur mycket man tittar och läser.
De senaste veckorna har tittandet gått ohyggligt fort då det knappt funnits några inlägg eller trådar att följa.

Förstår inte alla fjollor som inte vågar köra gata längre. Bana är skitkul, men det ena förtar inte det andra.
Få tummarna ur rövarna nu, så drar vi igång både TT och TF i höst och vinter....
Förstår inte de som säger att de skall tävla och köper banhoj men sen aldrig dyker upp på banan ;) :såjaponken :blah

Death by time loss?

Jag kör, till o från jobb men med en 4-månaders :rullandeu så blir tiden här knapp.

ächs fick unge förra året och en till påväg nu man har lika mycket tid. man måste bara ha en fru som tillåter en att inte va hemma så mycket det e där det klämmer inte tiden =):krama

ächs fick unge förra året och en till påväg nu man har lika mycket tid. man måste bara ha en fru som tillåter en att inte va hemma så mycket det e där det klämmer inte tiden =):krama
Håller med till en del, småbarn sover ju väldigt mycket så varför man skulle få mindre tid till att vara aktiv på ett forum förstår i alla fall inte jag? När det gäller att vara iväg hemifrån helger och kvällar så har jag förståelse att tiden begränsas.

Håller med till en del, småbarn sover ju väldigt mycket så varför man skulle få mindre tid till att vara aktiv på ett forum förstår i alla fall inte jag? När det gäller att vara iväg hemifrån helger och kvällar så har jag förståelse att tiden begränsas.

första året e ju egentligen väldigt lätt för pappan om mamman tar mest hand om barnet. tycker det e värre nu när båda jobbar och man ska hämta på dagis och få allt att gå ihop. men man har dock tid fortfarande det som försvinner är spontaniteten man måste planera i förväg mer.....

sen till forum delen kan man ju såklart skriva lika mycket i just nu sitter jag och skriver här medans ungen min försöker klättra upp i en dockvagn :)

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back