Frågor man vågar ställa

Fråga - torkskåpet hemma sjunger på sista versen och ett nytt behöver inhandlas.
Smärtgränsen går väl vid ~7500 sisådär.
Frågan är VAD som ska väljas eller undvikas?
Känner att det är en värld jag har föga inblick i...
:rolleyes:

Någon som har bättre koll än jag?

:va

Bifogat

• IMG_20230308_131525_HDR.jpg
    IMG_20230308_131525_HDR.jpg
    3.6 MB · Visningar: 19
Noterade på hushållets portabla ac att avfuktningsfunktion finns. Perfa! Då har man användning för den på kalla delen av året också.

Kondensen kan ju bara rinna ut på golvet och ner i golvbrunnen.

Jag har en sån här;
6032947.jpg

Vad har vi blivit, sporthojare??
Torkställningar, va?!

Jag har denna. Skåpar lätt ut de ovan, utom i smidighet om den inte kan stå framme.

Vi har blivit äldre, breddat och fördjupat vår kompetensbas ofantligt och oväntat. Spretar åt alla möjliga olika håll. Se vilken veritabel bassäng att skopa kunskap ur vi har här. (Granne med dyngstacken av annat kollijox)

Själv skäms jag litet inför mig själv ibland över vilka frågor som engagerar mig.

Som låten av Mustasch
- I dont wanna be who I am. I wanna be who I imagine I am.

Föreslår jag det för den bättre hälften så är jag förmodligen förvisad till att sova i garaget på obestämd framtid!
:rofl
Faktum är att vår tvättstuga är så jävla liten så vintertid finns alltså ingen annan plats att hänga tvätten. Ska en torkställning vara framme så är det i vardagsrummet vilket inte är sådär supertrevligt att glo på...

Har hittat två kandidater:
samt

Nimo känns ju bra då det är sensorstyrt och således spar man väl in lite driftkostnaden de gånger skåpet är igång (i ärlighetens namn inte superofta); å andra sidan så känns 2 papp mindre för Electrolux-skåpet rätt skönt.
Är inte direkt bekant med någon av dessa märken gällande kvalité, driftsäkerhet etc

@blueridge - ur led är tiden!
:rolleyes:

Vi har blivit äldre, breddat och fördjupat vår kompetensbas ofantligt och oväntat. Spretar åt alla möjliga olika håll. Se vilken veritabel bassäng att skopa kunskap ur vi har här. (Granne med dyngstacken av annat kollijox)

Själv skäms jag litet inför mig själv ibland över vilka frågor som engagerar mig.

Som låten av Mustasch
- I dont wanna be who I am. I wanna be who I imagine I am.
Tragiskt.
Skriver under...

Föreslår jag det för den bättre hälften så är jag förmodligen förvisad till att sova i garaget på obestämd framtid!
:rofl
Faktum är att vår tvättstuga är så jävla liten så vintertid finns alltså ingen annan plats att hänga tvätten. Ska en torkställning vara framme så är det i vardagsrummet vilket inte är sådär supertrevligt att glo på...

Jag hade samma problem ont om plats och exet hängde bara tvätten ute på sommaren, det var ingen ide att föreslå torkställningen ens på våren.

Jag hängde upp tvätten i -13 grader förra veckan och det har nog inte varit plusgrader en sekund sedan dess, nej allt är fortfarande inte 100% torr men dottern tog igår kväll in kläderna hon skulle ha idag på morgonen och den lilla fukten som var kvar torkade ju snabbt.
Hjälpte ju inte att det kommit runt 1dm snö heller.
Men våren kommer snabbt med värme och fortfarande torr luft.

Nästa gång jag behöver ny tvättmaskin blir det en med inbyggd torktumlare pga platsbristen. Då kan jag tumla sånt små plagg och hänga upp större och sånt man vill ha slätare.

Varför är angiven koktid på pasta Alltid lögn? Den som säger al dente har fel = är inte där skon klämmer.
Tycke, smak och lufttryck? När jag bodde på 1800 meters höjd fick man anpassa koktiderna rejält. Eller använda tryckkokare och anpassa åt andra hållet.

Men nu bor få människor i Sverige på höjd som spelar roll och vädrets tillfälliga inverkan borde också vara försumbar så ja, jag tycker ofta att de har för lång tid. Säkert sossarnas fel, jag känner det på mig.

Jag har aldrig funnit att makaronernas koktid har varit fel.

Däremot serveras man ju ibland makarongröt som måste ha kokats en halvtimme för länge.
(Alltså inte stuvade makaroner, bara sönderkokade till gröt)

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda