Frågor man vågar ställa

Är medicinsk bensin samma sak som bromsrengöring(bräkleen och würth)?

Medicinsk bensin = kemiskt ren bensin består av nafta, lätt vätebehandlad 100 %
Wûrths brakeclean består 95-100 % av kemiskt ren bensin samt lite koldioxid till areosolen enl. säkerhetsdatabladet
Bräkleen (CRC) består av två olika naftor, 30-60 % vardera, varav den ena är ren bensin samt lite isopropanol och aceton om man läser säkerhetsdatabladet.

Kontentan är samma i två fall. Alltid bra att leta rätt på säkerhetsdatabladet (på engelska MSDS) för att kolla innehållet.

Dessvärre inget försök att få tråkigt stål att efterlikna polerad aluminimums. :)
Det är liksom så att jag vill förbättra ljuset på några lysrörsarmaturer till ett akvarium. En högreflekterande yta i armaturen, typ den blanka sidan på aluminiumfolie, förbättrar ljuset avsevärt jämfört med den gräddvita pulverlacken som de har original. Därför ska jag foliera insidan på armaturerna.

Testa med limsprej. Bör funka om det inte skall sitta bänghårt.

Varför luktar bara fisar när man råkar släppa av en på allmän plats men aldrig hemma själv eller i gott sällskap?

En fransman har kommit på ett piller som gör att ens fis luktar oregano. Tips till de fina flickorna

Hur får man vattenlåset att sluta flyta upp och lyfta på gallret när man gråtrunkar i duschen?

ImageUploadedByTapatalk1374308301.970249.jpg

Hur får man vattenlåset att sluta flyta upp och lyfta på gallret när man gråtrunkar i duschen?

View attachment 388868

Här är nåt jourhavande röris kan svara på. Borra är nästan rätt.. Bila är svaret. Bila upp hela jävla golvet och lägg ett avlopp utan bakfall! Säg tack så mycket till fuskbyggaren som lade avloppet och betala en massa. Gör om gör rätt typ.
Sluta aldrig gråtrunka.

Last edited:

View attachment 388868
Det flyter upp för att det inte hinner rinna undan ordentligt.
Det rinner dåligt för att vattenlåset är igentäppt av en komposit bestående av hår som hålls samman av finalen från dina gråtrunkar.
Rensa vattenlåset så ska du se att det flyter på bättre. Tycker du att kleggan däri är för äcklig kan du ösa i några kilo propplösare så försvinner det snart av sej själv.

Det flyter upp för att det inte hinner rinna undan ordentligt.
Det rinner dåligt för att vattenlåset är igentäppt av en komposit bestående av hår som hålls samman av finalen från dina gråtrunkar.
Rensa vattenlåset så ska du se att det flyter på bättre. Tycker du att kleggan däri är för äcklig kan du ösa i några kilo propplösare så försvinner det snart av sej själv.

Men jag har ju rensat bort alla rester från gråtrunkeriet. Det är så rent att man kan äta middag där nere :hihi
Det luktade ganska illa men det jobbet är gjort. Nu när det är rent antar jag att luftbubblan som blir i luftlocket borde ersättas med vatten. Får dock inte ihop teori och praktik. Funderar på att limma fast skiten :gnissla

Allt vatten rinner undan från golvet iaf. Bordet det inte bli pöl över brunnen annars?

Dessa bekymmer... städa ska jag göra idag med. Bara skit med allt :gnissla

Men jag har ju rensat bort alla rester från gråtrunkeriet. Det är så rent att man kan äta middag där nere :hihi
Det luktade ganska illa men det jobbet är gjort. Nu när det är rent antar jag att luftbubblan som blir i luftlocket borde ersättas med vatten. Får dock inte ihop teori och praktik. Funderar på att limma fast skiten :gnissla

Allt vatten rinner undan från golvet iaf. Bordet det inte bli pöl över brunnen annars?

Dessa bekymmer... städa ska jag göra idag med. Bara skit med allt :gnissla

Det är inte så att handtaget låser den och du inte får tillbaka den på rätt ställe?

Annars borra.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...