Frågor, som vanligt... :p

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Det ser ut som om jag kommer dras med min kawasaki klx ett tag till nu...

Men hur blir det om jag skulle slänga på en 110 brett framdäck, blir det för smalt?

Och går det att kränga på ett 150 däck på en typ 4tums fälg, eller kommer det typ svälla över?

Eller ska jag bara inse att det kommer se förjävligt ut, och gå som skit..... Man får en del lustiga idéer så här på vårkvisten... =)

Zana skrev:

Vadan detta? Du har ju haft planer på Husa länge nu. Är det ekonomin eller viljan som sätter stopp?

//@

Zana skrev:

Var glad för att du får fortsätta köra japansk pansarvagn så får du köra hela sommaren i stället för ett par veckor :D :hihi

Ang. däcken så sitter det väl 160 bak på Duken och den har 4.5"-fälg om jag inte kommer ihåg fel, så visst borde det gå med 150 på 4", om det inte är för tight till kedja osv. men det borde det ju inte vara.

110 fram måste ju funka. Det sitter 120 fram på KTM:en och 1 cm hit eller dit kan ju inte göra någon större skillnad.

Mvh/ Christian

Drifter skrev:
Var glad för att du får fortsätta köra japansk pansarvagn så får du köra hela sommaren i stället för ett par veckor :D :hihi

Ang. däcken så sitter det väl 160 bak på Duken och den har 4.5"-fälg om jag inte kommer ihåg fel, så visst borde det gå med 150 på 4", om det inte är för tight till kedja osv. men det borde det ju inte vara.

110 fram måste ju funka. Det sitter 120 fram på KTM:en och 1 cm hit eller dit kan ju inte göra någon större skillnad.

Mvh/ Christian

Ok, hmmm.... Får väl prova.... Kanske...... =)

d1ce skrev:
Vadan detta? Du har ju haft planer på Husa länge nu. Är det ekonomin eller viljan som sätter stopp?

//@

Ekonomin min vän... ;)

På söndagen den 18´e har jag visning på min lgh, ska flytta hem igen... Kostar fan skjortan att bo så här...

Räknar med viss vinst som ska gå till en motard...

Så, den som väntar på nått gott........ =)

/Zana

Zana skrev:
Ekonomin min vän... ;)

På söndagen den 18´e har jag visning på min lgh, ska flytta hem igen... Kostar fan skjortan att bo så här...

Räknar med viss vinst som ska gå till en motard...

Så, den som väntar på nått gott........ =)

/Zana

Hade jag inte bott hemma hade husan inte varit ekonomiskt försvarbar, eg. inte nu heller iom att jag studerar, men vafan jag är väl bara knatte en gång... :)

//@

d1ce skrev:
Hade jag inte bott hemma hade husan inte varit ekonomiskt försvarbar, eg. inte nu heller iom att jag studerar, men vafan jag är väl bara knatte en gång... :)

//@

Precis, jag har ju en hoj som går framåt iallafall...

Jag ska skaffa ny bil också, kommer bli miljonär när jag inte längre behöver punga ut för hyran... yeehaaa....

Zana skrev:
Precis, jag har ju en hoj som går framåt iallafall...

Jag ska skaffa ny bil också, kommer bli miljonär när jag inte längre behöver punga ut för hyran... yeehaaa....

Låter som en bra idé det där... Jag flyttar hemmifrån vid 35års ålder! Inte en dag tidigare! :D

//@

d1ce skrev:
Låter som en bra idé det där... Jag flyttar hemmifrån vid 35års ålder! Inte en dag tidigare! :D

//@

Hehe, har man möjligheten ska man göra det... ;)

Har du någoning att göra med spelföretaget dice?

/Z

Zana skrev:
Har du någoning att göra med spelföretaget dice?

Nej, inte ett någe faktiskt...

Jo, det är behagligt att bo hemma, men jag spar som bäst för att köpa mig en bostadsrätt. Pengarna som var öronmärkta för bostad gick visst åt till något annat? Något blå/gult och 50ggr roligare ;)

//@

d1ce skrev:
Nej, inte ett någe faktiskt...

Jo, det är behagligt att bo hemma, men jag spar som bäst för att köpa mig en bostadsrätt. Pengarna som var öronmärkta för bostad gick visst åt till något annat? Något blå/gult och 50ggr roligare ;)

//@

Hehe....

Passa på nu, räntan är ju SKITLÅG!

Zana skrev:
Hehe....

Passa på nu, räntan är ju SKITLÅG!

Jo, visserligen, men räntan kommer säkerligen i förlägningen göra att bostadsrättspriserna sjunker. Man bör nog vänta ett tag...

//@

d1ce skrev:
Jo, visserligen, men räntan kommer säkerligen i förlägningen göra att bostadsrättspriserna sjunker. Man bör nog vänta ett tag...

//@

Tror snarare att den låga räntan hjälper till att trissa upp priserna istället... Jag tror tex att jag komer få en vinst på ung. 100.000:- iom den låga räntan. Om det blir budgivning dvs... ;)

/Z

Zana skrev:
Tror snarare att den låga räntan hjälper till att trissa upp priserna istället... Jag tror tex att jag komer få en vinst på ung. 100.000:- iom den låga räntan. Om det blir budgivning dvs... ;)

/Z

Njet, synd att jag inte kommer ihåg varför de skulle sjunka, men de kommer med all säkerhet att göra det. Inte pladask, men stegvis i små etapper.

Naturligtvis finns det flera expert utlåtanden men detta var ganska grundligt och långt :)

//@

Ok, jag vet inte jag....

Inte så insatt i sån skit.. hehe...

d1ce skrev:
Njet, synd att jag inte kommer ihåg varför de skulle sjunka, men de kommer med all säkerhet att göra det. Inte pladask, men stegvis i små etapper.

Naturligtvis finns det flera expert utlåtanden men detta var ganska grundligt och långt :)

//@

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back