Frågor man vågar ställa

Är det någon som vet om det är något magiskt med detta kabelkit för att parallellköra två stycken Honda EU20i elverk med varandra?
Fundrar på att göra ett själv, 4000:- för detta känns lite överkant.
HondaEU20i_p-cable.jpg
Honda part no 32360Z07C63

Är det någon som vet om det är något magiskt med detta kabelkit för att parallellköra två stycken Honda EU20i elverk med varandra?
Fundrar på att göra ett själv, 4000:- för detta känns lite överkant.
View attachment 498568
Honda part no 32360Z07C63

Jag förutsätter att dom på något sätt fixat så att faserna ligger perfekt i fas med varandra?
Hur ordnar du det på egen hand?

Åt vilket håll ska toarullen monteras i sin hållare!!??

Tjejen sätter den så att "dragänden" är in mot väggen, och jag hävdar bestämt att man drar rullen från "framsidan", dvs. med dragänden in mot mig/rummet.

Så...kan den här världsomfattande frågan lösas här o nu av den kunskapsdigra församlingen på SH, eller ska jag behöva vända rullen vareviga gång jag behöver uppsöka holken?

Tjejen sätter den så att "dragänden" är in mot väggen, och jag hävdar bestämt att man drar rullen från "framsidan", dvs. med dragänden in mot mig/rummet.

Så...kan den här världsomfattande frågan lösas här o nu av den kunskapsdigra församlingen på SH, eller ska jag behöva vända rullen vareviga gång jag behöver uppsöka holken?
Inte fru material, gör slut omedelbart.

Vill man läsa upp och ner eller inte?

1715846781087.png

Har ni katt?

- Ja fast han får inte vara i badrummet för han slickar på golvet när det är Klorin-torkat.
(slickar även på flaskan om någon droppe Klorin runnit längs kanten)
Ok, har man katt och inget "lock" på rullen så ska dragänden va in mot väggen för kattfan ska ju alltid veva ut hela rullen.
Har man ingen katt ska dragänden ALLTID vara vänd utåt.
Basta

Jag förutsätter att dom på något sätt fixat så att faserna ligger perfekt i fas med varandra?
Hur ordnar du det på egen hand?
Det är huvudbryet just nu, på den senare modellen så är det bara att koppla ihop elverken med med LN+J i parallelluttagen. Och jag har sett nån snubbe på YT som har kopplat ihop "min" modell med annat fabrikat med bara LN+J.
Därav min frågeställning med hopp om att nån på forumet har en sån där kabel och kan kolla i "dosan" på mitten.
Hittar tyvärr inget kopplingsschema nånstans.

Jag gjorde misstaget att försöka borra i kaklet hemma i nya badrummet med fel borr.. Första hålet klarade jag inte ens av att komma halvvägs genom kakelplattan på en periodpaus i hockeyn, sen kom jag på att jag nog hade andra borr (borren jag testade först med fick jag låna av snickaren som skulle montera badrumsmöblerna, fastskruvade i de hål han bad mig borra), så jag gick och kollade och hittade en för kakel. Fem minuter senare hade jag borrat 8-10 hål typ. Så ja, rätt borr är avgörande, och inte ens den snickaren verkade ha koll (han var iofs inte världens vassaste överlag och blev utbytt på vår begäran).
I nödfall funkar det att använda ett betong-/hammarborr, gärna en modell med 4 skär, som då används utan slag t.ex. i vanliga skruvdragaren. Inte lika bra som kakelborr såklart, men i nödfall som sagt.

I nödfall funkar det att använda ett betong-/hammarborr, gärna en modell med 4 skär, som då används utan slag t.ex. i vanliga skruvdragaren. Inte lika bra som kakelborr såklart, men i nödfall som sagt.
Ja, jag minns inte (eller minns inte ens om jag vet) vad det var för borr snickaren hade valt att erbjuda (och själv hade försökt med). Men antagligen för att borra grillkol med.

Hur sanerar man en ventilationstrumma där ett djur dött?

Hade problem med avloppslukt i badrummet. Trodde det var något vattenlås som krånglade så jag körde en avloppsrensning innan jag reste bort några dagar.

När jag kom hem såg jag att det ramlat ner oklara organiska delar från ventilationen i taket som landat på golv, tvättställ och badrumsskåp. Tog bort paxfläkten och försökte kolla upp och visst fan ser det ut som att det sitter en död fågel i röret längre upp.

Tejpade igen ventilen, gjorde rent och spritade badrummet, men frågan är vad jag gör nu. Tänkte spontant att jag får dra på mig skyddsmask och handskar och gå upp på taket för att försöka få bort fågelliket från det hållet, men känns ju inte alldeles fräscht att ha eventuella rester av liket kvar med tanke på fågelinfluensa och annat.

Någon som har ett förslag på hur man sanerar?

Kolla med hemförsäkringen kanske kan få hjälp därigenom med typ Anticimex. Funkar iallafall när man har problem med tex getingar och myror

Kolla med hemförsäkringen kanske kan få hjälp därigenom med typ Anticimex. Funkar iallafall när man har problem med tex getingar och myror
De befattar sig dessvärre bara med levande djur.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back