Från Sporthoj till Motard

J.R

DET E SÅ ROLIGT O GASA=)
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750
Så då har man köpt sig en Motard istället...verkar vara kul så la ner med att köra sporthoj....köpte en husaberg 650 föresten om nån skulle undra :yoparty

fast skulle jue vara riktigt trevligt med lite värme iluften bara så man kan åka ut o leka lite :banana

Någon som vet vad de för prestanda på 650-in föresten??? :3freak

J.R skrev:
Någon som vet vad de för prestanda på 650-in föresten??? :3freak
Finns inget värre. :banana

Föresten, du åker i jkpg? Antagligen är du den enda där som vågar köra husaberg förutom mig. Vi får se till att dra ut och åka lite ihop i sommar då! :tummenupp

Han har ju faktiskt skrivit GBG först. :)
Välkommen att hänga på oss ut så snart vädret blir bättre :yoparty

Välkommen till träsket :tummenupp

Köp en uppsättning stora hjul så kan du leka året om. Det kommer ge ditt hojåkande en helt ny dimension att åka på 400m lång sladd stumt på fyran-femman.

Prestanda på hojen är "klart tillräckligt". Vad menar du mer exakt?

bor på båda ställen, fast blir la kanske gbg man kommer köra mest i :brinnerup nä tänkte mest mest prestandan 0-100? är fortfarande lite fast i sporthojs åkandet :fatta! vore riktigt kul o åka med några som har motarder :tummenupp

Fast hörde ialla fall att husabergen skulle ta ktm 660??? :tungan hehe :tuttar :fyllisar

J.R skrev:
bor på båda ställen, fast blir la kanske gbg man kommer köra mest i :brinnerup nä tänkte mest mest prestandan 0-100? är fortfarande lite fast i sporthojs åkandet :fatta! vore riktigt kul o åka med några som har motarder :tummenupp

Fast hörde ialla fall att husabergen skulle ta ktm 660??? :tungan hehe :tuttar :fyllisar
några 0-100 siffror har jag aldrig hört på någon bergare, vore kul att få höra lite. :D
650n är ju ett "monters" säger de gämfört med 660n. :tungan men så mycket kan det ju inte skilja, men den är framförallt lättare.

Har gjort så jag med. köpte visserligen en yamma xt660x så det räknas kanske inte som motard? :tomten Den är ju ett riktigt lok om man jämför med husan :)

Men vill ju kunna förflytta sig kanske mer är fem mil utan att behöva avlida :rolleyes:

J.R skrev:

Har för mig jag har sett några siffror runt 3.5 sek 0-100 för 650 här på forumet förut... Någon får rätt mig om jag har fel.

På ett ungefär gjorde min husa med mig på 0-100 på 3,5 sek. (inte särskilt vetenskapligt bevisat utan ett ungefär)

*Edit, min Honda vs sporthojjar på provtävling på licenskursen var trea in i första böj två av tre gånger och först in en gång. Det var midlanda och man startade i uppförsbacken där, vet inte hur många meter det är in i första böj men det borde gå en bra bit över hundra iaf. Fast då är jag ganska stark i starter också.

Last edited:
tellskog skrev:
Har för mig jag har sett några siffror runt 3.5 sek 0-100 för 650 här på forumet förut... Någon får rätt mig om jag har fel.

TREVLIGT :banana kan man jue fortfarande dra i från bilar vid rödljusen om man vill :hihi :tummenupp :hihi :yoparty

Nån som föresten vet om de svårt o göra en ventil ljustering själv på husan??? :rolleyes:

J.R skrev:
TREVLIGT :banana kan man jue fortfarande dra i från bilar vid rödljusen om man vill :hihi :tummenupp :hihi :yoparty

Nån som föresten vet om de svårt o göra en ventil ljustering själv på husan??? :rolleyes:

Haha, ja rödljusrace lär du ju inte ha några problem med iaf :D
Jo jag vet att det är väldigt enkelt att justera ventilerna på Husan... Bara du har någon som kan visa första gången. :tummenupp Vart i gbg bor du?

Grattis till en jävla dräpare till hoj förresten! :)

Bara till att grattulera!Själv sålde jag VTR:n i början av sommaren och köpte motardkit till KTM:n,ångrar inte en sekund att jag gjorde det!!!!

J.R skrev:

Med tanke på att vi var nån sekund efter (och jag tror tillåme vi var snabbare nån gång) än division 1 bilarna i rallycrossen (600hk 4wd) runt rallycrossbanorna så duger nog prestandan jämfört med bilar ;D

Hsb-Chrille skrev:
Haha, ja rödljusrace lär du ju inte ha några problem med iaf :D
Jo jag vet att det är väldigt enkelt att justera ventilerna på Husan... Bara du har någon som kan visa första gången. :tummenupp Vart i gbg bor du?

Grattis till en jävla dräpare till hoj förresten! :)

Tackar Tackar......Köpte husan just för att kompisarna sa att de var den bästa :D bara se om de stämmer till sommarn :D Sen tycker jag jue själv att den e snyggast också :banana :banana :tuttar :banana

men om de e någon i jkpg trakten eller gbg trakten som känner för en lektion hur man ställer in ventile så är de bara o säga till :tungan

Last edited:
J.R skrev:
Tackar Tackar......Köpte husan just för att kompisarna sa att de var den bästa :D bara se om de stämmer till sommarn :D Sen tycker jag jue själv att den e snyggast också :banana :banana :tuttar :banana

Bor rätt centralt i gbg....så om någon vill visa nångång e de bara o säga till :)

Ja och som sagt så många gånger innan; Det är en race-hoj som också ska skötas därefter! För dom som inte gör det är det ingen "bra" hoj.
Vilken årsmodell är det du har förresten? Tänkte på ev. barnsjukdomar osv som är bra att känna till.

J.R skrev:

Bor rätt centralt i gbg....så om någon vill visa nångång e de bara o säga till :)

Finns en speciell motardåkartråd på gbg-delen!
Vi brukar samlas på GP-platsen= Göta Platsen. Bara å hålla utkik :tummenupp

Hsb-Chrille skrev:
Ja och som sagt så många gånger innan; Det är en race-hoj som också ska skötas därefter! För dom som inte gör det är det ingen "bra" hoj.
Vilken årsmodell är det du har förresten? Tänkte på ev. barnsjukdomar osv som är bra att känna till.

De e en 02-a

J.R skrev:

En polare hann köpa sin KTM 640 innan mig. Så vi hann testa lite skillnader mellan hans 640 och min dåvarande truimph tt600.

Skillnaderna var marginella, visst han vann aldrig. Men jag körde inte ifrån han upp till 100 och det jag vann mest på var att han var tvungen att växla för att nå 100. Men så fort båda hojarna nådde 100 och jag la i tvåan då försvann han bakom mig, vilket inte var någon förvåning.

EDIT: En rolig skillnad för mig är att jag kör slingerbulten fortare med motarden än jag någonsin gjorde med 600:an.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...