Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
Eller hur! En Svensson variant av jänkaren! HeheSnyggt! En Virago-Davidson.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur! En Svensson variant av jänkaren! HeheSnyggt! En Virago-Davidson.
Tror det är EPA relaterat. Sjukt konstigt för ser bar ut att vara kopplat till första cylindern men inte andra. Jag e förvirrad...Kolla här https://www.cmsnl.com/yamaha-xv1000_model35822/ och se om det är skillnader på Europa och USA. Det kan ju vara EPA-grejer.
Solglasögon eller svagare belysning kan hjälp mot att se skadan.Åh fy fan... Ångest!
Råkade tappa hammarn emot gaffeln och det blev ett litet märke... Ingen fara för packningen men förfan. JAG kommer ju störa ihjäl mig på detta!!!
Hur gör man för att fixa? Nagellack? Lim? Hjälp!

Luft i däcken är billigaste trimmet.Update!
Blev en testrunda igår. Hojen går fan så mycket bättre utan AIS samt att jag även dundrade i 98:ans dunderhonung.
Noterade att jag kört hela sommarn med 0.5 bar i bakdäcket. Alla år s mc körning och jag noterade inte detta. Jaja nu är det kvaliteluft i bakdäcket och hojen rullar fan så mycket bättre. Hahaha
Skulle säga att det är ingen nackdel med separata nipplar. Då har du iaf oftast luft i ett ben och det är inte så kvistigt om du inte har exakt lika tryck.Följande scenario inträffar ikväll.
1: Nya framlampan anländer
2: Jag provar lampan och märker att den går emot luftbalanseringsröret till gafflar a.
3: bestämmer mig för att lossa röret och vinkla upp en aning vilket resulterar i följande:
A: Böjer röret så det inte passar längre
B: Tappar ena luftmuttern nånstans på hojen och hittar den inte igen.
Jag tycker jag har otur nu faktiskt...
Min plan för att lösa dett är att plugga den ena sidan som redan har en ventil och sedan sätta en ventil på andra.
Det blir ju nackdel att man måste kolla gaffel för gaffel och matcha trycket men jag slipper röret helt.
Går inte detta är jag rökt. Det går inte att installera röret på ett vettigt sätt utan att det läcker. Kanske måste man ta bort gafflarna för att göra det?
En fråga till:
Spelar rotationen på själva klämmorna någon roll? Isåfall hur sjutton vet man att det matchar?
Fy fan säger jag bara. Så jävla dumt att röra den skiten. Så KORKAT!!!
Tack gode gud för detta svar. Helt omöjligt att installera röret och få det tätt. Iaf om man är amatör som mig samt har tappat muttern i motorn! HahaSkulle säga att det är ingen nackdel med separata nipplar. Då har du iaf oftast luft i ett ben och det är inte så kvistigt om du inte har exakt lika tryck.
Man måste böja röret då det klarar sig runt gaffelkronan liksom.Det där är väl vanligt bromsrör och nipplar? Ser iallafall så ut så då är det nog inte så jävligt ändå.
Borde väl gå att ha det ”rakt ut” för där rör sig inte gaffeln
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda