Från Slussen ner till Södermälarstrand?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Har en simpel Stockholmsfråga till er som kör bil och motorcykel i Stockholms innerstad: Finns det någon som helst möjlighet att via Gamla stan eller Hornsgatan/Katarinavägen att genom Slussen ta sig ner till Södermälarstrand? :va

Ja man kan göra det mesta i slussens fyrklöver. :brynad

Från gamla stan gör du tex via munkbroleden höger upp mot slussplan sedan är det bara att följa skyltarna mot Hornstull inne i slusskomplexet

Från gamla stan gör du tex via munkbroleden höger upp mot slussplan sedan är det bara att följa skyltarna mot Hornstull inne i slusskomplexet

Eller så är man safe o väntar till isen lägger sig igen och promenerar på den. Slussen är en labyrint.

Eller så är man safe o väntar till isen lägger sig igen och promenerar på den. Slussen är en labyrint.

Ja fast jag bott i Sthlm hela mitt liv så upphör slusskomplexet aldrig att leverera:
Där har jag kört vilse åt alla möjliga håll, tom en så enkel sak som att ta sig till katarinavägen från gamla stan har slutat i att jag finner mig vara påväg mot Nacka.
Där har jag köpt olagliga kvicksilvertermometrar till tändkulan på manometerfarbriken (Rip).
Dansat till en stenad Leyla K.
Upptäckt att jag hamnat på SLM-klubb.
I 20 minuter ofrivilligt stängt in en sightseeingbåt med 100 japanska turister i slussbassängen pga att slusshäxan insisterade på att tomgångskörningsförbudet även gällde tändkulemotorer.

Det tar liksom aldrig slut. Jag kommer att sakna den där vansinnesmaskinen.

Last edited:
Jag hamnar alltid fel där. T o m blivit stoppad av polisen p g a att jag gav ett förvirrat intryck när jag försökte få Ådin att komma ut åt rätt håll. Leyla K missade jag, men blev själv utkastad från en klubb där.

Okej, jag hänger med på OT:
På båten där vid Slussen, Patricia, råkade en kille tappa sin pistol på mig en gång. Det var på den tiden mobilerna var stora som skogaholmslimpor. Hans telefon ringde och när han försökte hala upp den ur bröstfickan så blev det liksom svallvågor i hela jackan och pistolen gled ur sidofickan, rätt ner på min fot. Han plockade helt sonika upp den, tittade varnande på mig och gick tillbaka in i baren.
Sen måste han ha tappat den igen den slarvern, för när polisen kom och tog honom hade han den inte längre på sig. Han hade nån timma tidigare slängt vakten på Collage i backen och satt pistolen mot tinningen på honom, så han var redan lyst, och åkte senare på det.

Slut på OT. Hur man kör för att komma rätt i Slussen det vet jag inte.

Detta måste genast testas när jag har vägarna förbi :tummenupp Tackar för svaren.

:gnissla

Ja fast jag bott i Sthlm hela mitt liv så upphör slusskomplexet aldrig att leverera:
Där har jag kört vilse åt alla möjliga håll, tom en så enkel sak som att ta sig till katarinavägen från gamla stan har slutat i att jag finner mig vara påväg mot Nacka.
Där har jag köpt olagliga kvicksilvertermometrar till tändkulan på manometerfarbriken (Rip).
Dansat till en stenad Leyla K.
Upptäckt att jag hamnat på SLM-klubb.
I 20 minuter ofrivilligt stängt in en sightseeingbåt med 100 japanska turister i slussbassängen pga att slusshäxan insisterade på att tomgångskörningsförbudet även gällde tändkulemotorer.

Det tar liksom aldrig slut. Jag kommer att sakna den där vansinnesmaskinen.

:D :yoparty

Skiten är ju byggd för vänstertrafik och sen blivit konverterad till högertrafik!

Undviker slussen så långt det går. Slutar alltid med en u-pall vid slottet ändå.

EDIT:

Fel av mig den var tydligen förberedd för högertrafik. Enligt wikipedia.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...