Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått infon av en säljare(!) att de inte har nåt som passar.Det tråkiga är att propan-maskiner inte håller lika länge. Frånluftsvärmepumpar är hårt drabbade av just kompressorras.
Viktigt att se till så kompressorvärmare funkar. Kollat på Bosch/IVT?
Hej alla hackers!
Jag har i eviga tider använt Chrome som browser i laptopen och i mobil och platta.
Nu har det på något sätt krupit in ett tillägg utan min tillåtelse Privacy nånting.
Som inte verkar gå att få bort.
Fine, då byter jag väl browser då.
Fråga 1. Till vilken då?
Fråga 2. Chromes lösenordshanterare rädda mig dagligen då jag aldrig kommer ihåg alla inloggningar. Kan man exportera dessa till ny browser eller får jag börja om?
Jag har Windows 11 i laptopen och Android i mobil och läslatta.Vad kör du för operativsystem?
Du kan vad jag vet använda Apples ”Lösenord” eller Microsofts ”Authenticator” på samma sätt och jag TROR att man skall kunna exportera från Chrome. Annars får du spara ned lösenorden och klistra in dem i ovan program när du använder den nya webbläsaren.
Chrome är en rätt fiffig webbläsare; Edge, Safari eller Opera är väl de andra valen beroende på operativsystem. Jag försöker av hävd undvika Edge så långt möjligt men det är jag det.
Vad var det som installerades i Chrome utan att du godkände det?
Mvh
Det verkar som att de flesta kan importera login/lösen från varandra, när du installerar så kollar den nya vilken defaultbrowser du har och frågar snällt om du vill importera till den nya.Hej alla hackers!
Jag har i eviga tider använt Chrome som browser i laptopen och i mobil och platta.
Nu har det på något sätt krupit in ett tillägg utan min tillåtelse Privacy nånting.
Fråga 1. Till vilken då?
Fråga 2. Chromes lösenordshanterare rädda mig dagligen då jag aldrig kommer ihåg alla inloggningar. Kan man exportera dessa till ny browser eller får jag börja om?
Jag funderar på Firefox då jag kör Thunderbird som epostprogram.Det verkar som att de flesta kan importera login/lösen från varandra, när du installerar så kollar den nya vilken defaultbrowser du har och frågar snällt om du vill importera till den nya.
Chrome har lite olika derivat: Edge, Brave, DuckDuck och förmodligen några till.
Firefox är sig själv.
Opera
...
...
...
Jag använder Brave som default men den har lite problem med youtube så då använder jag nån annan browser. DuckDuck verkar hantera YT's reklam bättre.
Bara att testa, lätt att byta default browser.Jag funderar på Firefox då jag kör Thunderbird som epostprogram.
YT har jag Premium så där är inte reklam ett stort bekymmer.
Jag har kört Firefox i evigheter.Hej alla hackers!
Fråga 1. Till vilken då?
Testar Firefox nu, helt OK.Jag har kört Firefox i evigheter.
Betydligt snabbare än Chrome, speciellt då man jobbar med många flikar.
Bättre tillägg också.
Mosaic tror jag var den första jag testade.Testar Firefox nu, helt OK.
Lite kul då Mozilla var bland de första webläsarna man använde.
Tror det var Netscape först.
Räknas Compuserve och AOL?Mosaic tror jag var den första jag testade.
Tidigt, mitten 90 tal.![]()
Den som spottade ut disketter över hela skrivbordet?Räknas Compuserve och AOL?
Jag använde Compuserve mycket för framför allt väder-info.
Då var det en Powerbook 100-någonting med gråskala och styrkula. Fancy 1994 ungefär.
Bra fråga, så jag ställde den i chatgpt.Kan nån förklara för en gammal gubbe vad Tik Tok har som användare inte hittar på andra plattformar?
Jag har sett att det är videosnuttar med loggan på när jag kollat på Instagram eller Facebook, men har inte förstått särarten.
Han har insett att kampanjen på TikTok gav honom valsegern. Utan den hade det sett annorlunda ut.Framförallt så har kanske Trump fått massa pengar av någon för att ändra beslutet. Helt i linje med MAGA-tomtarnas tolkning att ”freedom of speech” innebär att några oligarker skall äga alla informationsplattformar som finns.
Mvh
Första vinsten var ju annars Facebook under Camebridge Analytica förtjänst. Fast det var väl just den skandalen som fick Facebook att starta faktagranskning. Vilket de nu tar bort för att behaga nya styret som inte gillar att fakta granskas för noggrant.Han har insett att kampanjen på TikTok gav honom valsegern. Utan den hade det sett annorlunda ut.
Tyvärr har jag samma erfarenhet för ca 20 år sedan men då gällde det Bitzer 6-cylindriga semihermeter och propen. Oljepumparna slets ut så oljetrycket sjönk från ca 4 bar ner under 2 bar och så var det byta till ny oljepump och se om kompressorn klarade sig eller havererade några månader senare.Det tråkiga är att propan-maskiner inte håller lika länge. Frånluftsvärmepumpar är hårt drabbade av just kompressorras.
Viktigt att se till så kompressorvärmare funkar. Kollat på Bosch/IVT?
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |