Frågor om crf 450 som motard

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tjena, Jag går här i tankarna om att köpa en cross till sommarn igen.
Är då sugen på en crf 450 och är även lite sugen att skaffa ett motard kitt till den såfall.

Och då undrar jag såklart,

1. Behövs det annat broms ok fram samt större skiva?

2. Måste jag ändra någon utväxling eller göra något annat med lådan eller räcker det med att bara dreva om den? Och såfall vad för drev bör jag köra med?

3. Fjädringen hur blir de med den? Behöver jag ställa om hårdheten och returen eller måste man byta fjärding på hojjen?

Aldrig ägt en motard så det här är är inte solklart för mig:va

Tackar på förhand /Adam

1. Måste och måste... Det är ordentligt mycket trevligare att ha en riktig frambroms. Att åka bana utan större broms är i princip uteslutet, det bara kokar och fadear.

2. Dreva om räcker utmärkt. Vilka drev som är bra får någon annan svara på.

3. Är du nybörjare så duger det utmärkt att bara skruva åt kompressionen och se glad ut. Det går aldrig att få en fjädring som fungerar både på crossbanan och motardslingan.

Större bromsar fram är ett måste sålänge man inte bara ska åka lite lungt på gatan.

Fjädringen tycker iaf jag räcker med att skruva åt sålänge man är glad amatör.

Har för övrigt just en crf 450 med motardkit ståendes till salu :D

Okey. Tacksam för svaren, men behöver man något nytt ok eller räcker det med större skiva och såfall om de finns någon distans eller liknande så man får ut bromsoket en bit?

Börja med att byta hjul och testa. Alt. 320mm skiva fram och ok eller distans för att flytta ut oket. Alla varianter finns färdigt att köpa.
Sen är det bara att uppdatera allt eftersom. Suget efter ny frambroms kommer snabbt dock. Fjädringen klarar du dig med. Häng med på något träningsläger under sommaren så kan du få hjälp att ställa in fjädringen lite bättre :tummenupp

Börja med att byta hjul och testa. Alt. 320mm skiva fram och ok eller distans för att flytta ut oket. Alla varianter finns färdigt att köpa.
Sen är det bara att uppdatera allt eftersom. Suget efter ny frambroms kommer snabbt dock. Fjädringen klarar du dig med. Häng med på något träningsläger under sommaren så kan du få hjälp att ställa in fjädringen lite bättre :tummenupp

Okey, såfall blir de nog att jag skaffar hojjen i sommar + att ja får mitt första barn i sommar så blir nog inte så mycket körning förens sen sommaren såfall. Men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge :) Men ja hänger gärna med på något träningläger någon gång när ja kan. Jätte kul när folk är så hjälpsamma och trevliga, de uppskattas :)

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!