Fråga till som som bytt från sporthoj till motard

[PlastRaket] skrev:
Tjena boyz'n gilrz!
Jag undrar om ni som bytt från potent sporthoj (+150HK) aldrig har ångrat att ni bytte till motard. Frugan har just köpt en DUKE 2:A och jag får erkänna att det är bedrövligt underhållande att köra motard :yoparty , så underhållande att jag allvarligt funderar på att sälja gixxern (snyft) :( och köpa en 660 istället. Just nu är det praktiskt taget slagsmål om vem som ska åka på motarden :D Jag skulle dock gärna vilja ha lite åsikter om det finns någon som vågar erkänna att han/hon har ångrat sig eller inte. Saknar man aldrig draget och komforten från en sporthoj när man åker på turer över 10mil?
Fram med åsikterna nu!
Jag har åkt 1670cc harley.sporthoj.Nu åker jag motard.Ångrar mig inte en sek.Det skojjigast på två hjul...Men lång åkningen blir hopplös. :tummenupp

Zee skrev:
Eller ska man kolla på Husa FS650 istället? :huvet

Vad är mest bang-for-a-buck runt säg 40-50 loppor?

jag sneglade åt husan må du tro, men 10tim/10 liter soppa(1,5 tank) mellan servicarna det går bort, inte håller dom att slanga högt med heller pga. dåligt smörjsystem, man ska ju inte behöva ha med sig en servicebuss varje gång man vill ut och åka

[PlastRaket] skrev:
jag sneglade åt husan må du tro, men 10tim/10 liter soppa(1,5 tank) mellan servicarna det går bort, inte håller dom att slanga högt med heller pga. dåligt smörjsystem, man ska ju inte behöva ha med sig en servicebuss varje gång man vill ut och åka

Oj, är det så illa!?

Då är det alltså KTM 625 eller KTM 660 som gäller då.. eller en LC4 640.

[PlastRaket] skrev:
Men tjena. Tror du inte en hoj dricker lite mer än tio liter bensin på tio timmars körning eller?

FUBAR skrev:
Men tjena. Tror du inte en hoj dricker lite mer än tio liter bensin på tio timmars körning eller?
Men tjena på dig du din gök! Det är klart att det är fel det ska va 60liter soppa (6,5tank soppa) men det är liksom skit samma, husan behöver onödigt mycket vård helt enkelt vad gör det om man överdriver en aning to make a point?

[PlastRaket] skrev:
Men tjena på dig du din gök! Det är klart att det är fel det ska va 60liter soppa (6,5tank soppa) men det är liksom skit samma, husan behöver onödigt mycket vård helt enkelt vad gör det om man överdriver en aning to make a point?
Hmm Gök på dig själv :tråkad Sen är det väl inte skitsamma, du kom med ett faktafel som jag påpekade. :7peta

Zee skrev:
Oj, är det så illa!?

Då är det alltså KTM 625 eller KTM 660 som gäller då.. eller en LC4 640.
Var ute med polarn´s KTM 525a ett par timmar igår.. skitkul!!! Tror inte 640 är ett alternativ, mycket vikt o alltför "snäll"..
Funderar själv på en Husa 650!!

Motard är ju satans kul... men på sommarn är man ju rätt så begränsad... Har du kört på racing bana med race hoj är du nog garanterat fast på sporthoj.... Men är man några polare som lekar med rettarderna så kan man ha riktigt kul......

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT