Från Viagra till Bolt

Är det din? Blir fan inte bättre än sådär tycker jag. Så otroligt smakfullt samtidigt som det sticker ut men inte är överdrivet.

Sjukt snygg.
- Tackar, ja jag föredrar det stuket eftersom det är lite av en hybrid mellan glidare och sporthoj. Har vaga, vääääldigt vaga, funderingar på att borra, plana, kamma.
Men vridet är riktigt gott redan nu.
 
1692772015156.png
 
Har testat lite olika mått för att se vad som blir snyggt med följande resultat.

270mm cc blir riktigt bra, inte längre än så.
260mm cc är ultimat!

Finns gott om utrymme kvar för däcket att köra över gupp på.

Otrolig skillnad, enkelt ingrepp men gör såååå mycket för designen.

Enkelt o enkelt? Känns som ett helvette att få på dämparna själv dock..
 

Bifogat

  • IMG_20230824_095727.jpg
    IMG_20230824_095727.jpg
    2.9 MB · Visningar: 23
  • IMG_20230824_095209.jpg
    IMG_20230824_095209.jpg
    2.1 MB · Visningar: 22
  • IMG_20230824_094531.jpg
    IMG_20230824_094531.jpg
    3.4 MB · Visningar: 23
Måtten på nuvarande dämpare är följande:

Vänster
14mm axel och inre diameter uppe
14mm axel och intre diameter nere

Höger
14mm axel och inre diameter uppe
10mm axel och inre diameter nere

Ska man strunta i måtten på dämparna man beställer och justera med distanser? Att jag flyttar över gamla distanser o gummi? Hade velat ha nytt dock.
 
Ska passa på att rengöra med. Ska ta lite i taget istället för att köra allt på en gång.

Blir tandborste, wd-40 och något sandpapper att få bort rosten med.
 

Bifogat

  • IMG_20230824_095153.jpg
    IMG_20230824_095153.jpg
    2.6 MB · Visningar: 9
Nya dämpare med 270mm cc mått beställda!

Helsvarta så det kommer göra ett smakfullt lyft även gällande dämpare. Har bett om att få med 3x bussningar för 14mm och en för 10mm. Hoppas det ingår.
 
Har testat lite olika mått för att se vad som blir snyggt med följande resultat.

270mm cc blir riktigt bra, inte längre än så.
260mm cc är ultimat!

Finns gott om utrymme kvar för däcket att köra över gupp på.

Otrolig skillnad, enkelt ingrepp men gör såååå mycket för designen.

Enkelt o enkelt? Känns som ett helvette att få på dämparna själv dock..
Testa hur det blir med dig i sadeln, lätt att göra misstaget att det SER bra ut - olastat.
 
Nya fjädrar på plats.

Rena leksaker jämfört med orginal. Halva vikten och halva fjädringen. Den går 70% i botten bara av min vikt. Det kommer räcka vid vanlig körning men kan nog bottna om man kör över ett redigt gupp. Man behöver inte stelbenskonvertera med dessa iaf.

Snyggt blev det!. Får se om de blir kvar eller om man byter till starkare fjädrar...
 

Bifogat

  • IMG_20230825_205840.jpg
    IMG_20230825_205840.jpg
    3 MB · Visningar: 38
Last edited:
Vad kallas dessa? Som sitter som täcklock till dämparna. Jag saknar en höger sida.
 

Bifogat

  • IMG_20230826_094658.jpg
    IMG_20230826_094658.jpg
    2.2 MB · Visningar: 18
  • IMG_20230826_094650.jpg
    IMG_20230826_094650.jpg
    2.2 MB · Visningar: 17
Frågan är om man ska testa ett podfilter? Vill få bort den fula stora lådan men vill inte behöva justera nåt med förgasarna om luftflödet ökar. Vad tror ni som kan lite mer om det?
 
Hm... Tror det blir att behålla lådorna på sidan. Måste nog byta munstycken om man drar på ett podfilter...
 
Denna tråd blir mer och mer från Viagra till Viagra. Kommer att använda sidodelarna för att fästa en sissybar på. Har trixat och använt de mindre distanserna så att det blir lite mer slimmat.


Ska bygga en liten svart sadel som väskan ska stå på men ska prova med enbart väska först.
 

Bifogat

  • IMG_20230827_111612.jpg
    IMG_20230827_111612.jpg
    4.7 MB · Visningar: 30
Frågan är om man ska testa ett podfilter? Vill få bort den fula stora lådan men vill inte behöva justera nåt med förgasarna om luftflödet ökar. Vad tror ni som kan lite mer om det?
- Om du ska öka luftflödet ordentligt, alltså både intag och utflöde, är det en bra idé att skicka styrdonet för mappning. Då får du också ett bredare register där du kan varva ur lite mer per växel.
Jag valde att göra såhär med min: https://www.sporthoj.com/forum/threads/luftintagsmod-på-bolten.292561/
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top