Fråga om skinnställ ?

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Jag köpte ett skinnställ i höstas och idag tog jag en premiärtur för att se om det var någe snabbt :hihi trångt var det i alla fall, och därför undrar jag :

hur tight ska ett nytt skinnställ sitta egentligen ???
tänjer det ut sig med tiden eller ???

fax skrev:
Jag köpte ett skinnställ i höstas och idag tog jag en premiärtur för att se om det var någe snabbt :hihi trångt var det i alla fall, och därför undrar jag :

hur tight ska ett nytt skinnställ sitta egentligen ???
tänjer det ut sig med tiden eller ???

Ska i princip sitta så tight så att man behöver hjälp att komma i och ur det dom första gångerna då blir det perfekt på sikt.

Nicke_K skrev:
Ska i princip sitta så tight så att man behöver hjälp att komma i och ur det dom första gångerna då blir det perfekt på sikt.
Word.. det skall sitta tight, om det är för tight ställ dig i dushen och därefter fetta in..

Ahhh schysst , då sitter det nog som det ska :) blev lite rädd att det var för litet , eller att jag blivit för fet :hihi

Skinnställ är tighta. Skinnställ töjer sej, delat töjer sej mer än helställ när det är mycket som inte är skinn.
Med mitt nya Spyke Droid kunde jag inte få över benet över hojen utan att använda händerna och lyfta övr benet, nu sitter det perfekt.
Kunde inte heller ta på mej det med ryggskyddet på, hade jätteproblem i början, var tvungen att få hjälp.

Emmi skrev:
Skinnställ är tighta. Skinnställ töjer sej, delat töjer sej mer än helställ när det är mycket som inte är skinn.
Med mitt nya Spyke Droid kunde jag inte få över benet över hojen utan att använda händerna och lyfta övr benet, nu sitter det perfekt.
Kunde inte heller ta på mej det med ryggskyddet på, hade jätteproblem i början, var tvungen att få hjälp.
Provade ut ett nytt ställ i Fredags, och det e ju nästan så man får panik när man inte kommer ur stället!!! Men som sagt det töjer sig och kommer bli perfekt efter ett tag... :)

Lånar din tråd lite.

Jag ska beställa skinnställ idag. Vet bara inte om jag ska välja ett "Arlen Ness Velocity" eller ett "Alpinstar TZ-1"??
Vill ha ett tvådelat ställ, vet bara inte vilket av ovanstående jag ska ha =(
Har provat ett Arlen Nesss Velocity i stl.50 och det satt tight som det ska, frågan är bara hur Alpinstars storlekarna är i förhållande till Arlen Ness, har tyvärr ingen möjligthet att prova ett Alpinstar TZ-1.
På Carlbarks säger dem att Arlen Ness och Alpinstar kör med samma storlekar, hur bra stämmer det?

Det enda stället som det inte töjer sig på är runt midjan, om det är ett delbart skinnställ! (dragkedjan...)

O andra sidan kan man banta,,, :hihi

HJÄLP!!
Arlen Ness - Velocity VS Alpinstar TZ-1

Hur är storleksskillnaderna mellan dessa??!!!
Ska beställa om en timme

akora skrev:
HJÄLP!!

Ska beställa om en timme

Är Arlen Ness Italienskt, som Alpinestars? :confused: Har ingen koll på Arlen.
Pratade med en kille på MCvaruhuset som sa att alla italienska märken har samma storleksmärkning. (Svensk storleksnr + 6)

Ett tips. Köp ingen du inte provat. Provade flera olika innan jag köpte, vissa satt inte alls bra medan andra satt bättre.
Det varierade t om på två olika arlen ness modeller i samma storlek.

ODEN skrev:
Det enda stället som det inte töjer sig på är runt midjan, om det är ett delbart skinnställ! (dragkedjan...)

O andra sidan kan man banta,,, :hihi
Det är enda stället mitt ställ är tight på så det var ju synd :)
Får väl göra lite sit-ups eller nåt.

akora skrev:
HJÄLP!!

Ska beställa om en timme

Arlen Ness är ett kines ställ Alpinstars ett italienskt ställ du kan inte prova ett Arlen ness och sen beställa ett Alpinnstars i samma storlek inte alls säkert att det är sytt med samma mått på alla ställen typ ben armar midja råder dig till att prova det skinstället du köper annars är risken stor att du blir besviken.

Det är inte det att man blir fet under vintern utan att stället torkar ihop.... :tungan när det hänger i gaderoben...nån luftfuktighetsgrej gissar jag på :hihi

Jag tror också att det är luftfuktigheten , kan inte tänka mej vad det annars skulle vara ? :hihi

Långa farbron skrev:
Det är inte det att man blir fet under vintern utan att stället torkar ihop.... :tungan när det hänger i gaderoben...nån luftfuktighetsgrej gissar jag på :hihi

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien