Frågor kring ett mysko kåpset...

Mozz, om min frontkåpa bara satt fast i 4 snabbskruvar "nedanför", vid sidan om tanken och inget i kåpstag eller liknande kan nog din båt hänga fritt med! :rofl:krama
 
Ring Sverker Olofsson :hihi
 
Är det inte bara att sätta dit en skruv då..?

Kåpsetet kanske är till en annan årsmodell? Eller kan det vara så att det är till en Engelsk högerstyrd cykel? :va
 
Det är ju ett YEC kittsåinnihelvete kåpset. Du kommer att spara minst en kvart per varv direckt.:banana
 
Jag skulle sätta på ett kåpglas när du nu sågat sönder den!
Eller limma tillbaks biten och lacka!
Lackat kåpglas.jpg

Jättebra om man kör med öppen hjälm och glasögon för det är skiiitjobbigt annars om man tjör över 250... :D
 
Får du in fingrarna mellan kåpan och bromshandtaget undrar jag?
öppna för kylning fram JA.
Skruv på sidan NJA.
Snabblås = Dzus, men hur uttalar man DZUS,,,, det får du fråga nån i skolan....:yoparty
 
Är det inte bara att sätta dit en skruv då..?

Sätta dit och sätta dit! Själv? Mozz är väl ingen mekaniker heller?

Nej jag tror som sagt inte att det går. Du får köpa en Ducati och montera på den så slipper du ju köpa ett nytt kåpset.:banana
 
Funderar framför allt på frånvaron av upphängningsskruvar...
Förklaringen är enkel: Skruvar ingår inte i kåpset.
Kåpset indelas i två klasser (för mer information om klassificering se länken nedan)
Kåpset med hål
Kåpset utan hål
Ditt kåpset är ett kåpset utan hål.
Kåpset utan hål indelas sedan i underklasserna
1:a klass: Utan 1 hål o.s.v.
2:a klass: Utan 2 hål
3:e klass: Utan 3 hål
4:e klass: Utan 4 hål
den här principen för klassificering hade Strindberg klart för sig redan 1907 när han presenterade principerna i 9e kapitlet en bit ner på sidan.
http://runeberg.org/afventyr/12_09.html
Mitt förslag är att du arbetar om kåpsetet enligt dina egna ideer.
Dvs till klassen
Kåpset med hål
vilken underklass det sedan skall tillhöra klarar du också själv ut, men här kommer principen för säkerhets skull.
Kåpset med hål
1:a klass: Med 1 hål o.s.v.
2:a klass: Med 2 hål
3:e klass: Med 3 hål
4:e klass: Med 4 hål
Ett lämpligt hjälpmedel för omarbetning är borr.
Skruv hör inte till kåpsetet utan är ett tillbehör som tillkommer senare.
Klass
Skruv
1:a klass: Med 1 skruv o.s.v.
2:a klass: Med 2 skruv
3:e klass: Med 3 skruv
4:e klass: Med 4 skruv

Lycka till ! :tummenupp
 
Varför behöver du ny plast ?

Var det inte en diskussion tidigare som konstaterade att med ny moppe så kunde du ju inte skylla på materialet längre ?
 
Nu tycker jag att ni är lite häcklande här, vi snackar VicktiGa saker!!!! Vill ju inte behöva bryta pga glödheta avgasarrör! Eller kåpor som ligger och släpar!!! För tusan!
Okay, jag går och lägger mig istället. Men först ska jag gå ut i garaget och klippa bort lite kablar i elsystemet till gammelHyndan…. God natt! Bönder!
 
Nyheter
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Back
Top