Frågor man aldrig vågar ställa

Hur håller kroppen värmen? Gissar på nån kemisk reaktion men va e de som händer?

Hur håller kroppen värmen? Gissar på nån kemisk reaktion men va e de som händer?

När du äter mat så går underkäken stup i ett, denna käkrörelse laddar upp en ackumulator. Alla blodådror går sedan genom denna ackumulator där blodet värms upp. Blodet värmer sedan kroppen genom sin vägen genom blodådrorna.

Alltså blir du varm för att du äter :tummenupp
Du kan även bli varm genom att se ett par :tuttar eller när din kompis drar ner dina brallor i direktsänd tv.

Varför håller alla gangsterrappare pistoler uppochner när dom skjuter?

Det är roligt att panga, mindre kul när man träffar! :näsblod
Vänder man på pangaren så äre mindre chans att träffa och ser hefftigare ut!

Hur är det med moskébyggen? De håller ju på att smälla upp en rejäl doning här ute på djävulsön i närheten av Ättestupan.

Jag menar, när dom (TM) käkar kött ska det ju vara halalslaktat och fan och hans moster ska ha gjort sitt. Är det "samma" med moskén? Måste de som bygger den vara muslimer? Måste den vara byggd på ett visst sätt? Träden ska vara kapade medsols och bara få plockas från åsar som vetter mot Mecka? Betongen måste blandas med vigvatten?

Är det samma med kyrkor? Finns det "regler" som säger hur sådana inrättningar ska uppföras?

Förr var placeringen av tjyrkan ytterst noga.
Soluppgången (tror jag det var) skulle komma rakt genom korets fönster vid aktuellt skyddshelgons födelse?/döds?/namns?dag.
Därför ligger ingången alltid åt väster och koret åt öster.
Lurade de i mig när jag renoverade kyrkor.
Jag lyssnade inte särskilt noga.

Varför luktar man alltid diesel om handen när man tankat diesel men aldrig bensin när man tankat bensin...??

Skillnad mellan vik och bukt?

Hur mycket färg har det gått åt för att måla alla vägmarkeringar? (I sverige)

Last edited:
Jag har haft en hårddiskkrash och letar efter:
Very very rough scene with Rocco Siffredi, Laetitia & blonde (uncut, pissing in mouth).avi

Nån som vet vart jag kan få tag på den igen?

För att dom ligger i verktygslådan och används bara när man slabbar med diesel.

Om de är dieselindränkta, varför använda dem? Varför slabbar de med dieseln?

Jag brukar stoppa in den i hålet och dra ut den när man är klar, inget går till spillo... :hihi

Jag har haft en hårddiskkrash och letar efter:
Very very rough scene with Rocco Siffredi, Laetitia & blonde (uncut, pissing in mouth).avi

Nån som vet vart jag kan få tag på den igen?

Piratbukten! Där finns allt:tummenupp

Last edited:
Värme

Det enkla svaret är förbränning. När vi intar näring så förbränns den i kroppen (skapandet av ATP som är cellernas energi). Det är därför vi andas ut koldioxid. Omvandlingen är exoterm, d.v.s att den genererar värme. Tyvärr är det för länge sedan jag läste humanfysiologi för att förklarar regleringen bakom temperaturen. Kroppstemperaturen styrs primärt av vilka proteiner vi har i kroppen, vid för hög temperatur (feber) kan de denaturera (förstöras, jämfört med ett kokt ägg).

Måste man ställa ventilerna efter att ha lossat toppen på en motor med underliggande kam?
Måste man ställa ventilerna om man har lossat rullvippstjofräset (kan inte ordet men det som "ersätter" kamen) Tycker det bör bli samma spel som innan om man lossar den, ger fan i ställskruvarna. lossar topp bultarna och sen skruvar tillbaka den?

Mina ända tekniska supportrar som kan nått om underligande kamar (far och två jänke skruvande kompisar) svarar inte och om jag måste ställa ventilerna måste jag cykla och handla lite hylsor så jag kan dra runt motorn. Så tacksam för svar.

Måste man ställa ventilerna efter att ha lossat toppen på en motor med underliggande kam?
Måste man ställa ventilerna om man har lossat rullvippstjofräset (kan inte ordet men det som "ersätter" kamen) Tycker det bör bli samma spel som innan om man lossar den, ger fan i ställskruvarna. lossar topp bultarna och sen skruvar tillbaka den?

Mina ända tekniska supportrar som kan nått om underligande kamar (far och två jänke skruvande kompisar) svarar inte och om jag måste ställa ventilerna måste jag cykla och handla lite hylsor så jag kan dra runt motorn. Så tacksam för svar.

Det brukar alltid ändra sig lite på någon ventil.
Måste man chansa, så är det bättre att släppa lite på justeringarna.
En tickande ventil är en glad ventil.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...