Frågor man vågar ställa

Hur varmt ska egentligen vattnet ur kranen vara? För mitt blir varmt så inåtahelvete så om jag nångång råkar dra spakjäveln för långt så bränner man skinnet av händerna :huvet

Du ska vara glad att du har sån värme i kranen, jag får spola i några minuter innan det blir varmt.

I lght är det väl 65 grader, har jag iaf. för mig.

Var tvungen att mäta bara för det. 71 grader blev det enligt stektermometern.

Du ska vara glad att du har sån värme i kranen, jag får spola i några minuter innan det blir varmt.

Det konstiga är att min dusch är långsam som fan. Brukar hinna sätta mig och skita innan duschen går att ställa sig i :gnissla
Men kökskranen blir varm nästan direkt.

Jepp, mitt varmvatten skållar med, satan.

Ja jag har lärt mig den hårda vägen. Glömde nämna det för en kompis som var och hälsade på så han skrek till rätt bra :näsblod

Hur varmt ska egentligen vattnet ur kranen vara? För mitt blir varmt så inåtahelvete så om jag nångång råkar dra spakjäveln för långt så bränner man skinnet av händerna :huvet

55 grader ska det vara. Ring och klaga för så varmt ska det inte vara. Man brukar ibland köra upp det i 60 grader för legionella risken, men det är bara under kortare stunder.

Kökskranar får vara varmare än handfat, dusch och badkar.

Gränsen för handfat osv. är tydligen 60 grader, inte 65 som jag skrev, sorry.

55 grader ska det vara. Ring och klaga för så varmt ska det inte vara. Man brukar ibland köra upp det i 60 grader för legionella risken, men det är bara under kortare stunder.

Nää det är ju gott med varmt vatten. Smidigt att få bort envist fett från stekpannan :P

Någon med erfarenhet av bilmärket Dacia? Är dom lika dåliga som dom är billiga? Rent dassiga alltså?

Sedan undrar jag om talgoxarna som jag skrev om i fågeltråden... varför är det bara talgoxarna som kikar in i fönstren och inga andra tettingar?

Någon med erfarenhet av bilmärket Dacia? Är dom lika dåliga som dom är billiga? Rent dassiga alltså?

Sedan undrar jag om talgoxarna som jag skrev om i fågeltråden... varför är det bara talgoxarna som kikar in i fönstren och inga andra tettingar?

Du kan väl googla på talgoxar, men tänk på att göra det på engelska, det blir trevligare så. :D

Edit: Talgoxar på engelska = great tits, vad som händer när man googlar på det får ni räkna ut själva.

Last edited:

Dacia är Renault, men anpassade för bondtölpar.
Ett utmärkt val för sådana som mig.
Nästa bilbyte blir till en Lodgy.

Inte så roligt när någon skållar sig.
Vet vissa förskolor som bara har 35 gradigt vatten bara för att dom inte ska bränna sig. Men då måste man se upp med legionellan och fixa det med tillfälliga höjningar m.m.

Vet vissa förskolor som bara har 35 gradigt vatten bara för att dom inte ska bränna sig. Men då måste man se upp med legionellan och fixa det med tillfälliga höjningar m.m.
Man har ju tillräckligt varmt i varmvattenberedaren men späder ut det med kallvatten i varmvattenledningen

Hur övertygar man en CFO två arbetsdagar innan månadsbryt att det är högst lämpligt att justera för 40% inkuransreserv för att undvika snedvridet resultat denna månad?

Nej det är inte så roligt. Jag försöker varna folk som är här att vara försiktiga men som jag skrev innan råkade jag glömma det en gång.

Dacia är Renault, men anpassade för bondtölpar.
Ett utmärkt val för sådana som mig.
Nästa bilbyte blir till en Lodgy.

Innebär det att du ser dom som slitstarka men basic utrustade bilar? Att de är basic har jag fattat, men hur är kvaliteten?

Bonntölpar ja... förr, innan Skoda blev VW, så var det en bilhandlare i Önneköp som började importera dessa till Sverige. De gick under smeknamnet "Önneköps-merca" i trakten. :) Fortfarande ser man en massa Skoda i de trakterna, även om den ursprunglige handlaren pensionerat sig.

Har Dacia tagit över den positionen nu, tror du?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back