Frågor man vågar ställa

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
När jag började projektera min övervåning pratade jag med en elektriker. Hans råd var "fundera över hur många eluttag du behöver, sen multiplicerar du med tre". Riktigt så många blev det inte.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tror du man behöver ett telefonjack på varje sida av sängen också? Eller är det safe att slänga ut sånt i dagsläget?
Min svåger köpte ett hus, tidigt nittiotal, där en ensamstående mamma bott med två tonårsdöttrar. Samtliga väggar hade telefonuttag och märken efter spegelväggar.
Det tyckte jag var kul.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
TV, hemmabio, Playstation och 11 lampor?

4g modemet, printern, och så är det ju alltid någonstans mellan 1 och 5 telefoner som skall laddas, någon mupp har sälert en padda också. Damsugaren ska in när du städar.
Och sen när man ska lista om för att gömma undan alla förbannade kablar så behöver man ju ha in kompressor, kap & ger, multicutter....

Jag håller med om att 14 i ett rum är mycket, jg har 9 i mitt, men jag har gärna några tomma, mot att måsta hitta 17 grenkopplingar när något ska göras.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
4g modemet, printern, och så är det ju alltid någonstans mellan 1 och 5 telefoner som skall laddas, någon mupp har sälert en padda också. Damsugaren ska in när du städar.
Och sen när man ska lista om för att gömma undan alla förbannade kablar så behöver man ju ha in kompressor, kap & ger, multicutter....

Jag håller med om att 14 i ett rum är mycket, jg har 9 i mitt, men jag har gärna några tomma, mot att måsta hitta 17 grenkopplingar när något ska göras.

Fiberbredband, kontoret är i ett annat rum så ingen datautrustning som ska kopplas i vardagsrummet (och de som bodde där hade knappast nåt sånt ändå) och centraldammsugare. Det var verkligen bara lampor och 1 tv som stod i det rummet.

Tror snarare det var så att gubben var en riktig hemmapulare så när han ändå byggde om passade han väl på att smäcka dit så många uttag som tanten gick med på :p
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Min svåger köpte ett hus, tidigt nittiotal, där en ensamstående mamma bott med två tonårsdöttrar. Samtliga väggar hade telefonuttag och märken efter spegelväggar.
Det tyckte jag var kul.

Efter dagens slit har huset nu 0 stycken telefonuttag kvar :D

Nån som vill köpa nån kilometer telefonkabel från mitten av 1900-talet? :D
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad fasen köper man åt någon som fyller 1? :va
Självklart gärna något som går föräldrarna lite på nerverna också.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
DNyyMnfUMAcMHfN.jpg


https://twitter.com/FortVast/status/926811556641357824

Vad tycker ni om de nya stridsvagnen anpassad för förortsmiljö?:rofl :4skrika

(Vagnen stod på bangård i Ö-sund där den blev nedklottrad innan transport till I5. Foto Sandell)
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Eluttag har man alltid för lite av.

Jag satte 4x 2vägs uttag och 2x 1vägs uttag i min friggebod på 15m2. Och jag ångrar lite att jag inte satte ett till. :4skrika

Min svåger köpte ett hus, tidigt nittiotal, där en ensamstående mamma bott med två tonårsdöttrar. Samtliga väggar hade telefonuttag och märken efter spegelväggar.
Det tyckte jag var kul.

CC mått är inget som finns i det huset heller då?
Jag vet en polack som köpte mark och byggde ett hus för att sedan sälja vidare dyrt.
Först blev det byggstopp för att det inte nådde svensk standard, sen var huset osålt läääänge för att ingen vågade ta i det med tång. Tror inte det var någon bra affär. :gnissla
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
CC mått är inget som finns i det huset heller då?
Jag vet en polack som köpte mark och byggde ett hus för att sedan sälja vidare dyrt.
Först blev det byggstopp för att det inte nådde svensk standard, sen var huset osålt läääänge för att ingen vågade ta i det med tång. Tror inte det var någon bra affär. :gnissla
Tror att du citerade fel inlägg.
Det hus so polackerna byggde var i övrigt välbyggt. Problemet med öststatsbyggare i Sverige är att de anlitas för att de är billiga. Eftersom kunden är ute efter billig arbetskraft, så väljer han den billigaste.
Då får man parkbänksalkoholister.
Väljer man riktiga arbetare, så är de duktiga och relativt billiga jämfört med svensk arbetskraft.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top