Frågor man vågar ställa

Brukade göra både och. Kolla appen och sedan känna på remmen.
 
Efter en timme i kö bröts samtalet, jag gav upp, fast det inte är min starka sida.


edit: sammanlagt två timmar ja....
 
En annan aspekt på dylika problem är när man chattar med kundtjänst och möts av en yngling som hanterar tangentbordet som Kalle Jularbo hanterade sitt dragspel.
Eftersom man är en boomer och tycker att tangenterna bara är utspridda på måfå så får man ett "HALLÅÅÅ" när man har hunnit skriva ord nummer två :mad:
 
Vad/hur mycket blir straffet för att köra omkring med för hög ljudnivå egentligen? Jag syftar då på mina eftermarknadsrör som är skapligt högljudda jämfört med original.
Beror helt på var du bullrar och hur du uppträder i stort.
Mot grannar, andra människor och polis.
Jag har aldrig behövt betala något.
 
Man kan ladda ner en app så man får rätt frekvens. 🙂
Jag trodde det var ett skämt. Inte helt övertygad nu heller.

Kolla vid 21:30
Mycket lärorik tyckte jag, 110 Hz var rätt frekvens på dom här kamremmarna.
 
Efter en timme i kö bröts samtalet, jag gav upp, fast det inte är min starka sida.


edit: sammanlagt två timmar ja....
Jag har Bahnhof numera. Har aldrig behövt felanmäla.
Beror det på Framtidens fiber (kommunalt) i Gbg ?
Vad har du ?
 
Trist. Jag har en gammal Asus router med Tomato(har glömt och orkar inte kolla nu) som är avstängd när jag inte surfar så den får några Norska Resettar om dagen och Fiberdosan i hallen har jag satt tidur på så den stängs av för en Lååååång Norsk reset 00:20 och sätts på igen först 05.00
 
Trist. Jag har en gammal Asus router med Tomato(har glömt och orkar inte kolla nu) som är avstängd när jag inte surfar så den får några Norska Resettar om dagen och Fiberdosan i hallen har jag satt tidur på så den stängs av för en Lååååång Norsk reset 00:20 och sätts på igen först 05.00
Kom fram till teknisk support till slut och "vi" gjorde en gemensam felsökning, inget fel hittades.
Efter det samtalet tappade jag internet fem gånger på två timmar :3freak
 
Om man skulle vilja köra någon form av bankörning med en medelmåttig sporthoj, typ min CF700, var, hur, när kan det i så fall göras?
Man ger sig väl inte in i hypersportkörningar med fullblodsracers o står i vägen, gissar jag?
 
Om man skulle vilja köra någon form av bankörning med en medelmåttig sporthoj, typ min CF700, var, hur, när kan det i så fall göras?
Man ger sig väl inte in i hypersportkörningar med fullblodsracers o står i vägen, gissar jag?
Har du aldrig varit fast i banträsket är SMC:s kurser en bra början.
Kom ihåg att inte låta för mycket!
 
Du måste inte gå via SMC men det är en bra väg om man är ovan vid bankörning.
Annars kan du ju anmäla dig till valfri arrangör som inte är märkesbunden och börja i den långsammaste gruppen.
Seriösa arrangörer hjälper till och ser till att du får en bra dag och inte ställer till det för dig eller andra.
Kolla med Actionpics, Fredrik Backlund m fl.
Men räkna med att hänga på tangentbordet när bandagarna släpps, platserna går åt fort.
 
- Måste man passera SMC-kurs innan man släpps ut på bana som nybörjare...även om man kört mc sedan tonåren?
Nä men det kan vara en bra början så man vet vad de olika flaggorna betyder
OCH
vad man som förare ska göra då när t.ex. RÖD flagg visas eller SVART flagg visas
och just för din del hur man undviker plockas av banan pga för hög ljudnivå.
(Gasa inte fullt på rakan, kör på högre växel, undvik komma i en klunga med andra.
God ide att ha Original ljuddämpare eller stora slipon med dB-killer vid bankörning.)
 
Nä men det kan vara en bra början så man vet vad de olika flaggorna betyder
OCH
vad man som förare ska göra då när t.ex. RÖD flagg visas eller SVART flagg visas
och just för din del hur man undviker plockas av banan pga för hög ljudnivå.
(Gasa inte fullt på rakan, kör på högre växel, undvik komma i en klunga med andra.
God ide att ha Original ljuddämpare eller stora slipon med dB-killer vid bankörning.)
Låter krångligt.
Får helt enkelt asfaltera en bana på bakgården istället.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top