frågor om min sx 250.

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
ö-vik
Hoj
Ktm 525exc 06-
hejsan.

har en ktm sx 250 03-. nyköpt.

har lite frågor om den.

ska man kunna kicka igång den när man sitter? har haft en 250cc förrut å den va man tvungen att stå å ta i rejält för att få igång den, är ktm lätt kickade eller börjar kolven bli slut?

det läcker lite olja ifrån växelpetar tappen, måste jag klyva motorn för att byta packboxen lr oringen som finns där? eller kan man byta den utan att klyva skiten?

tacksam för svar.
 
Man kan kicka alla 250 2t sittandes, kan du inte det är du för lätt :arsele Den kan man byta utifrån, vet iofs inte på hur det är på just den spisen men ofta så kan man utan att klyva blocken.
 
haha okej:P iofs väger jag bara 60kg, men inte ens min normalviktige broder(85kg) kunde kicka min förra yz -99. antagligen har det väll hänt något med utveckligen på 4 år isåfall..

va bra, de skulle va kanon om det gick att byta utan att klyva motorn, får nog ta å ringa lellesmc i morgon och kolla hur man går tillväga.

kom just på några frågor till.

1.Om man vill köpa en kylarhalva(den jag har har fått sig en smäll) vart får man då tag på en sån? mc skrot lr vad? nån som vet vad dom brukar gå lös på ungefär?

2. 3%olje blandning är det ok lr ska jag köra 2,5?
 
haha okej:P iofs väger jag bara 60kg, men inte ens min normalviktige broder(85kg) kunde kicka min förra yz -99. antagligen har det väll hänt något med utveckligen på 4 år isåfall..

va bra, de skulle va kanon om det gick att byta utan att klyva motorn, får nog ta å ringa lellesmc i morgon och kolla hur man går tillväga.

kom just på några frågor till.

1.Om man vill köpa en kylarhalva(den jag har har fått sig en smäll) vart får man då tag på en sån? mc skrot lr vad? nån som vet vad dom brukar gå lös på ungefär?

2. 3%olje blandning är det ok lr ska jag köra 2,5?

Nån mc-skrot, annars är ebay stället att leta på. Ny brukar vara onödigt dyrt. Kan kanske passa med nån från en annan årsmodell etc. Hör dig för.

2% funkar lagom, 3 är nästan mycket. Spelar inte så stor roll så länge du håller dig inom marginalerna. 1% gör mindre skillnad. .5% gör ännu mindre skillnad :P Kör på det som känns bäst mannen
 
någon som vet vart man kan få tag på spräng skisser till ktm 250 sx? jag ringde till lelles men dom kunde inte lämna ut dom, men han jag pratade med trodde att läkaget ifrån växel petar axeln gick att byta utan att klyva motorn, men man vill ju gärna se det med egna ögon innan man beställer packboxen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top