Frågor man vågar ställa

Sura/syrliga saker har den egenskapen.
Dessutom förstärks det av kolsyra.

Jag får nästan alltid hicka av snabbmatsställens läsk, men nästan aldrig annars när jag dricker läsk, troligtvis för att deras maskiner överkolsyrar läsken nå jävulskt
Du kan vispa läsken med pappsugröret så minskar du kolsyremängden!

Nånting okänt har påverkat planheten på snöuppkastningshjulet.
Till skillnad från lagret som jag vet vem som gjorde trasigt. Hur vet man vilket lager man ska köpa till en Al-ko Snowline 620 e II?
1702933902520.png
Är det inre lagerbanan som visas på bilden? I så fall skulle det kunna vara ett YAR eller UC-lager. Kolla länken o som SJP sa - använd skjutmått

Brusreducerande hörlurar.

Hur står sej Sony WH-XB910N mot WH-1000XM4?

Jag har XM3 och dom är förjävligt bra, och då säger dom som har testat att XM4 är radikalt mycket bättre och värda att uppgradera till.
Sedan kom XM5 och testarna tyckte att dom var så pass mycket bättre att det var värt att uppgradera igen, från XM4....

Men ska man ha dom för att dämpa ljud i industriell miljö skulle jag nog satsa på Peltor eller Sordin.

Jag kommer nog att köpa XM4 om mina nuvarande lurar går sönder, dom börjar komma ner i pris och jag behöver inte det senaste.

Jag har XM3 och dom är förjävligt bra, och då säger dom som har testat att XM4 är radikalt mycket bättre och värda att uppgradera till.
Sedan kom XM5 och testarna tyckte att dom var så pass mycket bättre att det var värt att uppgradera igen, från XM4....

Men ska man ha dom för att dämpa ljud i industriell miljö skulle jag nog satsa på Peltor eller Sordin.

Jag kommer nog att köpa XM4 om mina nuvarande lurar går sönder, dom börjar komma ner i pris och jag behöver inte det senaste.
Jag har haft XM3 privat sedan de kom ut och XM4 det senaste året på jobbet. Kan inte påstå att jag märker någon större skillnad på dem, men en fördel är att man kan ha två BT-källor anslutna samtidigt mot XM4 vilket är smidigt om man vill ha både telefonen och datorn i lurarna.

Jag har haft XM3 privat sedan de kom ut och XM4 det senaste året på jobbet. Kan inte påstå att jag märker någon större skillnad på dem, men en fördel är att man kan ha två BT-källor anslutna samtidigt mot XM4 vilket är smidigt om man vill ha både telefonen och datorn i lurarna.

Dom tech-YouTubers jag såg hävdade mycket bättre noicecancelling också.

Men det är skitsamma, två blåtandskällor samtidigt vore utmärkt för mig

Jag köpte ett par Bose spontant inför en resa.
De har varit med nu på ett antal långflygningar och gräsklippning mm.
Fungerar utmärkt och var lite billigare än alternativen.

Vad är det här för monsterogräs??

View attachment 493347
Skulle kunna vara björnloka eller möjligen jätteloka.
OM det är någon av dessa så är båda giftiga och kan bla orsaka hudirritation.
Vi brukar noggrant gräva upp rötter om vi hittar dylikt på tomten.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D