Fråga om Yamaha R1 -04

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
En snabb fråga, har -04ans R1 slipper clutch?
(Kan tydligen inte söka på forumet för tillfället.)
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
En följdfråga: Från vilket år fick dom andra 1000cc slirkoppling? ZX10R har väl från -04 framåt åtminstone. Hade första generationen CBR1000RR det, eller kom det först på -06'orna? Hur e det med -03'ans GSXR1000?

Swedie: Hur e RSV'n jämfört med R1? Du har väl kört med båda en del. Va å testade en RSV Factory -03 med Akrapovic helsystem å powercommander idag, konstaterad att den inte direkt led av att behöva uppgraderas direkt, åtminstone inte för en vanlig dödlig...

Har funderat på att uppdatera super teneren till en mera banorienterad hoj...:rolleyes:

Alternativen för tillfället är: zx6r -06, gsxr750 -04, gsxr1000 -03, eventuellt zx10r -04 och Mille R -02 eller Mille factory -03(dock lite över budgeten, men värt det?)
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
En följdfråga: Från vilket år fick dom andra 1000cc slirkoppling? ZX10R har väl från -04 framåt åtminstone. Hade första generationen CBR1000RR det, eller kom det först på -06'orna? Hur e det med -03'ans GSXR1000?

Swedie: Hur e RSV'n jämfört med R1? Du har väl kört med båda en del. Va å testade en RSV Factory -03 med Akrapovic helsystem å powercommander idag, konstaterad att den inte direkt led av att behöva uppgraderas direkt, åtminstone inte för en vanlig dödlig...

Har funderat på att uppdatera super teneren till en mera banorienterad hoj...:rolleyes:

Alternativen för tillfället är: zx6r -06, gsxr750 -04, gsxr1000 -03, eventuellt zx10r -04 och Mille R -02 eller Mille factory -03(dock lite över budgeten, men värt det?)


Millarna har slirkoppling....98-07->
japs hojarna ligger lite efter som vanligt i utvecklingen :p
Aprilia har ej någon rsv factory 03a.. antingen va det en rsv-r 03 annars om det va en factory så va det en 04a->
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Det funkar bra att söka på sporthoj.com
"sökord" site:www.sporthoj.com
Byt ut "sökord" mot ditt/dina sökord med mellanslag i sökrutan på www.google.se så finner du vad du söker :)
Utan situationstecken förstås.
 
Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
That's a negative. Endast 06 SP, samt från 07 har slirkoppling.
Jag läste på något ställe att -05an hade det och trodde det själv eftersom jag inte har några tendenser till bakhjulslåsning eller bakhjulsstuds vid nerväxling men det är någ bara för att jag fegkör, hade en Triumph Daytona 955i innan och den låste upp bakhjulet rätt ofta vid oförsiktig nerväxling.

Men precis som du skriver är den 06 SP och 07 som har.
 

Dark_Messenger

Guest
Har inte ens -07an i så fall?! För firebladen e väl i stort sett oförändrad från -06 till -07?

Helt rätt. -07:an har inte heller den slirkoppling.. Lite pinsamt kan man tycka då de andra tusenkubikarna har det idag som standard.. -07:an är i det närmsta identisk med -06:an. Värt att tänka på vid ett ev köp..

Å andra sidan är det jävligt fränt o smeta i ettan i 180 blås o bränna lite gummi när bakhjulet studsar! :yoparty
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Å andra sidan är det jävligt fränt o smeta i ettan i 180 blås o bränna lite gummi när bakhjulet studsar! :yoparty


o sedan gå hem med hojen, för att dela låda & byta växeltrumma

skulle inte tro det va :va


jag missade nerväxling, rasslade bara till & sedan gick det inte att växla mer
fick köra hem på 1:an.. tur som var, var det bara ett par km hem
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
o sedan gå hem med hojen, för att dela låda & byta växeltrumma

skulle inte tro det va :va


jag missade nerväxling, rasslade bara till & sedan gick det inte att växla mer
fick köra hem på 1:an.. tur som var, var det bara ett par km hem

Tur för dig att 1:an gör 160 innan rödvarv:D .

Även min 07:a studsar lite lagom kontrollerat om man provocerar den tillräckligt. Dock kontrollerad studs, inte som min R1-01 som verkligen kunde fara rundor.

D.
 

Dark_Messenger

Guest
o sedan gå hem med hojen, för att dela låda & byta växeltrumma

skulle inte tro det va :va


jag missade nerväxling, rasslade bara till & sedan gick det inte att växla mer
fick köra hem på 1:an.. tur som var, var det bara ett par km hem

Äsch, så gjorde jag hela tiden med Hondan. No problem, den håller för det. Du hade säkert ett måndagsex. :tungan

Eller var det rettan som brakade ihop??


Hynda, det är kwalitää det! :hihi
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Gör mitt bidrag till SM i trådlyft och konstaterar att nu har man gått å blivit med en Retta, äntligen nåt som kan skrämma skiten ur en ordentligt. :crash

I morgon blir det troligtvis att åka ut till Kemora en sväng om vädret är ok.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top