lite frågor ang.. fjädring.
Original har millen fjädrar i gaffeln av hårdhet 1.0
Är det värt att lägga 1000:- på ett par som passar min vikt (70kg naken) ?, vilket skulle bli 0.9
Är det värt att förutom fjädrarna köpa ventilsats för ytterligare 1300:- ??
Jag är inte ute efter att bli nån ny Stoner eller Rossi, men jag vill inte att det skall vara hojen som sätter gränser för hur fort jag kan köra. Så känns det just nu. Den studsar och lever fan, när jag nyper åt bromsarna i slutet på rakan på Falkenberg så lättar bakhjulet. Känns som man kör på is/olja i snabba kurvor. Jag skall justera bakdämparen imorgon, men den kan ju knappast ha nåt att göra med att bakhjulet lättar ?
Tips mottages gärna, så man inte slänger pengarna i sjön.
Original har millen fjädrar i gaffeln av hårdhet 1.0
Är det värt att lägga 1000:- på ett par som passar min vikt (70kg naken) ?, vilket skulle bli 0.9
Är det värt att förutom fjädrarna köpa ventilsats för ytterligare 1300:- ??
Jag är inte ute efter att bli nån ny Stoner eller Rossi, men jag vill inte att det skall vara hojen som sätter gränser för hur fort jag kan köra. Så känns det just nu. Den studsar och lever fan, när jag nyper åt bromsarna i slutet på rakan på Falkenberg så lättar bakhjulet. Känns som man kör på is/olja i snabba kurvor. Jag skall justera bakdämparen imorgon, men den kan ju knappast ha nåt att göra med att bakhjulet lättar ?
Tips mottages gärna, så man inte slänger pengarna i sjön.