Frågor man vågar ställa

Dagens stora fråga är hur kvinnor fungerar, jag är medveten om att det inte är första gången i världshistorien den frågan ställs. :)

Jag har varit på ett antal dejter med kvinnor som jag har lärt känna på en dejtingsajt och varje gång händer samma sak. De säger att jag är precis så trevlig och lätt att prata med som de har fått intrycket av att jag är när vi har haft kontakt innan vi träffas, men att jag inte är den de söker.

Så hur gör man för att göra ett bra intryck första gången man träffar någon?

Det lyckas man aldrig med, tricket är snarare att hitta den som söker just dig, och att söka just henne. För att förenkla än mer så bör nog ni båda vara av insikten att det inte gäller att hitta drömmänniskan, vi alla har brister - man ska hitta någon vars brister man faktiskt tycker om, eller åtminstone tycker är helt okej. Lycka till, det är fan inte enkelt.
 
Nejdå, det är alltid på topp, men du menar alltså att självförtroendet påverkar pricksäkerheten?
Då måste ju poliserna som pepprade ett gym ha ruskigt dåligt självförtroende?

Nae din telefon gillar dig mer när du är full, så den stavar åt dig. :)
De kanske bara var skjutglada.
 
Men om det handlar om ett par staketpiss, så är det troligt att du blir stadigare på handen.
Det var vanligt förr att man tog en (ja, EN) pilsner innan skytte, just för att bli stadigare.
Nu räknas det som doping.
Tack Skrotis, jag visste att du hade svaret.
Bull-Pippi gissar bara som vanligt :tungan
 
Vägbyggen i Sverige. Varför tar det så lång tid. Ett exempel är motorvägsbygget mellan Enköping och Västerås.
Alltid när jag kör förbi så står det helt stilla. Det står 3-4 dumprar parkerade och på sin höjd någon gulväst som förstrött irrar runt. Vad väntar dom på? FInns det någon initierad här som kan upplysa mig?

Varför är det inte 300 pers som jobbar, hela tiden? Inte undra på att det tar 5 år att bygga några km motorväg här....
 
Vägbyggen i Sverige. Varför tar det så lång tid. Ett exempel är motorvägsbygget mellan Enköping och Västerås.
Alltid när jag kör förbi så står det helt stilla. Det står 3-4 dumprar parkerade och på sin höjd någon gulväst som förstrött irrar runt. Vad väntar dom på? FInns det någon initierad här som kan upplysa mig?

Varför är det inte 300 pers som jobbar, hela tiden? Inte undra på att det tar 5 år att bygga några km motorväg här....

På vintern brukar dom stänga av asfaltsverken, och asfaltsäggarna flyttar till Thailand....
 
Vägbyggen i Sverige. Varför tar det så lång tid. Ett exempel är motorvägsbygget mellan Enköping och Västerås.
Alltid när jag kör förbi så står det helt stilla. Det står 3-4 dumprar parkerade och på sin höjd någon gulväst som förstrött irrar runt. Vad väntar dom på? FInns det någon initierad här som kan upplysa mig?

Varför är det inte 300 pers som jobbar, hela tiden? Inte undra på att det tar 5 år att bygga några km motorväg här....

Undrar jag också. Utanför där jag bor så byggs en korsning om med några meter asfalt för att förbinda en cykelväg med en annan. Samtidigt byggs vad som ser ut som en refug i gatsten för att utgöra ett fartsänkande väghinder.
Bygget påbörjades i november då en del trottoar togs bort och byggdes upp igen fast utan att asfalteras och några meter cykelbana asfalterades.

Sedan några veckor så upptogs arbetet igen och vägen grävdes upp och delar av refuger lades på plats. Men det är ungefär det som har hänt. Oftast när jag cyklar förbi på morgon och eftermiddag så kan man inte se att det har gjorts något under dagen
Oftast är det bara folk där på morgonen men två av dom står och tittar på varandra och en sitter i traktorn som är avstängd.

Förövrigt, vad är poängen med "fixed gear" cyklar? Har var väl varit populärt på södermalm i ett par år nu men jag har fortfarande inte fattat grejen.
 
Vägbyggen i Sverige. Varför tar det så lång tid. Ett exempel är motorvägsbygget mellan Enköping och Västerås.
Alltid när jag kör förbi så står det helt stilla. Det står 3-4 dumprar parkerade och på sin höjd någon gulväst som förstrött irrar runt. Vad väntar dom på? FInns det någon initierad här som kan upplysa mig?

Varför är det inte 300 pers som jobbar, hela tiden? Inte undra på att det tar 5 år att bygga några km motorväg här....
Det här med byggentreprenader är ju konstigt ibland.
Har också observerat att det verkar stå helt stilla långa perioder. Hade de fått betalt per timme hade man ju kunnat förstå men oftast är väl tiden specifierad i kontraktet?

2 exempel från när jag bodde i sthlm.
* En cykelväg kommer från en viadukt och ansluter till en vanlig väg. Man avser ta bort trottoarkanten däremellan (något som i sej var helt onödigt). I augusti stängslar man av området, gräver upp hela trottoaren och väntar till maj nästa år innan man färdigställer. 7 månader tog det som borde kunnat göras på en dag.
* Den lokala tunnelbanestationen behöver nya cykelställ. Återigen gräver man upp allt på tidig höst, stängslar in området och väntar till våren med att färdigställa.
 
Det här med byggentreprenader är ju konstigt ibland.
Har också observerat att det verkar stå helt stilla långa perioder. Hade de fått betalt per timme hade man ju kunnat förstå men oftast är väl tiden specifierad i kontraktet?

2 exempel från när jag bodde i sthlm.
* En cykelväg kommer från en viadukt och ansluter till en vanlig väg. Man avser ta bort trottoarkanten däremellan (något som i sej var helt onödigt). I augusti stängslar man av området, gräver upp hela trottoaren och väntar till maj nästa år innan man färdigställer. 7 månader tog det som borde kunnat göras på en dag.
* Den lokala tunnelbanestationen behöver nya cykelställ. Återigen gräver man upp allt på tidig höst, stängslar in området och väntar till våren med att färdigställa.

Gissning: Har de påbörjat arbetet är det svårare för beställaren att ledsna på väntetiden och låta någon annan göra jobbet istället. Och så står det i kontraktet att arbetet ska påbörjas inom en viss tid, men kanske inte lika tydligt när det ska vara färdigt. Dessutom struntar säkert beställaren i många fall i att det tar tid, eller orkar i alla fall inte tjafsa om det. Det är knappast beställarens egen trädgård eller egna pengar.
 
Läser i en gammal mc- verkstadsmanual och under specifikationer så står det bl.a.:

Climbing Ability Sin 0 - 0.276

Fast "nollan" efter Sin står på sniskan om de har ngn. betydelse.

Vad betyder denna specifikation och hur beräknar man klättringsegenskaperna utifrån detta värde? Ska man räkna det mot/med utväxling för respektive växel eller är det fler parametrar som spelar in och vad säger egentligen det slutgiltiga värdet/produkten?
 
Läser i en gammal mc- verkstadsmanual och under specifikationer så står det bl.a.:

Climbing Ability Sin 0 - 0.276

Fast "nollan" efter Sin står på sniskan om de har ngn. betydelse.

Vad betyder denna specifikation och hur beräknar man klättringsegenskaperna utifrån detta värde? Ska man räkna det mot/med utväxling för respektive växel eller är det fler parametrar som spelar in och vad säger egentligen det slutgiltiga värdet/produkten?

Det är väl istället för att skriva ut grader, fast det blir ju typ 15 grader så det låter osannolikt.

Det finns inte någon konstant till varje växel?
 
Ja det är inget monster :tummenupp Kanske betyder det maximal lutning från 0km/h?

Såhär ser det ut:

screenshot-2014-03-26-20-38-40-1.png
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top