Frånåkt.. (GR3, lås inte nu)

Jag tyckte gubben som var på utflykt med familjen i den silverfärgade Mercedes S-klass hängde på ganska bra runt ringen...

Jag förstår inte varför du blir så överraskad när GR blir frånåkt på ringen...bara för att han inte har några spärrar och kan köra hämningslöst i trafiken så betyder inte det att han kör snabbt runt en bana...det är två helt olika saker!

Med det menar jag inte att han är långsam på bana, han kan säkert köra snabbt, men det är vet jag ju inte då jag aldrig har sett några tider på någon bana (ringen räknas inte :tungan )...

McFille skrev:
Jag förstår inte varför du blir så överraskad när GR blir frånåkt på ringen...bara för att han inte har några spärrar och kan köra hämningslöst i trafiken så betyder inte det att han kör snabbt runt en bana...det är två helt olika saker!

Med det menar jag inte att han är långsam på bana, han kan säkert köra snabbt, men det är vet jag ju inte då jag aldrig har sett några tider på någon bana (ringen räknas inte :tungan )...
Jag har sett han på bana, snabb & galen så vurpade han ordentligt i Anderstorp för några år sedan, han körde även ett NSB lopp på Sviestad i somras, inte lika snabb & inte lika galen denna gång.

Att bli snabb på Ringen kräver hundratals varv, dessutom är ringen för farlig att chansa på, kör man runt på 10-12 minuter så har man kul och har man tur så överlever man.

Jag körde runt ringen på ca:12 minuter med min gamla 1100R utan att dö :tungan

Jag var också mest inriktad på att överleva när jag körde mina varv där i somras, om man har noll koll på banans sträckning så blir man passerad hela tiden i dubbla farten vilket inte känns så trevligt. :död

GR blir naturligtvis inte frånkörd av en kompis som han åker med, de tävlar inte utan följer uppenbarligen varandra i ett mycket gott tempo. :yoparty

Dock blir man besviken när man ser GR med följeslagare flera gånger passera på höger sida som är förbjudet på Ringen eftersom den räknas som allmän väg. :fatta! Vänta nu! Det är ju det som gjort GR känd. Just det. Bristen på respekt för andra.

Last edited:
Ninjaboy skrev:
Jag var också mest inriktad på att överleva när jag körde mina varv där i somras, om man har noll koll på banans sträckning så blir man passerad hela tiden i dubbla farten vilket inte känns så trevligt. :död
Jag har varit nere och kört ett par ggr, glömmer aldrig första gången som jag dök in i betongkarusellen, jag vill inte döööööö, utgången på denna doserade kurva ger garanterat en wheelie om man laddar lite.

Om det ska menas att han lekte lite och körde på 8 minuter så föreslår jag att GR tar rekordet på 7.49 eller vad det är, det borde ju gå lekande lätt.

Det vore väl nåt att skryta med på riktigt?

Vad har alla emot GR egentligen?
Jag förstår i alla fall inte...............

/Dadde

Dadde skrev:
Vad har alla emot GR egentligen?
Jag förstår i alla fall inte...............

/Dadde

Han representerar sporthojsåkare som skinnskallar representerar svenska
heterosexuella män.
:fatta!

No1 skrev:
Sa mycket kan sagas att om nagon tror att GR ar en dalig forare sa sager dom det endast for att gora sig lojlig pa hans bekostnad viket han sakert bjuder pa!!! :hihi

Alla moppefuckons största idol är ett tacksamt objekt att förlöjliga.

McFille skrev:
Tja 55 på sviestad är väl inget å skryta med?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul