Frågor man vågar ställa

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Kan ju inte vara så svårt att komma på isländska ord, bara ta det engelska och lägga på ur i slutet.

Typ, mailur, epicur, explicitur, milfur, fappur osv. osv....

Det är nog precis det som deras språknämnd försöker undvika :p

Var tvungen att kolla vad google translate säger om ordet computer. Tölva heter det tydligen på isländska.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nej det var riktat till allmänheten som tänker så. :D

:D

Såååå, du ser ner på allmänheten och vill ha den inlåst i en grotta?

Källare. :D
Jag försöker att inte se ner på någon men det händer att jag inte kan låta bli att se ner på ignoranta människor. Typ rasister, mobbare och de som trycker ner andra osv.

Är det ok att hypnotisera sina småbarn vid sängdags och knäppa med fingrarna när det är dags för dem att vakna på morgonen dagen efter? För i så fall vill jag lära mig hypnos.
Jäkla ungar att dryga sig när det är läggdags :mad:
När de väl somnar så sover de 12 timmar utan problem men det är en kamp innan de somnar. "Kissnödig", "Bajsnödig!", "Vatten", "Kasper sa att jag var dum", "Får vi kolla på barnprogram innan dagis imorgon" etc.
Ikväll somnade de halv nio och vi började strax före åtta så det var inte så farligt, ibland kan det ta en timme.


Btw, bästa bok för att lära sig allt om hypnos?

Allt är ok för att få barn att sova, whiskey på snuttefilten, stekpanna i huvet, rohypnol osv.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
:D



Källare. :D
Jag försöker att inte se ner på någon men det händer att jag inte kan låta bli att se ner på ignoranta människor. Typ rasister, mobbare och de som trycker ner andra osv.



Allt är ok för att få barn att sova, whiskey på snuttefilten, stekpanna i huvet, rohypnol osv.

Förstår, du ser bara ner på de som inte uppfyller din syn på saker.....




:D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det här med rullskidor...
Hur gör de på vintern, finndubb? Måste ju gå trögt som helvet :confused:
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Förstår, du ser bara ner på de som inte uppfyller din syn på saker.....




:D

Jag ser absolut inte ner på folk för att de har andra åsikter eller ser på saker på ett annat sätt men vad man kan se i olika trådar här på SH så försöker du använda precis den härskarteknik jag ogillar så brutalt genom att försöka vända allt folk säger till nåt som passar dig för att få dig själv att verka bättre än vad du egentligen är.
Själv försöker jag acceptera folk som de är men jag accepterar inte att folk behandlar illa. PunGt.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Snökedjor.
Kul att det kom en komentar från Stockholm.
Jag har funderat på om det är ett lokalt fenomen att det blivit vanligare med rullskidor.
Din fråga antyder att det är allmänt.
Aahh! Kedjor använder man förstås.
Ja jag har noterat ett lägre utnyttjande av rullskidor vintertid. Jag tror att vi har identifierat marknad för en produkt här!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag ser absolut inte ner på folk för att de har andra åsikter eller ser på saker på ett annat sätt men vad man kan se i olika trådar här på SH så försöker du använda precis den härskarteknik jag ogillar så brutalt genom att försöka vända allt folk säger till nåt som passar dig för att få dig själv att verka bättre än vad du egentligen är.
Själv försöker jag acceptera folk som de är men jag accepterar inte att folk behandlar illa. PunGt.

Tror nog du får leta efter någon som är lika tolerant mot individer som jag, men tolerant är inte samma sak som likgiltig.

Man kan tolerera människor och samtidigt argumentera mot deras syn på saker, 99ggr av 100 framstår jag som ett as, med det är värt det om den hundrade iaf börjar tänka själv.

Men nej, jag försöker inte verka bättre, jag är ju redan bäst.:tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja vin och sprit kan ibland ha hyfsat pris pa systemet, att det skulle vara billigare in nagon markbar omfattning haller jag inte med om. Men pa vin har dom faktiskt varit duktiga/kunniga de ganger jag har varit inne.

Over lag ar det dock duktigt mycket dyrare an nagon annanstans jag har handlat. Nagonsin.

Nagon som har koll pa var det faktiskt ar dyrare att handla alkohol an i Sverige? Norge mojligtvis?

De e väll bra att billig skit som dricks för yrseln inte subventioneras eftersom det beteendet är dyrt för samhället medans finare sorter som dricks för smakens skull i första hand säljs till marknadsmässiga priser?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Av någon anledning vill hela Sveriges kreditbolag ha mig som kund, och i kuverten dom skickar ut ligger det alltid ett frankerat returkuvert.

Så, skall jag ha dåligt samvete för att jag har börjat rita en stor kuk på ett A4 och lägger det på lådan?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Igår när det var minus sju grader blev stötdämparen i bilen helt stum. Gäller en Mitsubitshi Carisma från -00. Den har väldigt mycket gemensamma delar med en V40.

Är det rimligt att tro att det har kommit in vatten i dämparen som nu frusit?

Om det är så, lagar man befintlig dämpare eller köper man ny? Jag föredrar det mest ekonomiska valet. Tanken är att bilen snart ska säljas.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Igår när det var minus sju grader blev stötdämparen i bilen helt stum. Gäller en Mitsubitshi Carisma från -00. Den har väldigt mycket gemensamma delar med en V40.

Är det rimligt att tro att det har kommit in vatten i dämparen som nu frusit?

Om det är så, lagar man befintlig dämpare eller köper man ny? Jag föredrar det mest ekonomiska valet. Tanken är att bilen snart ska säljas.

Det mest ekonomiska är att vänta på plusgrader....

Annars byter man dämparen om det görs riktigt.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Av någon anledning vill hela Sveriges kreditbolag ha mig som kund, och i kuverten dom skickar ut ligger det alltid ett frankerat returkuvert.

Så, skall jag ha dåligt samvete för att jag har börjat rita en stor kuk på ett A4 och lägger det på lådan?

Icke, det är ju precis därför de skickar med såna kuvert. Jag brukar ge ungarna i uppdrag att fylla på kuverten och de finner det hela väldigt roligt. Förra veckan var det postkodmiljonären som fick ett brev i retur.
Skicka även med ALL annan reklam du får om det är ett normalstort kuvert. Det går att trycka i mer än man tror i ett sådant...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Har det inte gått för långt det här med genus hit och genus dit och HBT när man har en transa som programledare i ett barnprogram?
Jag vet inte om det bara är jag men jag finner det olämpligt. Nästan lika illa som när man har programledare som pratar skånska, de stackars små barnen förstår ju inget och inte kan de läsa text heller.

Å andra sidan så har de ett barnprogram som heter Biss och Kajs och det är en utklädd till bajskorv och den andra ska föreställa kiss, hur de nu får ihop det i icke flytande form...
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Av någon anledning vill hela Sveriges kreditbolag ha mig som kund, och i kuverten dom skickar ut ligger det alltid ett frankerat returkuvert.

Så, skall jag ha dåligt samvete för att jag har börjat rita en stor kuk på ett A4 och lägger det på lådan?
Inte alls, jag får själv nåt kilo reklam varenda dag och jag brukar proppa returkuverten fulla så dom ser ut som små griskultingar och lägga på lådan.
Lite glada blir dom säkert.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Inte alls, jag får själv nåt kilo reklam varenda dag och jag brukar proppa returkuverten fulla så dom ser ut som små griskultingar och lägga på lådan.
Lite glada blir dom säkert.

Kan man klistra egna adresslappar på kuverten också? Inte för att jag brevväxlar men om inte annat kan ju ett företag bekosta portot åt ett annat.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top