Frågat förut, men dags igen: Bredbandsalternativ?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Idag är sista dagen jag har chansen att säga upp lägenheten i tid samt även telefon och bredband då vi flyttar till ny lägenhet i veckan.
I dagsläget har jag Telia men de är så värdelösa och enormt dyra (439:-/mån bredband, 150:-/mån telefon) så jag måste skaffa nåt nytt, speciellt när nya lägenheten är dubbelt så dyr som nuvarande.

Vilka är billigast och vilka funkar bra? Jag har 8Mbit i dagsläget, det räcker till mig och här i byn kan vi inte få mer än "upp till 24mbit) vilket antagligen är 8mbit.

Här får du lite info om BBB iallafall.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121607

Summa summarum: BBB är bra på LAN, men skit på ADSL.
IP-telefon är ingen höjdare heller.

Jag byter allt till Telia just nu, och har varit tvungen att klara mig utan hemtelefon i 15 arbetsdagar (3 veckor) p.g.a. krav från Post & Telestyrelsen, när man återgår till fast telefon.
Något som BBB självklart inte berättade när dom lurade på mig skiten, som dom aldrig fick fungera ordentligt.
Är dessutom tvungen att välja Telia (telefon) innan jag kan byta vidare, men jag fick bra deal av Telia, så jag kommer få allt mycket billigare nu än BBB.

Hmmm, jag kan bara få adsl tippar jag på. Sitter och kikar på Glocalnet just nu men antagligen suger det pung. Det är bara att inse, man blir rövknullad av alla bolag hur man än gör.
Till råga på allt sitter kärringen på fastighetskontoret och säger att vi har 3 månaders uppsägningstid fast de muntligt sa att vi bara hade 1 månad när vi flyttade in här för 4 år sedan :mad:
Nån som har tillgång till anarkistens kokbok, jag behöver tillverka lite rörbomber och skicka till min hyresvärd....

I min by verkar det bara vara telia som fungerar. Jag hadde BBB förut och det var bara krångel, nu har jag haft Telia i 2 månader och det funkar klockrent. Det vart tom billigare än BBB pga massa rabatter man har om man har telia mob abbonemang och hemtel

Olsson skrev:
2340666 I min by verkar det bara vara telia som fungerar. Jag hadde BBB förut och det var bara krångel, nu har jag haft Telia i 2 månader och det funkar klockrent. Det vart tom billigare än BBB pga massa rabatter man har om man har telia mob abbonemang och hemtel

Jag bor i samma by, och säger tvärtom :näsblod
Hemma i huset har vi telia och det fungerar inte alls som man vill att det ska. Dyrt är det med, för att vara 0,5 mbit.

Här i min lägenhet har jag BBB 24mbit adsl, och det har funkat klockrent ända från start. Inte så himla mkt dyrare än telias 0,5 heller...

skoteridioten skrev:
2340777 Jag bor i samma by, och säger tvärtom :näsblod
Hemma i huset har vi telia och det fungerar inte alls som man vill att det ska. Dyrt är det med, för att vara 0,5 mbit.

Här i min lägenhet har jag BBB 24mbit adsl, och det har funkat klockrent ända från start. Inte så himla mkt dyrare än telias 0,5 heller...

BBB funkar inte hos mig iaf men jag vet att dom grävde av nån kabel för nått år sedan, har hört lite teorier om att det skulle kunna bero på det. Vart har du flyttat föresten ?

BBB har jag haft i många år, först fast uppkoppling och nu via telenätet. Funkar utan minsta strul:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg