Two stroke man
Gudomlig sporthojare
EU: Snart är bara en sorts mobilladdare godkänd
![]()
EU: Snart är bara en sorts mobilladdare godkänd
En enda sorts laddare ska snart vara tillräcklig för alla mobiler, surfplattor och kameror i EU.www.svt.se
Nu fungerar väl usb-c bra ändå men kikar man i backspegeln så lär det väl inte vara den sista standarden vi ser? Ska gälla mobiler etc. fr.o.m. 2024 och 2026 för datorer, är det inte dags för usb-D då?
Dom säger på radion att det kommer spara jättemycket på miljön när det inte längre kommer slängas så mycket gamla laddkablar.
Jag tvivlar starkt på den saken för livslängden på laddkablar är ju extremt låg. Man tvingas ha flera nya kablar som reserv i lådorna.
Jag vet inte hur många som jag slänger bort varje år bara för att dom slutat fungera.
Kanske det borde lagstadgas om höjd kvalitet istället.
