Frågor kring ett mysko kåpset...

Mozz, om min frontkåpa bara satt fast i 4 snabbskruvar "nedanför", vid sidan om tanken och inget i kåpstag eller liknande kan nog din båt hänga fritt med! :rofl:krama
 
Ring Sverker Olofsson :hihi
 
Är det inte bara att sätta dit en skruv då..?

Kåpsetet kanske är till en annan årsmodell? Eller kan det vara så att det är till en Engelsk högerstyrd cykel? :va
 
Det är ju ett YEC kittsåinnihelvete kåpset. Du kommer att spara minst en kvart per varv direckt.:banana
 
Jag skulle sätta på ett kåpglas när du nu sågat sönder den!
Eller limma tillbaks biten och lacka!
Lackat kåpglas.jpg

Jättebra om man kör med öppen hjälm och glasögon för det är skiiitjobbigt annars om man tjör över 250... :D
 
Får du in fingrarna mellan kåpan och bromshandtaget undrar jag?
öppna för kylning fram JA.
Skruv på sidan NJA.
Snabblås = Dzus, men hur uttalar man DZUS,,,, det får du fråga nån i skolan....:yoparty
 
Är det inte bara att sätta dit en skruv då..?

Sätta dit och sätta dit! Själv? Mozz är väl ingen mekaniker heller?

Nej jag tror som sagt inte att det går. Du får köpa en Ducati och montera på den så slipper du ju köpa ett nytt kåpset.:banana
 
Funderar framför allt på frånvaron av upphängningsskruvar...
Förklaringen är enkel: Skruvar ingår inte i kåpset.
Kåpset indelas i två klasser (för mer information om klassificering se länken nedan)
Kåpset med hål
Kåpset utan hål
Ditt kåpset är ett kåpset utan hål.
Kåpset utan hål indelas sedan i underklasserna
1:a klass: Utan 1 hål o.s.v.
2:a klass: Utan 2 hål
3:e klass: Utan 3 hål
4:e klass: Utan 4 hål
den här principen för klassificering hade Strindberg klart för sig redan 1907 när han presenterade principerna i 9e kapitlet en bit ner på sidan.
http://runeberg.org/afventyr/12_09.html
Mitt förslag är att du arbetar om kåpsetet enligt dina egna ideer.
Dvs till klassen
Kåpset med hål
vilken underklass det sedan skall tillhöra klarar du också själv ut, men här kommer principen för säkerhets skull.
Kåpset med hål
1:a klass: Med 1 hål o.s.v.
2:a klass: Med 2 hål
3:e klass: Med 3 hål
4:e klass: Med 4 hål
Ett lämpligt hjälpmedel för omarbetning är borr.
Skruv hör inte till kåpsetet utan är ett tillbehör som tillkommer senare.
Klass
Skruv
1:a klass: Med 1 skruv o.s.v.
2:a klass: Med 2 skruv
3:e klass: Med 3 skruv
4:e klass: Med 4 skruv

Lycka till ! :tummenupp
 
Varför behöver du ny plast ?

Var det inte en diskussion tidigare som konstaterade att med ny moppe så kunde du ju inte skylla på materialet längre ?
 
Nu tycker jag att ni är lite häcklande här, vi snackar VicktiGa saker!!!! Vill ju inte behöva bryta pga glödheta avgasarrör! Eller kåpor som ligger och släpar!!! För tusan!
Okay, jag går och lägger mig istället. Men först ska jag gå ut i garaget och klippa bort lite kablar i elsystemet till gammelHyndan…. God natt! Bönder!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top