Frågor man vågar ställa

Många bilar kör omkring med brun/gulnade reg.skyltar, vad beror detta på? Trodde först det var någon reflexspray som passerat bäst före datumet men njae.

Giftig biltvätt?
E85?
Add blå?
Diesel?
Dålig batch från TS?

20190906-172843.jpg

Förstoring

Många bilar kör omkring med brun/gulnade reg.skyltar, vad beror detta på? Trodde först det var någon reflexspray som passerat bäst före datumet men njae.

Giftig biltvätt?
E85?
Add blå?
Diesel?
Dålig batch från TS?

Fasen det där är ju en ny "EU-skylt". Var är i Svea är detta? Har inte sett det här på i Varberg/Västkusten.

Intresse av en ny på 74 hk Suzuki 650.
Och en 2014 på 46 hk Honda 500 gått 900 mil. Båda väger under 200 kg.
Skiljer 20000kr mellan dom.
Svårt å välja!

Fasen det där är ju en ny "EU-skylt". Var är i Svea är detta? Har inte sett det här på i Varberg/Västkusten.

Jag har noterat detta fenomen också! I Falkenberg, så fenomenet finns även på västkusten.
(Undrar också vad det beror på)

Måste vara mögig kvalite på skyltarna för 10% av fordonsflottan kan ju inte köpt nån ormoljespray för o lura Anprs,fartkameror och vägtullkameror - men börja tro på att det pågick revolution ett tag.

Reklamera och be om ny - plastskyltarna var ju också skit visa serier har jag för mig

Läste svar på en insändare om att TS skickat skyltar för analys hos tillverkaren sen om det expertutlåtandet stämmer låter jag vara osagt. Idag såg jag en semiblekt och det var i ovankant som fortfarande var vit..ish. Det stärker en teori om UV och förra sommaren stekte väl skyltarna mer än vanligt.

Kan dock bara påminna mig om att jag sett dessa gulfula bak och därav klurar jag på någon annan bakterie, typ.

Har en ekonomifråga som kan verka väldigt enkel men som jag inte lyckats hitta något svar på:

Vi har ett fiktivt AB kallat "Svennebanans ruffel och båg" med ca 100 miljoner aktier där varje aktie är värd 100 kr.
Svennebanans ruffel och båg AB drabbas av en skandal med effekten att aktievärdet sjunker till 50 kr.
Vi tänker oss att skandalen i sej inte kostat Svennebanans ruffel och båg AB några pengar och att det inte är några rättsliga påföljder.
Hur påverkas bolagets ekonomi av att aktievärdet halveras?

Har en ekonomifråga som kan verka väldigt enkel men som jag inte lyckats hitta något svar på:

Vi har ett fiktivt AB kallat "Svennebanans ruffel och båg" med ca 100 miljoner aktier där varje aktie är värd 100 kr.
Svennebanans ruffel och båg AB drabbas av en skandal med effekten att aktievärdet sjunker till 50 kr.
Vi tänker oss att skandalen i sej inte kostat Svennebanans ruffel och båg AB några pengar och att det inte är några rättsliga påföljder.
Hur påverkas bolagets ekonomi av att aktievärdet halveras?
Inte alls....

Privatekonomin för ägarna till bolaget påverkas men bolagets resultat och balansräkning påverkas inte.

Är fast på Arlanda i 6,5 timmar, förutom att dra slutsatsen att jag måste gjort några väldigt dåliga livsval, vad fan kan man göra? :va

Måste vara i körskick om några timmar också, så baren är inte bara asdyrt, utan en rätt dålig idé. :huvet

Är fast på Arlanda i 6,5 timmar, förutom att dra slutsatsen att jag måste gjort några väldigt dåliga livsval, vad fan kan man göra? :va

Måste vara i körskick om några timmar också, så baren är inte bara asdyrt, utan en rätt dålig idé. :huvet
Skära sig lite lätt i handlederna? Nej det finns för det mesta inte ett skit att göra på flygplatser förutom att dricka öl..

Installera något hjärnbedövande spel på telefonen?
Köpa en bok och förkovra dig med lite lektyr?

Lär dig att inte göra någonting.
Att fördriva tiden utan någon som helst yttre simulans. Att behärska det är nyttigt.

Nåja,
Nu kom man ju igenom det till slut i alla fall. Men nästa gång chefen tycker att jag ska åka på tjänsteresa tror jag att svaret blir "Javisst, jag tar hojen, du står för soppan!".

Lär dig att inte göra någonting.
Att fördriva tiden utan någon som helst yttre simulans. Att behärska det är nyttigt.

Nah, låter inte alls nyttigt tycker jag. Grönsak är inte något jag vill bli.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT