Från Sporthoj till Motard

Roger_SWE skrev:
-02:a = funkar lite, ibland och kanske :hihi

Min 02a har då gått klockrent i 100h nu, stenhårt körd dessutom (men servad jäävligt noga!) :) Men jag är inte helt säker på om det är 03ans vippor eller inte iofs. Har ett par 03or liggandes och jag kunde iaf inte se nån skillnad (någon som vet vart man ser skillnaden på dom? tjockare lager på 03 eller?).
Kickar dessutom alltid igång den (JA, det är för att elstarten är seg som satan!), men kicken är som ny fortfarande :)

J.R skrev:
Tackar Tackar......Köpte husan just för att kompisarna sa att de var den bästa :D bara se om de stämmer till sommarn :D Sen tycker jag jue själv att den e snyggast också :banana :banana :tuttar :banana

men om de e någon i jkpg trakten eller gbg trakten som känner för en lektion hur man ställer in ventile så är de bara o säga till :tungan
Det är det värsta av det värsta! Grattis till köpet!. :tummenupp
Jag kommer gärna förbi och hjälper dig med ventiljusteringen. Får hoppas att jag fått igenom min LV registrering tills dess.

Hsb-Chrille skrev:
Min 02a har då gått klockrent i 100h nu, stenhårt körd dessutom (men servad jäävligt noga!) :) Men jag är inte helt säker på om det är 03ans vippor eller inte iofs. Har ett par 03or liggandes och jag kunde iaf inte se nån skillnad (någon som vet vart man ser skillnaden på dom? tjockare lager på 03 eller?).
Kickar dessutom alltid igång den (JA, det är för att elstarten är seg som satan!), men kicken är som ny fortfarande :)
Jag rev precis isär min kickade -03:a efter ca:70h. Axeln hade inte gått av, men den var krokig :gnissla.
Nu blir allt nytt + en liten portning också :D

philsson skrev:
porta en husaberg 650 :skrämd
Ja, vad är det för konstigt med det!?? :7peta Man ska vara rädd om sin kärlek. :hihi

Görs det rätt, får du supernajs gasflöde i motorn och ett par hästar på toppen fick jag klart för mig igår. Billigt sätt att optimera hojen utan att trimma ihjäl den. :tungan

(rekommendationen från den som fixat min motor är att göra det om man ska rejsa, annars är det bara för att man tycker det är kul.. typ... hur många vanliga, dödliga gatåkare ligger egentligen och kör på marginalen så man märker skillnaden?!? :3freak )

Edit: Inse att jag retas lite nu, min topp var portad när jag köpte hojen, så de är inget jag valt att göra själv...

Last edited:
Nog om El-start, kickaxlar och portning m.m.
Jag hoppas att du kommer trivas med din Husa.

Välkommen till Motardträsket :tummenupp

/Roger

Lyfter den här lite eftersom jag hittade lite uppgifter från en engelsk tidning om prestanda på lite olika motarder...

0-30mph
CRF450 2.18 secs (2nd slowest )
SuzDRZ400 2.02
Husky510 1.89s
KTM625SMC 1.82

Standing 1/4 mile

CRF450 13.85 @ 96.86mph (2nd fastest time with fastest terminal speed )
DRZ400 15.60 @ 80.20mph
Husky510 14.10 @ 92.05mph
625SMC 13.78 @ 94.07mph

0-60 mph times

CRF450 4.92secs (2nd fastest)
DRZ400 6.63secs
Husky510 4.96secs
625SMC 4.67secs

Top Speed

CRF450 104.38mph (2nd fastest top speed with 14/40 gearing :burnout
DRZ400 89.06mph
Husky510 98.86mph
625SMC 106.60mph

Det talades en del om att olika drevningar hade använts och att resultaten skulle ändrats rätt kraftigt om de fått laborera lite. Vilket ju låter rätt troligt. Dåliga toppfarter överlag tycker jag....
0-60mph motsvarar 0-96km/h.

Supermoto skrev:
Lyfter den här lite eftersom jag hittade lite uppgifter från en engelsk tidning om prestanda på lite olika motarder...

Det talades en del om att olika drevningar hade använts och att resultaten skulle ändrats rätt kraftigt om de fått laborera lite. Vilket ju låter rätt troligt. Dåliga toppfarter överlag tycker jag....
0-60mph motsvarar 0-96km/h.
Hm, man kan ju undra hur de startat och vilken drevning de har. När jag gör sånna här test så startar jag på sista växeln som den vill gå på bakhjulet. På husan var det trean. Vid 4 sek hade jag mellan 107 och 115km/h (upprepade test)

Startar man på ettan och ska vandra genom registret så tror jag nog siffrorna stämmer. Eller om det var grovväxta killar som satt på.

Om det är någon som har vetenskaplig utrusning ställer jag gärna upp på test :)

Den hojen tänkte jag åka o titta på men då var den borta. :va Räkna med att vi tar en sväng eller två när temeraturen krupit lite granna uppåt. Psst, vi har samma sverigeflagga på sidan..

wheelie82 skrev:
Den hojen tänkte jag åka o titta på men då var den borta. :va Räkna med att vi tar en sväng eller två när temeraturen krupit lite granna uppåt. Psst, vi har samma sverigeflagga på sidan..

Kanske de var dig jag såg vid långedrag då...för någon vecka sen???

Motard nästa.

Nu har man sålt sv:n då. :) .

Ska nog beställa en husa 650 imorn :rofl .

Roger_SWE skrev:
Jag rev precis isär min kickade -03:a efter ca:70h. Axeln hade inte gått av, men den var krokig :gnissla.
Nu blir allt nytt + en liten portning också :D
Fräs ur och stoppa i 04:ans kickaxel den är grövre och kommer inte att gå av.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT