Köpte en svets för pinne för ett par år sedan, tänkte att jag skulle prova då Irländarna hade saldofel så de körde en Cancel på min order. Är ju inte så rackarns duktig på att svetsa med pinne så det blev väl sådär. Kör med OK48 2 mm och med 70A går det bra att tända, men då smälter det bort. 60A var svårt att tända men blev OK, men att svetsa på kanten för en ovan är jävlar inte lätt. Blir ju ganska brett så mycket får tas bort med slipmaskin. Men skulle nog gå att fixa till men det skulle ta tid. Slagghammaren var den som följde med kitet, jag lovar att jag ska skaffa en riktig. Den där går inte att använda, men den följde med ut.
Lyckades hitta andra blad på Reservdelaronline som har rätt längd/bredd/hål så nu slipper jag svetsa. Bästa skulle nog vara att fixa till en plåtbit i hyfsat rätt storlek och sedan svetsa dit den.
Observera att ena bladet ligger med "fel" sida uppåt, fick hjärtat i halsgropen när jag trodde att de nya bladen var tänkta att snurra åt andra hållet...
View attachment 474181
View attachment 474182