Frågor man aldrig vågar ställa

Jo, nån gång i stridens hetta kanske tanken slagit en förälder att
"fan vilken jobbig ungjävel man fick" men jag syftar mer på att man på riktigt har känt ånger.
Att man känner att familjelivet och rollen som mamma/pappa helt enkelt inte var ens grej och gärna hade gjort det ogjort om man hade fått vrida tillbaka tiden.
Det undrar jag.
Måste ju finnas, det är ju så otroligt tabu att säga (eller ens tänka) något sådant.
Jag skulle vilja fråga föräldrar: -Har du ångrat dig?

Näpp, min ungar har varit jobbiga ibland, gjort mig besviken ibland, fått mig att oroa mig och varit som ungar är mest, jag har ALDRIG inte ens för en sekund ångrat att jag har skaffat dom, eller att jag skaffade barn relativt tidigt.

Om jag inte lämmnar något annat bestående efter mig här på jorden, så lämmnar jag IAF två unika och underbara människor efter mig, två människor som inte skulle finnas utan mig.

Jag hoppas och tror att man oroar sig mindre när dom blir äldre, men trots all oro och alla vakna nätter, så är dom det bästa jag har.

Varför får Jag inte ligga så ofta som jag uppenbart förtjänar? :mad:

Jag har en fråga om spermier:

Är spermier, eller sädesceller som dom väl egentligen heter, lika stora oavsett art?

Äggcellers storlek kan ju variera mellan arter men hur är det med spermier? Har en blåval lika stora/små spermier som en näbbmus har??

Varför är alla med pistoler mentalt handikappade i filmer och serier?

När de hotar någon eller ska ta sig fram någonstans med pistolen, så sitter alltid säkringen på. Först efteråt drar de tillbaka den.

Varför? :gnissla Är det töfft??

Varför är alla med pistoler mentalt handikappade i filmer och serier?

När de hotar någon eller ska ta sig fram någonstans med pistolen, så sitter alltid säkringen på. Först efteråt drar de tillbaka den.

Varför? :gnissla Är det töfft??

Du syftar inte på att dom ofta spänner hanen?
Svårt att se när man osäkrar den faktiskt....

Du syftar inte på att dom ofta spänner hanen?
Svårt att se när man osäkrar den faktiskt....

Ja, eller så menar han oxå mantelrörelse på pistoler, eller laddrörelse på pumphagel.

Det verkar som filmskapare tror att man:

a: förstärker hotet genom att spänna upp hanen på en revolver, ladda en pistol/pumphagel.

b: blir coolare

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...