Börjar få en jäkla lust på en tvåhjuling igen efter 3 års uppehåll. Funderar på att importera en Ducati 1098 från Tyskland och har läst en hel del i forum och på nätet. Jag planerar att ta färjan ner till Kiel och därefter transportera motorcykeln i släp.
Några frågor som jag inte riktigt fått svar på:
Många av hojjarna jag kollat på har Termignoni slip-on. Blir detta ett problem när fordonet skall registreringsbesiktas i Sverige? Tänker på att den inte då är i ett "standardutförande".
Kollade på en annons på mobile.de där det stod "HU/AU: Neu", vad betyder detta? Har för mig att detta handlar om kontrollbesiktning. I andra annonser står det datum efter HU/AU.
När man väl är i Tyskland och genomför affären, vilket sätt är lättast att betala för motorcykeln?
Tar gärna emot andra tips och råd vad man bör tänka på för att undvika problem med hojen i Sverige.
Några frågor som jag inte riktigt fått svar på:
Många av hojjarna jag kollat på har Termignoni slip-on. Blir detta ett problem när fordonet skall registreringsbesiktas i Sverige? Tänker på att den inte då är i ett "standardutförande".
Kollade på en annons på mobile.de där det stod "HU/AU: Neu", vad betyder detta? Har för mig att detta handlar om kontrollbesiktning. I andra annonser står det datum efter HU/AU.
När man väl är i Tyskland och genomför affären, vilket sätt är lättast att betala för motorcykeln?
Tar gärna emot andra tips och råd vad man bör tänka på för att undvika problem med hojen i Sverige.