Frågor man vågar ställa

Som att kommunicera med en kvinna efter två glas rött :3freak
Äh, jag blir ett känsloknytte efter två glas rött.

Har väldigt lätt att kommunicera med det täckta könet då.

Edit
Förutsättningar är alltid att jag ska få ta nåt glas eller så. Fast du kanske menade att du kör och hon dricker vin?

Prova att kommunicera med en halvvägs igenom en ikeabyggsats, herrejävlar....
Efter ett par byggsatser så har iaf min kvinna lärt sig backa och låta mig läsa bruks ifred.

Men det kostade ett par extra turer till Ikea för reservdelar och nyköp.

Efter ett par byggsatser så har iaf min kvinna lärt sig backa och låta mig läsa bruks ifred.

Men det kostade ett par extra turer till Ikea för reservdelar och nyköp.
Jag har kommit fram till att det är bäst att skicka familjen till svärmor, om någonting skall konstrueras.

Eventuellt kan 5-åringen vara till hjälp, men tålamodet är lite kort hos den.

Jag har kommit fram till att det är bäst att skicka familjen till svärmor, om någonting skall konstrueras.

Eventuellt kan 5-åringen vara till hjälp, men tålamodet är lite kort hos den.
Rätt!

Arbetsron och resultat blir bättre då.

Min fru sa en gång,
-Älskling, när du får jobba ifred levererar du verkligen!
(Lät uppriktigt förvånad av faktumet i fråga)

Planen idag var att varmköra kompisens Camaro, men han hade missbedömt monteringen av vevaxelgivaren så efter några sekunder blev det tyst.
20250625_185851.jpg
Är det någon som vet om det finns givare som funkar till MSD 6, men som finns på vanliga bildelsbutiker?
Vi har inte lyckats hitta tillförlitlig info om värden på den som fungerade tidigare idag.
Själva monteringen går att lösa så det viktiga är att det funkar elektriskt.

Planen idag var att varmköra kompisens Camaro, men han hade missbedömt monteringen av vevaxelgivaren så efter några sekunder blev det tyst.
View attachment 517333
Är det någon som vet om det finns givare som funkar till MSD 6, men som finns på vanliga bildelsbutiker?
Vi har inte lyckats hitta tillförlitlig info om värden på den som fungerade tidigare idag.
Själva monteringen går att lösa så det viktiga är att det funkar elektriskt.
Det finns ju några "trimfirmor" i Väsby, GZ-racing och några grannar med USshopar.
De bör ju ha koll (förhoppningsvis)

Det finns ju några "trimfirmor" i Väsby, GZ-racing och några grannar med USshopar.
De bör ju ha koll (förhoppningsvis)
Brillko har i lager, men MSDs givare kostar nästan som ett modernt tändsystem.
Just nu är det klassiskt amerikanskt med en separat låda för startretard. Igår när det blev tyst inser man nackdelen med många presumtiva felkällor.

Brillko har i lager, men MSDs givare kostar nästan som ett modernt tändsystem.
Just nu är det klassiskt amerikanskt med en separat låda för startretard. Igår när det blev tyst inser man nackdelen med många presumtiva felkällor.
Å fan!
Borde ju gå att hitta nåt lika om man vet värdena, det är ju "bara" en spole.

Rabaconda är ju all the rage.
Men om man vill spara ett ganska bra gäng tusenlappar, vad tror vi on en sån här?

Rabaconda är ju all the rage.
Men om man vill spara ett ganska bra gäng tusenlappar, vad tror vi on en sån här?

Njet - skall du lägga de pengarna så är denna mer prisvärd
Abba-maskinen trycker bara av däcket från fälgvulsten, sedan får du ändå kränga med däckjärn. Max2h fungerar som Rabacondan men liggande på marken - nackdel jmft med Rabacondan är att hela apparaten vill röra sig om underlaget är halt (jag har klinkers i garaget:mad:)
Det finns flera paket att välja på, med o utan balanseringsställ o special för singelsvingfälgar

Hörde en brittisk podcast idag och de pratade om cyklar med "amerikanska bromsar", dvs såna där man trampar bakåt för att sänka hastigheten.
Är inte det normal standard världen över?
Jag har bara cyklat i Sverige.

Hörde en brittisk podcast idag och de pratade om cyklar med "amerikanska bromsar", dvs såna där man trampar bakåt för att sänka hastigheten.

Det är inte vanligt i USA heller, enda stället det är någorlunda vanligt är dom nordiska länderna.

Det FINNS fotbromsade cyklar överallt i världen, men mestadels barncyklar

De stora europeiska tillverkarna av cykelnav (Sachs, Raleigh osv) har haft fotbroms åtminstone sedan 1930-talet. Jag har cyklat på svenska, norska, finska, danska, engelska, västtyska, östtyska, franska, italienska och jugoslaviska cyklar och samtliga har haft nav från antingen Sachs, Shimano eller någon bättre/sämre kopia av Sachs klassiska Torpedo. Fanns mig veterligen 1vx, 2vx och 3vx. Shimanos 3vx var skräp i jämförelse (sent 1970-tal) men sannolikt billigare.

Har senast idag justerat en 3vx Torpedo på en av cyklarna. :)

Vad din sagesman menade med ”amerikanska bromsar” är inte lätt att veta, engelsmän kan ha lustiga namn på vad som helst utan någon logisk koppling. Jag tänker direkt på de där frambromsarna som bestod av en stång som tryckte en kloss direkt mot däcket (en kompis hade en sådan cykel i ungdomen, hade hittat den i hans morfars lada eller något ditåt).

Påminde om denna men förstås enklare i utförandet.

De klassiska militärcyklarna hade stång till trumbromsen fram.

af1b19ead70e21b71460fd93fcf93156.jpg

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey